Miksei se jo synny!?

Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
Se on muuten jälkikäteen ihan naurettavaa miten pitkiä ne viimeiset päivät voikin olla. Mutta myötäelän ap:n odotuksessa, tulis nyt jo niin äitikin näkisi vauvan!!

Mulla nro kolmonen syntyi rv42+1 käynnistyksellä, ei kai olis tajunnu ikinä itekseen tulla pois! Sitten kun odotin neljättä ja suhtauduin niin että sen pari viikkoa voi mennä yli la:n niin tyttö syntyikin rv 39+4 :)
Voin jo nyt sanoa, että osittain tuntuu naurettavalta. Raskausaika ollut kuitenkin kokonaisuudessaan niin raskasta aikaa, että senkin takia jo toivois sen olevan ohi. :) Pitää kuitenkin olla iloinen siitä, ettei ole missään vaiheessa meinannutkaan syntyä liian aikaisin. Mieskin on alkanut jutella vauvalle nyt vielä enemmän, maanittelee sitä vähän väliä tulemaan ulos. :D Aika hellyttävää, kun se makoilee tossa vieressä ja yrittää jäätelöllä saada sen pois. ;)
 
Oih, osaan niin samaistua sun tunteisiin :D 7kk sitten olin ite samassa tilanteessa ja joka ilta itkee tihrustin et ei se tänäänkään sit syntyny :headwall: Sitten menin yks ilta niin väsyneenä nukkumaan et en muistanu ees valittaa vauvan mahassa olosta, ja hups, sinä yönä alko supistukset ja seuraavan päivän aikana päästiin synnyttämään, eli mun vinkki ois et koita unohtaa koko juttu niin sillon se tapahtuu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Otan osaa, mä "toivoin" jo 34 viikolta että alkais syntymään
Joo, mäkin oon tosiaan tässä kuukauden päivät jo odotellu. Tietenkin toivoin, että menee mahdollisimman lähelle laskettuaikaa, ettei vauvalle käy kuinkaan. Ite oon syntyny kuukauden etuajassa ja jotenkin ajattelin, että kyllä omakin syntyy ajoissa. Ja pyh. :D Odottavan aika tosiaan on pitkä.
Se on just toi kun luulit, että tulee ajoissa.
Mä asennoiduin valmiiksi, että menee 2 viikkoa yli ja käynnistykseen, joten tyttö tulikin päivän ennen laskettua :heart:

Mutta kyllä se sieltä ulos tulee kun joutaa. Sitten tuutte käymään meillä kylässä näyttämässä ihanihan pikkusta, kun meidän neiti on jo niin iso likka 2,5kk :D
Mihis päin lähetään ajaa? :D Totta, että osittain ainakin pettymys johtuu just siitä, että oletin jotenkin, että syntyis etuajassa.
Ei kun tuutte kävellen. Laitan sulle mailia joku päivä kun joudan. Tuntuu että on aina niin kiire, ettei ehdi kirjotella ollenkaan :ashamed:
Hyvinkäällekö meet synnyttämään? Pyydä päästä ammeeseen avautumaan jos on vapaana, se oli kivaa ja auttoi jopa kipuihin :D
Mulla leikkaa todella hitaasti.. Mutta olitkin laittanu mulle jo kerran mailia, joten tiedän ainakin suurinpiirtein, kenestä kyse. Jos jossain vaiheessa kerkeet kuitenkin vastata, niin päästään kahvittelemaankin joskus. :) Joo, Hyvinkäälle ollaan menossa ja amme on toivomuksissa. :)
 
pehmis
voi tiedän niin tunteen!!kakkosta odotellessa 40+2 itkin neuvolassa etteikö se koskaan synny..olin niin varma ettei tule vaik nyt tuntuu hassulta vaiks oli vain kaks päivää yli..ei siis ollut mitään oireita ja pääkin oli vielä ylhäällä.ei siis ollut laskeutunut sinne kanavaan.noh,illalla iltapalalla vaihoin tuolissa asentoa.kun lapsvedet tuli!!olin aivan,et täh ja kun nousin niin niin taas tuli vettä.soitin äkkiä,et nyt täytyy lähteä sairaalaan,muttei ollut kuitenkaan kiire kun ei ollut supistuksia!
supistukset alkoi sitten sairaalassa joskus yöllä ja poika synty klo:7.21!

