Miks joku haluaa käyttää ainoastaan siteitä, eikä tampponeja? Tai tunnetteko ketään joka tekee näin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minä käytän vallan siteitä, koska vuodan niin vähän että se pieninkin tampooni on kivulias ottaa pois kun vuotoa tulee niin vähän. Enkä koe tarvetta muutenkaan juuri sen takia, että se sidekin piisaa.
 
hm
Pelkkiä siteitä. Alavatsa on kk alkupäivien aikana niin kipeä etten todellakaan ala tunkemaan sinne yhtään mitään. Sitten loppupäivinä ei vuotoa ole tarpeeksi että se minikokokaan tamponissa olisi tarpeellinen.
 
Nainen joka käyttää siteitä on automaattisesti nainen jolla on rasvaaset hiukset eikä huolehdi mitenkään hygieniastaan. Sitten niitä siteitä vaihdetaan pukuhuoneissa kaikkien nähden, paksuja yösiteitä, haistaa kamalalta jne.

Palstalla oppii aina jotakin uutta. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Haa:
Joojoo, voi että kun siteestä tulee formalehydriä ihon läpi... Entäs deodorantit, meikit, shampoot, hiussprayt, kosteusvoiteet...
Dödöä en nyt käytä lainkaan, etsinnässä on alumiiniton dödö. Meikeistä käytän paljon mineraalimeikkejä, shampoot on silarittomia yms. voiteet parabeenittomia, mineraaliöljyttömiä, silarittomia... Mitäs vielä? Ainiin, aspartaamikin muuttuu elimistössä formaldehydiksi ja välttelen siis sitäkin. Samoin esim. arominvahventeita.
Niin ja hammastahnakin... Sekin on huolella valittu :saint:
 
"Jenni S"
Minä käytän vain siteitä, siteet on nääs mulle oikea valinta ja tampooneihin ja kuukuppeihin en enää koske. Siteet pysyvät myös hyvin paikallaan, on näet oikean sortin alushousut ja pidän tosi kireitä farkkuja. Eipähän pääse siteet nääs lipsahtamaan paikaltaan. Luojan kiitos on vaihtoehtoja meille kaikille eikä vain yhtä sorttia kuukautissuojaa. Toisille näemmä sopii tampoonit ja kuukupit ja meille muille siteet.
 
"vieras"
Tamponit tuntuvat tosi epämiellyttäviltä, niitten laittaminen ja poisottaminen on vielä kamalamman tuntoista kuin pitäminen. Siksi käytän siteitä. Joskus teininä käytin pelkästään tamponeja, mutta nyt aikuisiällä en pysty enää käyttämään niitä ollenkaan.
 
"nilla"
Itse tunnen yhden naisen joka käyttää vain siteitä, kun ei uskalla käyttää tampponeja. Ja sitten hän ravaa vessassa tunnin välein vaihtamassa sidettä, ettei vaan vuoda ohi tai haise. Kehoitin käyttämään tampponia niin ei olis tuollaisia ongelmia, mutta ei kuulemma vaan uskalla... :O
joo mä käytän vain siteitä.

minusta on ällöttävä laittaa se tamponi ja vielä ällöttävämpää kiskoa isoa möhkälettä ulos pimpistä! ainoa pimppiin luonnollisesti työnnettävä asia on mielestäni pippeli!
 
"vieras"
Tamponi tuntuu epämiellyttävältä, myös ekan 5min. jälkeen. Kuukuppia en edes saa paikalleen ilman kipua, ja olen varma, että tuntisin senkin koko ajan. Samoin kuin tunsin ehkäisyrenkaan.

Toistaiseksi käytän vain kertakäyttösiteitä, enkä ole tyytyväinen ratkaisuun. Hiostavat, ärsyttävät hioa ja haisevat. Mutta vuoto on sen verran runsasta, että epäilyttää investoida kestositeisiin, jos imuteho ei riitä ja sit niitä vähän väliä vaihdettuja siteitä saisi kanniskella käsilaukussa. Onneksi olen raskaana! Seuraavaksi hormonikierukka ja peukut pystyyn että vuodot jää pois tai vähenee reilusti.
 
"höh"
Tamponit ei sovi ihan rakenteellisten seikkojen takia.
Synnytyksen jälkeen lievä kohdunlaskeuma ja tamponi saa aikaan voimakkaan alavatsakivun ja "supistus" kipuja. Jos ei ota pois tulee pääkipu (en kyllä ymmärrä miksi) ja alkaa nousemaan kuume.
Kuukuppi vielä pahempi, ei vain yksinkertaisesti mahdu paikoilleen, vaan painaa erittäin kipeästi.

Siksipä käytössä siteet, kestositeitä ajatuksena en kestä yhtään, joten paljon valinnanvaraa ei jää.
Hormoniehkäisy ei käy, joten kärsin runsaista kuukautisista rättejeni kanssa.

Tästä huolimatta mies nukkuu varauksetta vieressä ja toistaiseksi on pysynyt kotonakin.
Ja en sitten tiedä muista, mutta minä käyn myös kuukautisten aikana aivan normaalisti suihkussa, lisäksi teen joka vessareissulla nopean alapesun, joten hiukseni ei ole rasvaiset, enkä lemuakkaan.
 

Yhteistyössä