aloite?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ILL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ILL

Vieras
Tuntuu, ettei tässä tiedä vielä mistään mitään, koska/vaikka olen 24-vuotias nainen (ja suhteita ja seksiä takana). Senpä takia kysäsen täältä, kun on joukossa kokeneita...

Miten asia siis nyt onkaan, kun nainen tekee aloitteen:

a) iskiessään/ esim. pyytäessä miestä kahville?
b) tehdessään aloitteen seksiin kun
1. juttu on vasta alussa/ yhden illan juttu tai kun
2. ollaan jo parisuhteessa?

Vähemmästäkin tässä on jo sekaisin:

kun kyse on iskemisestä/ treffeille pyytämisestä, niin olen ymmärtänyt, että naisena ei kannata paljon aloitetta tehdä. Muuten on liian ""hyökkäävä"" ...

kun haluaa nopean tuttavuuden jälkeen seksiä (kyllä, joskus/usein haluaa), niin nainen on lortto tai muuten vaan ""helppo"".

Toisaalta miehet tuntuu kuitenkin valittavan, kun parisuhteessa nainen ""ei ikinä tee aloitetta seksiin""... Milloin sitten voi aloittaa aloitteiden tekemisen (olematta päällekäyvä, painostava, helppo tai ei-vaikeasti tavoiteltava)?

En vaan enää tajua...

Miksi näitä asioita on aina analysoitava niin laajasti?

Seksiin tarvitaan aina kaksi osapuolta, yleensä ja useimmiten mies ja nainen ja kun kemiat kohtaavat ja asia kiinnostaa molempia osapuolia, niin miksi tätä asiaa pitää loputtomiin pohtia?

Jos siltä tuntuu ja molemmat ovat vapaita, niin antaa palaa, melkein vaikka heti.
Aloitteen voi tehdä kumpi tahansa, sekä mies että nainen.

^ metsuri

Käsittääkseni kysymys ei ollut tästä, että kuka analysoi ja ketä. Uskon, että ap:tä askarruttaa se, että jos hän tekee aloitteen, niin mies torjuu sen... Olen itsekin kokenut, että kun miestä pyytää kahville, niin suhde on jo tuomittu tuhoon (ennenkuin on alkanutkaan) - lähinnä sen takia, että miehet harvemmin haluaa naisen tekevän aloitetta...

... paitsi kun on kyse seksistä. Silloin kelpaa.

Mitään ongelmaahan ei ole, jos naisen ja miehen kemiat kohtaa samalla lailla. Harvemmin näin kuitenkaan on.

Olen pohtinut itse tätä samaa

No jaa, liekö tuolla nyt merkitystä. Mutta

Oman kokemuksen mukaan miehet ovat vähän ""tyhmiä"" tuossa ""iskemisessä"". Miehet kuvittelevat että ovat ""iskeneet"" naisen, silloinkin kun aloite on tullut naisen puolelta.

Miehet ilmeisesti kuvittelevat tekevänsä aloitteen, vaikka tosiasiassa nainen on jo aloitteen tehnyt?! Vaikka nainen olisi jo pyytänyt miestä kahville tms. mies siltikin kuvittelee tekevänsä itse varsinaisen aloiteen, jossain vaiheessa.

Ja tuosta seksistä ensi tapaamisella, hmm riippuu täysin tilanteesta ja kiinnostuksesta. Jos mies on kunnolla ihastunut naiseen, seksi vain lisää kiinnostusta. Harrastettiin seksiä sitten ensimmäisenä iltana, viikkona, kuukautena.

Oikeastaan pohdit viestissäsi täysin turhia asioita. Ole oma itsesi, pyydä miestä kahville jos haluat, tee aloite seksiin kun sitä haluat jne. Tuollainen turha pähkäily on loppupeleissä täysin merkityksetöntä.

Etenkin kun tosiasia on se, ettei miehet ole loputtomia panokoneita. Haluttomia miehiäkin on paljon, ei kukaan aina seksiä halua jos on vaikka väsynyt, kipeä, huonovointinen jne jne. Ja kyllä naiset parisuhteessakin aloitteita seksiin tekevät. Joissain suhteissa jopa miestä enemmän. Riippuu niin paljon myös siitä kuinka voimakas sukupuolivietti on, oli sitten mies tai nainen.

Höh, ei tuo aloitteen tekeminen miehen kiinnostusta vie. Vaan mies ei ollut kiinnostunut.

Jos mies on kiinnostunut, tekee hän jossain vaiheessa itse aloitteen tai ainakin ilomielin lähtee mukaan jos nainen pyytää kahville.

Oman kokemuksen mukaan, mies on ikionnellinen jos joku nainen pyytää häntä johonkin, jos hän on naisesta kiinnostunut. Jos taas mies ei ole pätkääkään kiinnostunut, tuskin lähtee kahville tai ei ainakaan aloitetta tekee.

Aika simppeliä tuo miehen toiminta loppujen lopuksi on. Naiset väkertävät ja päkertävät omia koukeroitaan ja pohtivat ja pähkäilevät loputtomiin. Miehet ajattelevat ja toimivat naista yksinkertaisemmin.