Miks joku haluaa käyttää ainoastaan siteitä, eikä tampponeja? Tai tunnetteko ketään joka tekee näin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Miks joku haluaa käyttää ainoastaan tamponeja, eikä siteitä? :saint:
Tampponit on helppoja kun ei tarvii muistaa edes kuukautisiaan.
Vaihdan noin 4krt/vrk kun käyn pissalla.
Tampponi ei vuoda, ei likaa housuja, ei tunnu miltään, ei hiosta alapäässä niin että tulee hiiva tms.
Tamppoonia käyttäessä ei haise. Siteessä olevan veren haju saa mut yökkimään. Ja se haju tulee housujen läpikin.
Verta ei tarvii edes nähdä jos ei halua.

Lisänä mulla on pikkuhousun suoja, jota vaihdan 1krt/vrk ja se on siksi että jos vuoto onkin niin runsas että pissaamisväli ei olisi riittänyt tamppooninvaihtoväliksi.. Yleensä se on aina täyvin veretön.

Niin kerrohan sinä miksi joku haluaa käyttää siteitä?
 
heko
Vain siteitä. On vissiin värkissä vikaa kun en osaa kyllä asentaa minkäänmallisia tamponeja niin etteivät ne tuntuisi.
En tykkää että värkissä tuntuu olevan jotain "ylimäärästä" ellei sitten olla sänkytouhuissa ;D
 
elliniina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tamponi tulee väkisillä osittain ulos jossain vaiheessa :(
Sulla on ilmeisesti liian iso reikä. Kannattaisi alkaa jumppaaman lantionpohjalihaksia! Muuten sulla alkaa pian virtsankarkailukin. Aloita jumpan jälkeen vaikka geishapalloilla, ja sitten kun ne pysyy sisällä niin vaihda tamppooniin...
 
kuukuppi rules!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Miks joku haluaa käyttää ainoastaan tamponeja, eikä siteitä? :saint:
Tampponit on helppoja kun ei tarvii muistaa edes kuukautisiaan.
Vaihdan noin 4krt/vrk kun käyn pissalla.
Tampponi ei vuoda, ei likaa housuja, ei tunnu miltään, ei hiosta alapäässä niin että tulee hiiva tms.
Tamppoonia käyttäessä ei haise. Siteessä olevan veren haju saa mut yökkimään. Ja se haju tulee housujen läpikin.
Verta ei tarvii edes nähdä jos ei halua.

Lisänä mulla on pikkuhousun suoja, jota vaihdan 1krt/vrk ja se on siksi että jos vuoto onkin niin runsas että pissaamisväli ei olisi riittänyt tamppooninvaihtoväliksi.. Yleensä se on aina täyvin veretön.

Niin kerrohan sinä miksi joku haluaa käyttää siteitä?
Voit vähentää kuukautisiin liittyvän TSS:n riskiä käyttämällä imukyvyltään pienintä kuukautisvuotoasi vastaavaa tamponia ja vaihtamalla tamponia säännöllisesti, 4-8 tunnin välein, sekä käyttämällä sidettä tamponin sijasta ainakin kerran päivässä useamman tunnin ajan kuukautistesi aikana. Voit myös eliminoida TSS-riskin melkein kokonaan, jos et käytä tamponeja ollenkaan.
http://www.tampax.fi/kuukautiset-tss.php
 
maissihiiri
Mä taas en voi sietää tamponeja, joko mun anatomiassa on vikaa, tai niissä tamponeissa, tai sitten mä en vaan yksinkertaisesti osaa laittaa niitä! Juu ja en todellakaan ole ikinä riemusta hyppinyt siteitä käyttäessä, mutta pakkohan se on joku suoja olla. Nyt löysin kuukupin, ja siitä en enää luovu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Miks joku haluaa käyttää ainoastaan tamponeja, eikä siteitä? :saint:
Tampponit on helppoja kun ei tarvii muistaa edes kuukautisiaan.
Vaihdan noin 4krt/vrk kun käyn pissalla.
Tampponi ei vuoda, ei likaa housuja, ei tunnu miltään, ei hiosta alapäässä niin että tulee hiiva tms.
Tamppoonia käyttäessä ei haise. Siteessä olevan veren haju saa mut yökkimään. Ja se haju tulee housujen läpikin.
Verta ei tarvii edes nähdä jos ei halua.

