Ikävä kyllä tutuissani on perheitä joissa kasviksia ei normaalisti syödä. Pöydässä saattaa olla jälkiruokakipollinen kurkkuviipaleita joista suurin osa myös jää siihen kippoon.tunnetko montakin monta ? jotka ei tarjoa kasviksia!
Ikävä kyllä tutuissani on perheitä joissa kasviksia ei normaalisti syödä. Pöydässä saattaa olla jälkiruokakipollinen kurkkuviipaleita joista suurin osa myös jää siihen kippoon.tunnetko montakin monta ? jotka ei tarjoa kasviksia!
ok tämä selvä. mietin ehkä sitä jo et kuinka yleis käsitykset nousee ite oon kans monipuolisuuden kannalla. Huono homma et aikuiset opettaa huonot tavat jälkikasvulleen. ite pyrin just siihen et mun huonoja tapoi ei tule seuraavalle .Ikävä kyllä tutuissani on perheitä joissa kasviksia ei normaalisti syödä. Pöydässä saattaa olla jälkiruokakipollinen kurkkuviipaleita joista suurin osa myös jää siihen kippoon.
Onhan tuo nolo provo, onhan?Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;29889501:Kasviksissa ei ole käytännössä katsoen juuri lainkaan ravintoaineita ja sitpä pitsi ne ovat epäterveellisiä, koska ne ovat todella vaikeasti sulavia ja aiheuttavat usein monenlaisia pahoja tauteja. Erityisesti lapsille, vanhuksille ja sairaille ne ovat huonoa ravintoa. Eläinkunnan tuotteet taas sisältävät todella runsaasti ravintoa, ovat helposti sulavaa ravintoa ja sisältävät kaikkia ihmisen tarvitsemia ravintoaineita, jos niitä syö yhdessä hyvin valmistetun leivän kanssa tai vaikka puuron kanssa esim. siten että raakaa, raastettua maksaa sekoitetaan maitopuuroon.
No kyllähän Suomessa yleisesti ottaen liikaa lihaa syödään, suositus max 500 (vai oliko 300?) grammaa viikossa. Kasviksistakin saa hyvin proteiinia.sitä ihmettelen, että tarviiko lihan syöntiä vähentää, että söisi paljon vihanneksi? Eikö kelpaa, jos lautasella on lihaviipale ja loppu täytetty vihanneksilla?
Jos ei mausteet ole sulle kauhistus niin suosittelen kokeilemaan intialaisia ruokia, esimerkiksi kukkakaali-linssicurry. Sikahyvää, helppoa ja terveellistäkin.Mä hirveän mielelläni laittaisin aina välillä kasvisruokiakin, mutta en mä niitä vaan saa maukkaiksi millään. Aika paljon rajoittaa se, että täysin maidotonta tartteis olla, joten juustogratiinit, kermat, voit ja muut sellaiset saa unohtaa.
(Oiksko jollain jotain superherkullista maidotonta reseptiä, voisin innostua kokeilemaan vaikka jotain vähän työläämpääkin, jos on sitten kans hyvää.)
Porkkanaa meillä menee paljon, lantusta ja kaalista sen verran että hyvin vähän pystyn syömään, sillä vatsa ei kestä.Talvella tekis mieli ostaa muutakin mutta kyllä se niin on että rahapussini ei kestä.Kauden kasvikset maksavatkin hunajaa Ja kyllähän porkkanat, lantut, kaalit, sipulit sun muut ovat niin kalliita ettei niihin nyt ihan jokaisella olekaan varaa
esim tämä gogreenin sivuilta: tosin kuminan sijaan ehdottomasti juustokuminaa, varmaan joku kämmi käynyt reseptin kirjoittajalta..Mullekin vois ehdottaa jotain edullista kasvisruokaa. Voisin kokeilla. Siinä ei sitten saa olla maitotuotteita eikä soijaa mukana. Jos et viitsi reseptiä kirjoittaa niin, kerro vaikka nimi niin voin googletella sitten.
Mikä tahansa juuressosekeitto, juuresrösti tai kikhernehässäkkä tulee suht halvaksi - ja joku muukin suositteli kääntymään intialaisten reseptien puoleen, sieltä löytyy vaikka mitä. Proden saannista tosin pitää huolehtia sitten, joku kasviscurry itessään ei sisällä proteiinia juuri mitään.Mullekin vois ehdottaa jotain edullista kasvisruokaa. Voisin kokeilla. Siinä ei sitten saa olla maitotuotteita eikä soijaa mukana. Jos et viitsi reseptiä kirjoittaa niin, kerro vaikka nimi niin voin googletella sitten.
mikäs mä oon kun syön molempia? ja vielä sieniä, kalaa yms muutakin?Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Norsut, hevoset, lehmät, kanit naiset ym syö kasviksia
Leijonat, tiikerit, kotkat, miehet ym syö lihaa
Tätä täytyy kyllä testata.esim tämä gogreenin sivuilta: tosin kuminan sijaan ehdottomasti juustokuminaa, varmaan joku kämmi käynyt reseptin kirjoittajalta..
Kokonainen kukkakaali
200 g GoGreen Punaisia Linssejä (kuivia)
2 rkl oliiviöljyä
1 tl kuminan siemeniä
2 rkl inkivääriä (raastettuna)
0,5 tl kurkumaa
1 tl chiliä (jauhettuna)
1 tl currya
3 dl vettä
Valmistus (20 min)
1. Lämmitä öljy ja kuullota sekoittaen kuminan siemenet, inkivääri, kurkuma ja chili n. 20-30 sekunttia.
2. Leikkaa kukkakaali pienemmiksi paloiksi ja lisää mukaan. Lisää punaiset linssit ja vesi, anna poreilla n. 10 minuuttia.
3. Mausta currylla ja tarvittaessa suolalla.