Miksei nainen tee aloitetta seksissä parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulermi.k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluaisin kuulla miesten mielipiteitä kuinka he haluaisivat naisen tekevän aloitteen!!
Itse olen monesti tullut torjutuksi, joten aloitteentekointo on lopahtanut. Välillä mietityttää onko syy minussa vai aloitteentekotavassa.

Onko hyviä kokemuksia? Tai naisilla omakohtaisia onnistumisia aloitteen teosta?

Haluaisin kuulla miesten mielipiteitä kuinka he haluaisivat naisen tekevän aloitteen!!
Itse olen monesti tullut torjutuksi, joten aloitteentekointo on lopahtanut. Välillä mietityttää onko syy minussa vai aloitteentekotavassa.

Valitan, väärä vastaus. Ei kokemuksia aloitteenteossa onnistumisessa, epäonnistumisessa kylläkin. Miehelle kävi alusta lähtien seksi vain aika harvoin hänen omasta aloitteestaan. Tein kuitenkin aloitteitaa lussa, ei irronnut katse tv:stä vaikka olisi mikä ollut. Vähitellen lakkasi kiinnostamasta koko juttu. Kurjaa se, että omakin mieheni valitteli muinoin sitä, että en tee aloitteita. Olen kyllä melkoisen aloitekykyinen, mutta kun liian monta kertaa jää toiseksi urheiluruudulle, ei kiinnosta enää yrittää.

Se vielä mainittava kai, että ikinä en ole tojunut miestäni, jos hän on tehnyt aloitteen. Koskaan ei ole "pää kipeä". Aina valmiina ja aloitteita tehty kauan, kitenkin koko asia miehen puolesta unohtunut. Hän teki viimeksi laiskan aloitteen helmikuussa, seurasi 3 min seksiä ilman esileikkiä. Siinä se ja nuoria ollaan.

Saa kertoa, missä vika. Pidän huolen itsestäni, muuten hyväsuhde, aikaa on. Miehellä vain muita mielenkiinnokohteita ja niin minullakin lopulta, kun ei miestä kiinnostanut. Sen vielä sanoin, että kovasti yritin kauan. Petyin ja annan nykyään olla, mikään ei muistuta. Ehkä paras näin. Mutta kaivaten joskus muistan muuunlaisia miessuhteita... Jos minä päättäisin, olisi muuta nytkin. Tälläkin hetkellä mies nukkuu ja on nukkunut jo kauan. Kiitos seurasta.

Viimeksi muokattu:

Hyviä kokemuksia on, mutta tosin liian harvoin.

Eikä aina samanlainen aloitus ole pitemmänpäälle kiehtova.

Sellainen vihjaileva ja vilautteleva aloitus on minulle kaikkein kiehtovin.
Sillälailla puolivahingassa rinnat vilahtavat tai jopa hameenalta pieni vilaus.
Näin miehelle herätetään se mielenkiinto ja uteliaisuus, jos ette liian paljon kerralla näytä.
Nyt kun mies on saanut sen kaipaamansa vihjeen rakasteluun, niin kyllä ne hormoonit hoitavat lopun.
Silloin kun hormoonit toimivat, mutta jos hormoonitoiminnassa on vikaa, niin ei silloin minkäänlainen aloitus auta.
Tiedätte varmaan kenen puoleen silloin pitää kääntyä.

Yksi keino on mennä sänkyyn peitonalle alastomana.
Mies kun tulee nukkumaan, niin mikä iloinen yllätys siellä koittaakaan.
Arvatkaa mitä silloin kohta teette.

Aloitus voi olla myös vihjaileva puhe.
Voi miten kauniit silmät sinulla on.
Minun tekisi vähän mieli.
Mentäiskö sänkyyn/ nukkumaan.

Ei nuokaan ensimmäisiksi lauseiksi oikein sovi, sillä niitä edeltää yhteinen mukava jutustelu, ja sitten sopivaan kohtaan laitatte jonkin sopivan vihjeen.

Niin voitte myös alkaa muistelemaan jotakin erikoista ja hyvää seksikokemusta, tai yleensäkin seksikokemuksianne.

Rohkeimmat tietysti voi pyytää katsella ja kosketella.

Ja kaikkein tärkeintä on, että se seksi luo onnistuneen olon molemmille, sillä sillä onnistumisella luodaan pohja sille seuraavalle seksikerralle.
Onnistuminen luo lisää onnistumisia, josta seuraa onnistumisenkierre.

Ja jos jokin keino ei näytä toimivan, niin kokeilkaa jotakin toista.