eli ei välttämättä mitään oireita ole ennen kuin tulee.nyt olen rv 31+jotain ja alan kans olemaan jo aika väsy tähän masuun..varsinkin mulla tuo masu kasvaa ihan älyttämän kokoiseksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmis:
voi tiedän niin tunteen!!kakkosta odotellessa 40+2 itkin neuvolassa etteikö se koskaan synny..olin niin varma ettei tule vaik nyt tuntuu hassulta vaiks oli vain kaks päivää yli..ei siis ollut mitään oireita ja pääkin oli vielä ylhäällä.ei siis ollut laskeutunut sinne kanavaan.noh,illalla iltapalalla vaihoin tuolissa asentoa.kun lapsvedet tuli!!olin aivan,et täh ja kun nousin niin niin taas tuli vettä.soitin äkkiä,et nyt täytyy lähteä sairaalaan,muttei ollut kuitenkaan kiire kun ei ollut supistuksia!
supistukset alkoi sitten sairaalassa joskus yöllä ja poika synty klo:7.21!

eli ei välttämättä mitään oireita ole ennen kuin tulee.nyt olen rv 31+jotain ja alan kans olemaan jo aika väsy tähän masuun..varsinkin mulla tuo masu kasvaa ihan älyttämän kokoiseksi
Mulla on kuitenkin ollu supistuksia ja pääkin taitaa olla jo alhaalla, ainakin terkkari sano torstaina, että täähän on jo tosi alhaalla. Joten jospa kohta rupeasi jotain tapahtumaan. Ajattelin alkaa leipoa kohta pullaa, jos vaikka unohtaisin murehtimisen hetkeks.

Lisärasitusta aiheuttaa sukulaiset ja kaverit, jotka kyselee, joko on syntynyt. Ja pahin oli veli, joka kysy, missäs se vauva oikein viipuu.. Ihan kun mä siihen voisin vaikuttaa. :D Nyt jo vähän naurattaa ja myöhemmin ehkä enemmän toi kommentti, mutta sillä hetkellä olin valmis lähtee veljen luo huutaa. :ashamed: Vaikka toinen vaan odottaa malttamattomana, koska tulee enoksi.
 
Pitkiähän ne päivät ovat, esikoinen syntyi 41+3 eikä merkkiäkään supistuksista yms. ennen kuin synnyttämään lähdin lapsiveden alettua tihkua.
Nyt viikkoja 37+2 ja voishan tuo jo kohta syntyä, olo ainaki jo nii tukeva ja vauva painaa kipeästi tuonne alas. :hug:
 
Kirvash
Ihan samaa mitä muutkin, ei ole enää kauaa. Tiedän että epätoivo valtaa ja saa itkuraivareita (ainakin minä sain), kaikkialle sattuu ja on epämukavaa. Mulla meni käynnistykseen ja tyttö syntyi 42+3, tuntia vajaa 42+4. Psyykkeelle kova juttu, mitä pidemmälle menee, mutta on se kaikki sen arvoista <3

Sen kahden päivän aikana sairaalassa kun käynnistelivät ja paikat aina vaan yhtä epäkypsät ja kiinni ja vauva ylhäällä, mä itkin ja huusin käytävillä. Onneksi mies oli korvaamaton tuki.

Maksimissaan kaksi viikkoa ja sulla on nyytti kainalossa. Ei se ole niin pitkä aika vaikka pahalta tuntuukin, jaksamista ja onnea matkaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Syntyisipä syntyisi... phuuh, ei jaksaisi yhtään enää, ja minulla 'vasta' rv 37...

Että tuskin se sinulla montaa hetkeä enää! (sekiä, siivoamista, saunomista, lenkille?)
Lenkille ei voi mennä, kun jalat on niin turvoksissa.. Mutta on kokeiltu, mutta ei auttanu. Tai no, seksin jälkeen hetken supisteli enemmän, mutta sekin loppu.
 
