Miks joku haluaa käyttää ainoastaan siteitä, eikä tampponeja? Tai tunnetteko ketään joka tekee näin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
side seija
Minä käytän vain siteitä. Olen kokeillut sekä tampaxia että ob:ta, eri kokoisia, kaikki ovat olleet ällöttäviä laittaa ja tuntuneet inhottavilta. Siis ne TUNTUU. Ja olen ihan opaskirjasen kanssa asetellut ja kokeillut paketillisen verran, eri kokoja ja malleja, niin ei kun ei, ne vaan tuntuu, semmonen patukka värkissä.

Nuorena vuoto oli myös niin runsasta, että vain side ja tiheä vaihtoväli auttoi ettei tullut läpivuotoja. No jaa, siihen aikaan ei ollut näin hyviä siteitä kuin nykyään..

Side on oikeastaan hygieenisempi. Vaihdan sen usein. Kun vuotoa on enää vähän, käytän pikkuhohusun suojaa, sekin vaihtuu aika usein. Siis joka vessakäynnillä, mutta myös siinä välissä, vaikkei ole hätä, käyn vaihtamassa siteen.

Niin, minusta side on miellyttävämpi käyttää kuin tampooni, minusta se ei haise, minusta se on hygieenisempikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Miks joku haluaa käyttää ainoastaan tamponeja, eikä siteitä? :saint:
Tampponit on helppoja kun ei tarvii muistaa edes kuukautisiaan.
Vaihdan noin 4krt/vrk kun käyn pissalla.
Tampponi ei vuoda, ei likaa housuja, ei tunnu miltään, ei hiosta alapäässä niin että tulee hiiva tms.
Tamppoonia käyttäessä ei haise. Siteessä olevan veren haju saa mut yökkimään. Ja se haju tulee housujen läpikin.
Verta ei tarvii edes nähdä jos ei halua.

Lisänä mulla on pikkuhousun suoja, jota vaihdan 1krt/vrk ja se on siksi että jos vuoto onkin niin runsas että pissaamisväli ei olisi riittänyt tamppooninvaihtoväliksi.. Yleensä se on aina täyvin veretön.

Niin kerrohan sinä miksi joku haluaa käyttää siteitä?
Eikö täällä oo jo aika moni kertonut perusteluineen? Mä käytän molempia tarpeen mukaan, joten en voi tuohon vastata. Sukulaistytöllä pelkät tamponit enkä sitäkään ymmärrä, eihän niitä saa liian pitkään pitää eli mites kun vedät vaikka 10 tunnin yöunet kuten hän tekee ja seurauksena onkin joku tulehdus?
Ei oo vielä 15vuoteen tullut yhtään tulehdusta vaikka olen nukkunut 10tunnin unia tamppoonin kanssa. Ja vaihdan vain noin 4krt/vrk. Ja käyn alapään pesulla suihkussa 1krt/vrk.
Ei se oma veri siellä heti mitään tulehdusta aiheuta!!! Eikä puhdas tapponi joka on asettimella hygienisesti laitettu. Enemmän niitä tulehduksia varmasti aiheuttaa miesten spermat siellä sisällä. Vai mitenkä peset ne pois sisältäsi ennen nukkumaan menoa. Painepesurillako ?
No sehän on hyvä että oot niiltä säästynyt :D Mulle on ihan yksi ja sama mitä kukin käyttää ja etköhän sinäkin ole saanut jo perusteluita miksi jotkut tekee eri tavalla kuin Sinä :saint: En ukso että tamponikäännynnäisiä täältä kovin monta tulee :whistle:
 
pöö
TSS:n oireet

TSS:n oireet muistuttavat flunssan oireita, mutta TSS:ään sairastuneen ihmisen yleiskunto heikkenee erittäin nopeasti. Varoittavia oireita ovat:

* korkea kuume (38,8 astetta tai enemmän)
* oksentelu
* ripuli
* auringonpolttamaa muistuttava ihottuma
* lihassäryt
* heikotus
* pyörrytys tai melkein pyörtyminen noustessa seisomaan.
 
sari
en missään tilanteessa käytä mitään muuta kun sidettä. Vessassa ei tarvi ravata kun vuodon pahimpaan aikaan joka kestää 1päivän, eikä siitä ole mulle stressiä eikä hankaluutta.
Inhoan tampooneja, joskus teininä hekten käytin kun koitin tottua mutta YÖK mikä YÖK : X
 
kestoilijat ne vasta järkkyjä ovatkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tamponi tulee väkisillä osittain ulos jossain vaiheessa :([/quote

liian kauan ollut.
Se tulee ulos muutamassa tunnissa. Jos vain istun niin sitten pysyy paikallaan, mutta jos vähänkin liikun tai ponnistan tunnen kuinka alkaa "valumaan" alaspäin. Tämä tapahtuu vaikka olen kokeillut imukykyisempää. Niin ja tamppooni ei ole ollut edes kovin verinen, kun sen otan pois. Löysyys ei ole syynä, mutta liekö asennus sitten pielessä. Kolmattakymmentä vuotta olen ehtinyt käyttää "pakko tilanteissa" (uimahallissa), mutta ei vaan toimi.
Huonot lantionpohjanlihakset, eivät pidä paikoillaan. Eli varmaan lihava ja lötky.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tamponi tulee väkisillä osittain ulos jossain vaiheessa :([/quote

liian kauan ollut.
Se tulee ulos muutamassa tunnissa. Jos vain istun niin sitten pysyy paikallaan, mutta jos vähänkin liikun tai ponnistan tunnen kuinka alkaa "valumaan" alaspäin. Tämä tapahtuu vaikka olen kokeillut imukykyisempää. Niin ja tamppooni ei ole ollut edes kovin verinen, kun sen otan pois. Löysyys ei ole syynä, mutta liekö asennus sitten pielessä. Kolmattakymmentä vuotta olen ehtinyt käyttää "pakko tilanteissa" (uimahallissa), mutta ei vaan toimi.