Myös pohditte tuota torjutuksi tulemisen pelkoa.
No onhan se aina pettymys, jos tullaan torjutuksi.
Tuohon kyllä auttaisi, kun torjuva henkilö kertoisi rehellisesti syyn miksi torjui ja kertoisi milloin hänelle sopisi paremmin.
Jatkuvaahan torjuminen ei voi olla, sillä silloin on jotain muita ongelmia takana.

Viimeksi muokattu:
Seksi saattaa naisesta tuntua samalta kun jos joku tunkis väkisin liian suurta sormea sieraimeen. Olis hauska nähdä mies, joka jaksais vuoskaudet tehdä alotetta, että joku aiheuttais sellasta kipua eikä sais siitä mitään mielihyvää itselleen.

Seksi saattaa naisesta tuntua samalta kun jos joku tunkis väkisin liian suurta sormea sieraimeen. Olis hauska nähdä mies, joka jaksais vuoskaudet tehdä alotetta, että joku aiheuttais sellasta kipua eikä sais siitä mitään mielihyvää itselleen.
Varmasti se noinkin voi olla, sillä tahto seksistä nauttimiseen pitää lähteä itsestä käsin.

Viimeksi muokattu:
Meillä toimii visuaalisuus, tietynlainen pukeutuminen (ei tarvi olla mitään varsinaisi seksivetimiä) ehkä hieman läpikuultavaa. Myös tuoksut toimivat.
Joskus ohikulkiessa puraisen hellästi huulesta tai korvasta;) Kyllä se mies sieltä kohta perässä tulee...tai heti kun tilaisuus on;)

Kylläpä on helppohoitoinen mies.

Niin... myönnän olevani aika onnellinen nainen :)
Siitä huolimatta olen joskus jäänyt toiseksi urheiluruudulle. Ja mies on jäänyt toiseksi hyvälle kirjalle :D Sellaisia me ihmiset, naiset ja miehet, ollaan.
Meillä suhteessa ehkä parhaana kantimena tietynlainen leikillisyys joka on kestänyt vuosia ja kulutusta.

Viimeksi muokattu:
Meillä minä olen se, joka tekee 90 prosenttia aloitteista, koska olen miestäni seksuaalisesti paljon aktiivisempi. Kyllähän se naista syö, kun pakkeja tulee, kun toista väsyttää, eikä seksi kiinnosta.

Ei pidä yleistää, että naiset eivät tekisi koskaan aloitteita.

Niin... myönnän olevani aika onnellinen nainen :)
Siitä huolimatta olen joskus jäänyt toiseksi urheiluruudulle. Ja mies on jäänyt toiseksi hyvälle kirjalle :D Sellaisia me ihmiset, naiset ja miehet, ollaan.
Meillä suhteessa ehkä parhaana kantimena tietynlainen leikillisyys joka on kestänyt vuosia ja kulutusta.
Ei kai se nyt kovin vaarallista ole, jos urheiluruudulle jää kakkoseksi.
Niin mukavaa sekin on, kun vaimon lukiessa saa pitää kättä siinä masulla, ja herkutella ajatusleikeillä.

Ja sitten vielä tuo leikillisyys samassa paketissa.
Voisiko enää paremmin olla pullat uunissa.

Viimeksi muokattu:
Kun kysyy melkein keneltä tahansa miestuttavalta mikä on parisuhteessa pielessä tai miksi se voi huonosti, tulee kuin yhdestä suusta. Nainen ei tee koskaan aloitetta seksiin, nainen ei siis koskaan tunnu haluavan seksiä. Jokaisesta miehestä melkein järjestäin tämä on suhteen pahimpia kompastuskiviä. nainen voi antaa kun mies tekee aloitteen, nainen voi valittaa ettei nyt, väsyttää jne. mutta hyvin harvoin pidemmässä suhteessa nainen tekee aloitteen seksiin, siis jos ei oteta mukaan sääliseksiä jolloin nainen tekee rutiininomaisesti jotain kutittamista jossa nähdään haluaako mies seksiä, eli pitääkö antaa ettei se näytä naamaa.
Sama tulee esiin oli mies mikä komistus tahansa ja kävi hänellä millainen flaksi tahansa muuten elämässä, eli saanti olisi varmaa muualla.
Antaahan nainen suhteen alussa kun kaikki on jännää ja mies halutaan pitää lieassa, mutta pidemmässä vakisuhteessa tuntuu olevan järjestäin niin että mies tuntee ettei nainen halua häntä seksuaalisesti. Jokainen kaunispoikakin oli Ville Valo, George Clooney, Brad Pitt, Johnny Depp tulee vähitellen tavikseksi kun tätä näkee koko ajan ja kaikki jännitys, salaperäisyys ja fantasia häipyy, joka naisille tuntuu olevan kaikki kaiksessa kiimaan tulemisessa. Sen sijaan miehelle yleensä kelpaa sama pillu, suu ja anaali pitkäänkin jos varsi pysyy suht koht ennallaan.

