Miksei ihmiset syö enemmän kasviksia????

• Viestiketjun aloittaja 899998
  • Ensimmäinen viesti
899998
Pidin punaisesta lihasta parin viikon tauon ja söin enemmän kasviksia, olo oli jatkuvasti energinen ja muutenkin kevyempi. Nyt lankesin lehmän lihaan, ja voi luoja mikä zombie-väsymys... Huh. Kyllä huomaa eron aivan selvästi. Ei jaksa keskittyä eikä tehdä mitään..
Paitsi onhan se lääkäreille oikein kultakaivos määräillä väsymykseen kaikenlaisia pillereitä, paitsi että ruokavalion muutos toimii paremmin ja terveellisemmin.... ;) Lisään kasvisten määrää heti..

Luulen, että ihmiset eivät osaa valmistaa kasviksia monipuolisesti, tai eivät tiedä miten kasviksia käytetään. Monille kasvisten syönti tarkoittaa pelkkää salaattia tai paia viipaletta kurkkua lautasen reunalla. Moni myös päättää lasten puolesta, että he eivät pidä kasviksista eivätkä sitten tarjoa niitä.

dera
[QUOTE="äitee";29889029]Onhan ne työläitä tehdä, moni esim siksi syö lounaalla evääksi leipää.

Yhdyn kyllä mielipiteeseesi, että olo on kevyempi.[/QUOTE]

Onneksi niitä kasviksia ei tarvitse tehdä. Senkus ostaa kaupasta ja panee naamariin ja sillä sipuli.

Leipäänkin voi ujuttaa mm. porkkanaa, jos nyt viitsii itse leipoa.
Päällysteinä toimii vallan mainiosti monenlaiset kasvikset, ilman mitään se kummempaa tekemistä, kuin että ota paketista ja pilko.
Onhan se valmiiksi leikelty kinkku ja juusto tietysti helpompia mutta jotain rajaa laiskuuteenkin.

• Tykkää
Reactions: dipt
[QUOTE="äitee";29889029]Onhan ne työläitä tehdä, moni esim siksi syö lounaalla evääksi leipää.

Yhdyn kyllä mielipiteeseesi, että olo on kevyempi.[/QUOTE]

Mitä työlästä kasviksien valmistamisessa on?

[QUOTE="Nuunuuu";29889284]Siksi kun taivaasta ei putoa rahaa.[/QUOTE]

Kauden kasvikset maksavatkin hunajaa :rolleyes: Ja kyllähän porkkanat, lantut, kaalit, sipulit sun muut ovat niin kalliita ettei niihin nyt ihan jokaisella olekaan varaa :whistle:

tiittiii
Onneksi niitä kasviksia ei tarvitse tehdä. Senkus ostaa kaupasta ja panee naamariin ja sillä sipuli.

Päällysteinä toimii vallan mainiosti monenlaiset kasvikset, ilman mitään se kummempaa tekemistä, kuin että ota paketista ja pilko.
Onhan se valmiiksi leikelty kinkku ja juusto tietysti helpompia mutta jotain rajaa laiskuuteenkin.
No se ei nyt kauheasti riitä jos porkkanaa leipoo leivän sekaan... 500g kasviksia tulisi syödä päivässä, lisäksi monet vitamiinit tuhoutuu kuumennettaessa jne

"äitee"

No jos teet evääksi salaatin, niin kyllä siihen menee kauemmin kuin voileivän voiteluun. Tätä siis tarkoitin, mutta täällä aina kaikki halutaan ymmärtää väärin.
Anteeksi huono ilmaukseni.

iu
Mä hirveän mielelläni laittaisin aina välillä kasvisruokiakin, mutta en mä niitä vaan saa maukkaiksi millään. :( Aika paljon rajoittaa se, että täysin maidotonta tartteis olla, joten juustogratiinit, kermat, voit ja muut sellaiset saa unohtaa.

(Oiksko jollain jotain superherkullista maidotonta reseptiä, voisin innostua kokeilemaan vaikka jotain vähän työläämpääkin, jos on sitten kans hyvää.)

[QUOTE="äitee";29889367]No jos teet evääksi salaatin, niin kyllä siihen menee kauemmin kuin voileivän voiteluun. Tätä siis tarkoitin, mutta täällä aina kaikki halutaan ymmärtää väärin.
Anteeksi huono ilmaukseni.[/QUOTE]

Sinne leivän väliin saa aika pienellä vaivalla niitä rehuja. Tomaattia, salaattia, paprikaa, kurkkua, avokadoa yms. yms.

dera
Kuten todettu, tietyt kasvikset ei maksa paljoa.

Toisekseen, ei sitä 500g tarvitse syödä kerralla, vaan päivän mittaan. Leipätaikinaan, leivän päälle, lisukkeeksi muun ruoan kanssa jne.