ootko kokeillut eri merkkejä?
Ite en käytä muita kun ob, ainoo joka pysyy hyvin enkä huomaa edes sitä. Tampax teki mulla samoin.
Mhh! Täytyy myöntää etten ole tainnut kokeilla muuta kuin tampax:ia. Voiko tosiaan vika olla tuossa ja miksiköhän.
 
joku vaan
Mulla oli tosi kuvat limakalvot kun söin e-pillereitä ja siksi tampoonien käyttö tuntui epämiellyttävältä. Nyt käytän kuukuppia, enkä voisi kuvitella edes käyttäväni tampooneja tai siteitä enää. Voikohan kuukuppia käyttää jos hankkii kierukan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tamponi tulee väkisillä osittain ulos jossain vaiheessa :([/quote

liian kauan ollut.
Se tulee ulos muutamassa tunnissa. Jos vain istun niin sitten pysyy paikallaan, mutta jos vähänkin liikun tai ponnistan tunnen kuinka alkaa "valumaan" alaspäin. Tämä tapahtuu vaikka olen kokeillut imukykyisempää. Niin ja tamppooni ei ole ollut edes kovin verinen, kun sen otan pois. Löysyys ei ole syynä, mutta liekö asennus sitten pielessä. Kolmattakymmentä vuotta olen ehtinyt käyttää "pakko tilanteissa" (uimahallissa), mutta ei vaan toimi.

ootko kokeillut eri merkkejä?
Ite en käytä muita kun ob, ainoo joka pysyy hyvin enkä huomaa edes sitä. Tampax teki mulla samoin.
Mhh! Täytyy myöntää etten ole tainnut kokeilla muuta kuin tampax:ia. Voiko tosiaan vika olla tuossa ja miksiköhän.

En tiä mikä oli mutta oli ihan kamala käyttää, vaikka ob kalliimpia mut on sen arvosia, niistä vaan ettii oikeen koon vuodon mukaan, ja mullakin vuoto on runsasta ja punanen hyvin pitää alkupäivät kun vaan muistaa vaihtaa, mut välil meinaa unohtua kun ei muista eikä huomaa että menkat on!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kestoilijat ne vasta järkkyjä ovatkin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tamponi tulee väkisillä osittain ulos jossain vaiheessa :([/quote

liian kauan ollut.
Se tulee ulos muutamassa tunnissa. Jos vain istun niin sitten pysyy paikallaan, mutta jos vähänkin liikun tai ponnistan tunnen kuinka alkaa "valumaan" alaspäin. Tämä tapahtuu vaikka olen kokeillut imukykyisempää. Niin ja tamppooni ei ole ollut edes kovin verinen, kun sen otan pois. Löysyys ei ole syynä, mutta liekö asennus sitten pielessä. Kolmattakymmentä vuotta olen ehtinyt käyttää "pakko tilanteissa" (uimahallissa), mutta ei vaan toimi.
Huonot lantionpohjanlihakset, eivät pidä paikoillaan. Eli varmaan lihava ja lötky.
:) Juuri äippäin. Tiukkaa lihaa löytyy joka puolelta :D
 
Kuukuppi B)

En mä synnytyksen jälkeen voi kuvitella työntäväni jotain kuivaa, karheeta tamponia sinne :| Ja siteet --> Oksu. Ainakin kertis siteet. Mä käytin jälkivuodon aikana Popolini-bravo vaippojen frotee imuja :D Ne oli ihan jees.
 
kertikset vasta inhottavia ovatkin
Luulis olevan miehenkin inhottava liikutella sängyssä kun side pököttää perseessä. Vai onko se suoja kun saa 'pitkien menkkojen' vuoksi olla rauhassa. En ihmettele eroja.
 
O.B.
Oon käyttänyt KERRAN elämäni aikana sidettä; ekat kuukautiset ja eka päivä 13-vuotiaana. Sen jälkeen en ole sellaista vaippaa housuihini laittanut! Vain ja ainoastaan tamponeja. Joskus pieni pikkuhousunsuoja on ollut tarpeen. Harvoin sekään.

En ymmärrä lainkaan naisia, jotka pelaa näillä räteillä. Niitä näkyy yleisissä vessoissa roskiksissa ja ne todella haisee. En edes halua kuvitella heidän poikaystäviä ja miehiään, hyi että!

Lisäksi itse treenaan ja liikun niin paljon, ettei siteet kestäisi pomppiessa paikoillaan. Käytän myös kireitä farkkuja ja stringejä alushousuina (AINA ja niistä kyllä rätit paistaisivat heti läpi. Miten muuten stringeihin kiinnitetään siteet?
 
panostaja
On hyvä myös tosiaan ajatella kumppania, eli jos paksu yöside pönöttää mammasloggeissa, ei se varmaan ole silmiä hivelevä ja eroottinen näky! Samoin kannattaa tarkastaa karvojen sheivailu sieltä alapäästä, jotta on mukavampi miehenkin suuseksiä antaa. Ei oo ihmekään jos miehet vieraissa juoksevat, kun daamit ei panosta yhtään parisuhteeseen ja erotiikkaan. Sanovat vain, että kyllä se mua rakastaa ja meillä on jotain tärkeämpääkin. Ei ne miehet aina kehtaa sanoa, että on kyllä ällöttävännäköistä, mutta joo, rakastan, rakastan.

Mä ainakin pidän mieheni tyytyväisenä ja panostan itseeni ja täten myös parisuhteeseemme.
 

Yhteistyössä