IhanaValo
Voimia vielä loppusuoralle!
Miulla kans esikko meni rv 41+5 asti ennen kuin syntyi, käynnistettynä.Oli ne pitkiä päiviä ja viikkoja.
Itse synnyin muutaman päivän ennen la, joten toiveet oli miullakin korkeella..
Toista odottaessa aloin valmistautumaan että taas saan odotella sitä käynnistysaikaa, mutta rv 40+2 alkoikin tapahtua, ihan itekseen:)
Tsempitykset!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Raskaus on yliaikainen vasta rv 42 jälkeen.
Näin on, tosin terkkari sanoi, että olis rv 41+5 jälkeen... Mutta voi sen synnytyksen silti toivoa alkavan..
Terkkari on väärässä. Toivottavasti vaavi haluaa pikapuoliin ulos mahasta. =)

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Synnytys&p_artikkeli=dlk00754
 
huomenna neuvola iltapäivällä, rv 40+2 menossa, masuasukki potkuttelee välillä ja muuten rauhallista. Lähinnä kylkeen sattuu, vieläkin vaikka masu on alhaalla ja vaavi lähtökuopissa.

Nyt vasta alkanut se vessassa ravaaminen, aiemmin sai nukkua ihan rauhassa täysiä unia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ekakertalainen:
huomenna neuvola iltapäivällä, rv 40+2 menossa, masuasukki potkuttelee välillä ja muuten rauhallista. Lähinnä kylkeen sattuu, vieläkin vaikka masu on alhaalla ja vaavi lähtökuopissa.

Nyt vasta alkanut se vessassa ravaaminen, aiemmin sai nukkua ihan rauhassa täysiä unia.
Mä kävin tänään neuvolassa ja terkkari veikkas, että pian pitäis alkaa tapahtua. Ainakin pää on kiinnittyny, eikä kuulemma enää liikkunu. Nyt vajaan viikon joutunu ramppaa yölläkin muutaman tunnin välein vessassa, ja päivällä vielä useammin. Voimia sinne ja toivottavasti molemmat saadaan vauvat pian syliin. :hug:
 
Täälläkin ahdistaa
Mullakin oli laskettu aika eilen ja kylläpäs ahdistaa! Itkettää ja on ihan masentunut olo, en jaksa enää tätä toimettomuutta. Juuri mitään ei voi tehdä, varsinkaan iltaisin kun issiaskivut + ihmeelliset kivut sisäreisissä iskevät heti jos vähän liikkuu. Vauveli potkii kovasti kylkiluihin ja niihin sattuu. Kauheelta tuntuu ajatus että vielä tässä saattaa mennä kaksi viikkoa!

Entäs jos olen synnytyksen jälkeenkin näin masentunut? Entä jos kotona olo on tappavan tylsää, vauvasta huolimatta? Apua.
 
Joo, noita "ihme"kipuja on kans, nivusissa ja kyljessä, mutta ei siellä missä pitäisi :headwall:
Kävellessä tuntuu kuin olis appelsiini toosassa. Perkule, kun ei malttaisi odottaa, mutta kun ei oikein voi mitään tehdäkään tälle :ashamed:
 
no
mulla oli la joulukuun puolesvälis, tuli ja meni. joulukin tuli ja meni ja aattelin sit kuhan ei syntyis uuden vuoden aattona. no niinhän siinä sit kävi et 31.12 lapsemme päätti syntyä.

mut olihan ne pitkiä ne päivät vaan odotella vauvan syntymää. kuiteskin 42+6 oli viikot. ja laps oli pieni vaikka veikkailivat yli nelikiloista jässikkää. himpun yli 3 kg laps painoi.

tsemppiä vaan ap:lle odotteluun. keksi jotain tekemistä missä et jouda ajettelemaan koko ajan synnytystä.
 
kyllä se sieltä tulee enne joulua sanottii mulle (kaikki kesä vauvoja), ku tuskailin samaa... esikoinen meni 10pvää yli, keskimmäinen meni 13pvää yli ja nyt tääl taas odotellaan jo 8tta pvää yli... mut eivät kuulemma enää odota sitä 2vkoa yli, VAIN 10 pvää... :whistle:

eli keskiviikolle ois varattunna käynnistysaika... siis jos ny sattuu että on käynnistys valmis... edellisen kohdalla passittivat viel kotiin, ku ei ollu käynnistys valmis.. siitä 2,5h ja tytsy lähti ite tuleen...

odottavan aika on pitkä, mutta onneksi näissä odotuksissa se sitten palkitaan ja on odottamisen arvoinen!

onnea matkaan ja pian se sielt tulee :hug:
 

Yhteistyössä