Täällä on ihan sama juttu että viimeiset 30v minä olen se joka tekee aloitteen. Koitin kerran olla tekemättä aloitetta ja sanoin että se asia kuuluu kummallekin ja haluan että minäkin tunnen että minua halutaan. Sanoin että seuraavan kerran ollaan silleen kun sinä teet aloitteen, olimmekin sitten 1 vuoden selibaatissa. Sitten en kerta kaikkiaan kestänyt enää ja se näyttää olevan kiroukseni että se olen minä joka näyttää tunteet, eli olen yksin seksini kanssa. Näin ainakin tuntuu ja on alkanut tuntumaan että olen jotenkin sairas kun mielessäni pyörii aika ajoin seksi mielessä.
En voi kuin ihmetellä miksi minun yksin pitää tehdä se aloite kun se olisi niiiin ihanaa jos nainenkin tekisi joskus sen. Tunnen ettei minua haluta, niin nainenkin varmaan ajattelisi ja syyttelisi että onko sulla joku toinen.

näin täällä Suomessa näköjään toimitaan, aina naisen ehdoilla. Suomi onkin feministivaltio...

Ei siinä mitään mutta tämä tämmöinen voi johtaa ja varmaan on johtanutkin moneen eroon. Tätäkö se Suomalainen nainen haluaa...?

Viimeksi muokattu:
Olen ollut vaimon kanssa yhdessä yli 25 vuotta. Vaimo ei ole tehnyt kertaakaan aloitetta. Mä olen aika kyllästynyt vonkaamiseen.
Mikä teillä naisilla siinä aloitteen teossa on niin vaikeeta.

Olen ollut vaimon kanssa yhdessä yli 25 vuotta. Vaimo ei ole tehnyt kertaakaan aloitetta. Mä olen aika kyllästynyt vonkaamiseen.

Sen minäkin haluaisin tietää. Seksi sujuu kyllä muuten moitteetta mutta aloite lähtee aina minulta joka ei ole kovinkaan oikein. Se taitaa vaan olla niin että Suomalainen nainen on niin ahdasmielinen?
Esim Virolainen nainen on ihan eri luokkaa niin aloitteessa kuin koko sessiossa. Virolainen nainen rakastelee ja ajattelee miestä kun taas Suomalainen nainen ottaa vastaan rakastelun eikä anna miehelle oikein mitään. Haluthan siinä häviää pikku hiljaa kun itse saa tehdä kaiken.
Sitten valitetaan että miksi mieheni ei halua minua...

Viimeksi muokattu:

Jaa-a? ihmistyypistäkö lie kyse? Näitä ainakin näennäisesti totaalisen aloitteettomia on sekä miehissä että naisissa. Mutta jostainhan se suhde alkaa joten alussa aloitteelisuutta on jommalla kummalla oltava - onko se sitten kuitenkin perinteisesti miehellä useammin (en väitä että aina)?
Onko yhä vaan jokin roolijako voimassa, mies on ottava, nainen antava osapuoli? Nainen kenties epäonnistuu joskus aloitteenteossaan joka hänen taholta voi olla hyvinkin huomaamaton ja hienovireinen, ja vetäytyy kuoreensa eikä enää uskalla. Tämä on marginaaliajattelua, mutta näitä herkkiä ihmisiäkin on.
Naisellekin pakit, tarkoituksella tai tahattomasti, voi olla kova kolhu.

Tietenkään ei ole oikein jättää kerrasta sikseen koska ei kukaan, mieskään:) aina ole "sillä tuulella" tai ei vaan huomaa toisen yritystä.

Mies 50 kysyy että "mikä meillä naisilla on vaikeata aloitteenteossa". Hmmm no; omalta kohdalta voin sanoa että ei ole ollut vaikeaa enää kun molemmat ymmärtää että joskus tulevat pakit ei kummallekaan tarkoita että toisen kiinnostus on loppunut, vaan että ei juuri sillä hetkellä ole sillä tuulella. Meitä aloitteellisia naisia on kyllä.