Kolmanneksi en halua ymmärtää väärin. Haluan ymmärtää miksi tehdä kaikesta niin vaikeaa.. kallista, hankalaa, liian hidasta jne. Sen salaatin voi jopa ostaa valmiina.

"Jenis"
Mä hirveän mielelläni laittaisin aina välillä kasvisruokiakin, mutta en mä niitä vaan saa maukkaiksi millään. :( Aika paljon rajoittaa se, että täysin maidotonta tartteis olla, joten juustogratiinit, kermat, voit ja muut sellaiset saa unohtaa.

(Oiksko jollain jotain superherkullista maidotonta reseptiä, voisin innostua kokeilemaan vaikka jotain vähän työläämpääkin, jos on sitten kans hyvää.)
Vegetortillat: chiliä, sipulia ja paprikaa suikaleina, paistetaan pannulla rapeiksi (sipuli ensin, saa karamellisoitua/ruskistua kunnolla). Ihan lopussa sekaan tölkki käyttövalmiita kidneypapuja. Mausteeksi mitä vaan texmex-henkistä, josta sattuu ite tykkäämään. Tortillaletun väliin kasvispaistosta, salsaa, guacamolea, ranskankermaa (en tiedä onko saatavilla maidotonta korviketta) tms. mitä nyt tahtoo laittaa, rullalle ja eiku syömään. Takuuhelppoa ja hyvää :)

• Tykkää
Reactions: dipt
Lääkäri
Kasviksissa ei ole käytännössä katsoen juuri lainkaan ravintoaineita ja sitpä pitsi ne ovat epäterveellisiä, koska ne ovat todella vaikeasti sulavia ja aiheuttavat usein monenlaisia pahoja tauteja. Erityisesti lapsille, vanhuksille ja sairaille ne ovat huonoa ravintoa. Eläinkunnan tuotteet taas sisältävät todella runsaasti ravintoa, ovat helposti sulavaa ravintoa ja sisältävät kaikkia ihmisen tarvitsemia ravintoaineita, jos niitä syö yhdessä hyvin valmistetun leivän kanssa tai vaikka puuron kanssa esim. siten että raakaa, raastettua maksaa sekoitetaan maitopuuroon.

[QUOTE="jepjep";29889437]kyllä niihin uppoo rahaa ihan kivasti joten lopeta se näsäviisastelu
ja muitakin kasviksia on[/QUOTE]

En ole väittänytkään etteikö muitakasviksia olisi. Rehut eivät ole niin kalliita että ne kannattaisi jättää kokonaan ostamatta. Todella terveellistä massuttaa lihaa, pastaa, perunaa, viljoja ja riisiä päivittäin.

9MM
Luulen, että ihmiset eivät osaa valmistaa kasviksia monipuolisesti, tai eivät tiedä miten kasviksia käytetään. Monille kasvisten syönti tarkoittaa pelkkää salaattia tai paia viipaletta kurkkua lautasen reunalla. Moni myös päättää lasten puolesta, että he eivät pidä kasviksista eivätkä sitten tarjoa niitä.
tunnetko montakin monta :)? jotka ei tarjoa kasviksia!

Tänään syömäni aamupala leipieni päällä oli vuohenputkia, mutta mun ongelma on, että olen allerginen monille raaoille vihanneksille. Talvella varsinkin muutenkin tuoreita vihanneksia on vähän, joten niitä ei ole niin vain popsittaviksi eli pitäisi enemmän nähdä vaivaa ruoanlaitossa. Tulee kyllä tehtyä lihasta ja juureksista patoja tai keittoja, mutta nopeasti kun pitää säädä pöperöä pöytää jää vihannesten syöminen vähäiseksi.

sitä ihmettelen, että tarviiko lihan syöntiä vähentää, että söisi paljon vihanneksi? Eikö kelpaa, jos lautasella on lihaviipale ja loppu täytetty vihanneksilla?

9MM
Tänään syömäni aamupala leipieni päällä oli vuohenputkia, mutta mun ongelma on, että olen allerginen monille raaoille vihanneksille. Talvella varsinkin muutenkin tuoreita vihanneksia on vähän, joten niitä ei ole niin vain popsittaviksi eli pitäisi enemmän nähdä vaivaa ruoanlaitossa. Tulee kyllä tehtyä lihasta ja juureksista patoja tai keittoja, mutta nopeasti kun pitää säädä pöperöä pöytää jää vihannesten syöminen vähäiseksi.

sitä ihmettelen, että tarviiko lihan syöntiä vähentää, että söisi paljon vihanneksi? Eikö kelpaa, jos lautasella on lihaviipale ja loppu täytetty vihanneksilla?
jäinm tohon sun ekaan lauseeseen vuohen putkia ihan uus juttu mulle? mitäs ne on ja mistä niitä saa? mitä ravintoarvoa?

Yhteistyössä