Viimeksi muokattu:
Kun kysyy melkein keneltä tahansa miestuttavalta mikä on parisuhteessa pielessä tai miksi se voi huonosti, tulee kuin yhdestä suusta. Nainen ei tee koskaan aloitetta seksiin, nainen ei siis koskaan tunnu haluavan seksiä. Jokaisesta miehestä melkein järjestäin tämä on suhteen pahimpia kompastuskiviä. nainen voi antaa kun mies tekee aloitteen, nainen voi valittaa ettei nyt, väsyttää jne. mutta hyvin harvoin pidemmässä suhteessa nainen tekee aloitteen seksiin, siis jos ei oteta mukaan sääliseksiä jolloin nainen tekee rutiininomaisesti jotain kutittamista jossa nähdään haluaako mies seksiä, eli pitääkö antaa ettei se näytä naamaa.
Sama tulee esiin oli mies mikä komistus tahansa ja kävi hänellä millainen flaksi tahansa muuten elämässä, eli saanti olisi varmaa muualla.
Antaahan nainen suhteen alussa kun kaikki on jännää ja mies halutaan pitää lieassa, mutta pidemmässä vakisuhteessa tuntuu olevan järjestäin niin että mies tuntee ettei nainen halua häntä seksuaalisesti. Jokainen kaunispoikakin oli Ville Valo, George Clooney, Brad Pitt, Johnny Depp tulee vähitellen tavikseksi kun tätä näkee koko ajan ja kaikki jännitys, salaperäisyys ja fantasia häipyy, joka naisille tuntuu olevan kaikki kaiksessa kiimaan tulemisessa. Sen sijaan miehelle yleensä kelpaa sama pillu, suu ja anaali pitkäänkin jos varsi pysyy suht koht ennallaan.

Eihän tossa ole mitään ihmeteltävää, Suomalainen nainenhan on muutenkin aika passiivinen sänkyhommissa, eli ei siellä sängyssä tapahdu paljoa muutakaan, naisen aloitteesta. Ja tästä on ihan turha väitellä ettei tämä ole yleistä.
Olen ollut reilusti yli kahden sadan naisen kanssa ja niistä kokemuksista voin sanoa että aika toimettomia ne ovat siellä sängyssä.
Sitten jos vertaan ulkomaalaisiin naisiin niin kyyti onkin jo ihan erinlaista. Siinä mies on se ottava puoli ja nainen määrää tahdit. Miehen ei tarvitse kovinkaan paljon sanoa mitään kun nainen jo tietää kaiken mitä tehdään. Olenkin sitä monesti ihmetellyt että miten näin suuri ero voi olla naisissa ja käyvätkö ulkolaiset naiset jossain vaiheessa jonkin seksikurssin vai mistä oppivat kaikki salat. Hyvin nuoretkin jo tietävät sänkyhommista enempi kuin Suomalainen varttunut, vai opetetaanko heille sitä koulussa, tuskin kuitenkaan?

Se on ihan turha väittää että jollekkin on joskus tullut pakit tai jotain muuta, josta on jäänyt sitten traumoja. Yhtä hyvin miehelekkin tulee pakkeja mutta siitä otetaan opiksi eikä vetäydytä. Ei ulkomaalaiset naisetkaan vetäydy vaan aina opitaan uutta.
Suomalaisen naisen on vaan niin helppo syyllistää joka asiasta miestä ja että mies on tehnyt minusta tämmöisen. Sehän ei taas pidä ollenkaan , paikkaansa vaan jokainen ihminen päättää omasta elämästä, mutta kun se on helpointa syyttää toista.

Yksia asia mikä tekee Suomalaisesta naisesta niin haavoittuvan on heidän oma asenne. Heidän pitää olla täydellisiä ja jos sitten joskus asiat eivät menekkään niin kuin on suunniteltu niin sitä sitten murehditaan loppu ikä ja syytellään muita. Kuitenkin totuus on että he ITSE ovat sen pettymyksen itselleen aiheuttanut, koska eivät ole olleetkaan täydellisiä....kuulostaako tutulta, no ei tietenkään....miehessähän se vika aina on.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja vaikka naiset ei sitä..;10549600:
Eihän tossa ole mitään ihmeteltävää, Suomalainen nainenhan on muutenkin aika passiivinen sänkyhommissa, eli ei siellä sängyssä tapahdu paljoa muutakaan, naisen aloitteesta. Ja tästä on ihan turha väitellä ettei tämä ole yleistä.
Olen ollut reilusti yli kahden sadan naisen kanssa ja niistä kokemuksista voin sanoa että aika toimettomia ne ovat siellä sängyssä.
Sitten jos vertaan ulkomaalaisiin naisiin niin kyyti onkin jo ihan erinlaista. Siinä mies on se ottava puoli ja nainen määrää tahdit. Miehen ei tarvitse kovinkaan paljon sanoa mitään kun nainen jo tietää kaiken mitä tehdään. Olenkin sitä monesti ihmetellyt että miten näin suuri ero voi olla naisissa ja käyvätkö ulkolaiset naiset jossain vaiheessa jonkin seksikurssin vai mistä oppivat kaikki salat. Hyvin nuoretkin jo tietävät sänkyhommista enempi kuin Suomalainen varttunut, vai opetetaanko heille sitä koulussa, tuskin kuitenkaan?

seksi asuu ensisijaisesti korvien välissä eli aivoissa ja sieltä käsin kaikki käynnistyy - jos on käynnistyäkseen. Mutta keskusteluissa (ei just tässä, mutta noin yleisesti) vaan värkkejä mitataan viivottimin ja työntömitoin, löytyykö itäistä pituutta, onko kenties liikaa läntistä leveyttä..?

Lyhyistä suhteista, saati tusinaseksistä ei kannata hakea vertailupohjaa pitkään parisuhteeseen. Lyhyessä suhteessa uutuuden viehätystä riittää, pitkän suhteen kipinän hoivaaminen on tyystin eri asia.

Mutta keskustelu jatkukoon;) vika on vaimossa, eikun miehessä, vaimossapa, miehessäpä...voi meitä suomalaisia sängyissämme.

Meidän suhteessa minä teen useimmiten aloitteen,joskus isäntä yllättää. Enemmän minä olen isännän kimpussa ja joskus turhaankin.

Viimeksi muokattu:
Juu. Eipäs yleistetä liikaa sillä "ihme" kyllä näitä seksuaalisesti passiivisia löytyy myös miehistä. Minä olen naisena tehnyt aloitteen seksiin lähes joka kerta nelivuotisen suhteemme aikana. En ole ennen tavannut miestä jolle seksi ei ole melkein pakkomielle (hyvällä tavalla). Seksi kyllä sujuu loistavasti sitten kun siihen ryhdymme mutta se vaatii minun aloitteeni ja "sopivan" hetken. Jos miehen pitää lähteä töihin tai on väsynyt niin turha odottaa mitään vaikka halutessamme se ei veisi tuhottoman paljon aikaa muutenkaan. Mutta kun ei kiinnosta, on väsy ja plaa plaa ja pitää lähteä töihinkin kohta.... just niin ja seli seli.

Muistan jossain menneessä kohdanneeni sellaisiakin miehiä joilta ei tarvinnut vongata tai kysellä sopivaa ajankohtaa. Nyt tuntuu kaukaiselta ajatukselta se että mies tosiaan olisi innokkaana ehdottamassa seksiä. On hämärtynyt se kuva aika haaleaksi. Itse haluaisin miehen joka on myös aktiivinen seksin suhteen eikä lässytä mikä milloinkin on pielessä ettei vaan ehdi tms. Kävisi vaan kiinni ja sanoisi että haluaa mua ja haluaa mua juuri nyt. Ei tarvis montaa kertaa ehdottaa.....mmm...

Alkuperäinen kirjoittaja vaikka naiset ei sitä..;10549600:

Se on ihan turha väittää että jollekkin on joskus tullut pakit tai jotain muuta, josta on jäänyt sitten traumoja. Yhtä hyvin miehelekkin tulee pakkeja mutta siitä otetaan opiksi eikä vetäydytä. Ei ulkomaalaiset naisetkaan vetäydy vaan aina opitaan uutta.
Suomalaisen naisen on vaan niin helppo syyllistää joka asiasta miestä ja että mies on tehnyt minusta tämmöisen. Sehän ei taas pidä ollenkaan , paikkaansa vaan jokainen ihminen päättää omasta elämästä, mutta kun se on helpointa syyttää toista.

Yksia asia mikä tekee Suomalaisesta naisesta niin haavoittuvan on heidän oma asenne. Heidän pitää olla täydellisiä ja jos sitten joskus asiat eivät menekkään niin kuin on suunniteltu niin sitä sitten murehditaan loppu ikä ja syytellään muita. Kuitenkin totuus on että he ITSE ovat sen pettymyksen itselleen aiheuttanut, koska eivät ole olleetkaan täydellisiä....kuulostaako tutulta, no ei tietenkään....miehessähän se vika aina on.

Keskustelun kuolemisen perusteella veikkaisin että tais osua ja upota monen kohdalla.

Yhteistyössä