Lisänä mulla on pikkuhousun suoja, jota vaihdan 1krt/vrk ja se on siksi että jos vuoto onkin niin runsas että pissaamisväli ei olisi riittänyt tamppooninvaihtoväliksi.. Yleensä se on aina täyvin veretön.

Niin kerrohan sinä miksi joku haluaa käyttää siteitä?
Eikö täällä oo jo aika moni kertonut perusteluineen? Mä käytän molempia tarpeen mukaan, joten en voi tuohon vastata. Sukulaistytöllä pelkät tamponit enkä sitäkään ymmärrä, eihän niitä saa liian pitkään pitää eli mites kun vedät vaikka 10 tunnin yöunet kuten hän tekee ja seurauksena onkin joku tulehdus?
 
http://www.obtampons.fi/faq/?topic=tampons


Kuinka tiedän, että olen asettanut tamponin oikein?
Jos olet asettanut tamponin oikein, sinun ei pitäisi tuntea sitä ollenkaan. Silloin lantionpohjan lihakset pitävät tamponia paikallaan, eikä se liiku tai tipahda ulos.

Voiko tamponi kadota kehon sisään?
Tamponi ei voi kadota mitään kautta, siksi se pysyy varmasti emättimessä. Emättimen päässä oleva kohdunkaulan suu on aivan liian ahdas, jotta tamponi voisi tunkeutua siitä.

Mitä teen, jos en saa poistonarusta kiinni?
o.b. ® -tamponien rakenne on sellainen, että naru on tiukasti ja varmasti kiinni tamponissa. Tämä testataan myös huolellisesti valmistuksen aikana. Jos vastoin odotuksiamme et kuitenkaan onnistu saamaan narusta otetta, odota kunnes tamponi on imenyt itsensä täyteen verta.

Asetu tämän jälkeen kyykkyyn ja ponnista hiukan, kuin istuisit WC:ssä, jolloin sinun tulisi saada tamponista kiinni kahdella sormella. Mikäli tämäkään ei onnistu, ota välittömästi yhteyttä gynekologiin.

Milloin minun tulisi vaihtaa tamponi?
Tamponi tulee vaihtaa säännöllisesti. Kuinka usein riippuu siitä, kuinka paljon sinulla on vuotoa. Kuukautisten ensimmäisten päivien aikana, kun vuotoa on eniten, tamponi kannattaa vaihtaa 3 - 6 tunnin välein. Kun vuoto vähenee, voi tamponin vaihto 6 - 8 tunnin välein riittää.
 
pöö
Kuinka TSS:n voi välttää?

Voit vähentää sairastumisriskiä huomattavasti valitsemalla tamponin, jonka imukyky on vuodon määrään nähden pienin mahdollinen ja korvaamalla vähintään yhden tamponin siteellä 24 tunnin jakson aikana. On myös tärkeää, että vaihdat tamponin uuteen tasaisin väliajoin. Vaihtovälin tulisi olla 4-8- tuntia. Älä jätä tamponia koskaan paikalleen pidemmäksi aikaa kuin 8 tunniksi. Muista poistaa viimeinen kuukautisten aikana käyttämäsi tamponi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tamponi tulee väkisillä osittain ulos jossain vaiheessa :([/quote

liian kauan ollut.
Se tulee ulos muutamassa tunnissa. Jos vain istun niin sitten pysyy paikallaan, mutta jos vähänkin liikun tai ponnistan tunnen kuinka alkaa "valumaan" alaspäin. Tämä tapahtuu vaikka olen kokeillut imukykyisempää. Niin ja tamppooni ei ole ollut edes kovin verinen, kun sen otan pois. Löysyys ei ole syynä, mutta liekö asennus sitten pielessä. Kolmattakymmentä vuotta olen ehtinyt käyttää "pakko tilanteissa" (uimahallissa), mutta ei vaan toimi.
 
pöö
Mitä TSS tarkoittaa?

TSS eli toksinen sokkioireyhtymä on harvinainen mutta erittäin vakava sairaus, joka voidaan todeta ja parantaa. Vaikka tauti on harvinainen, on kuitenkin parasta oppia tunnistamaan sen oireet, sillä silloin osaat toimia oikein jos joskus epäilet sairastuneesi siihen.

TSS aiheutuu myrkkyjä tuottavasta Staphylococcus Aureas -bakteerikannasta. Tätä bakteeria löytyy yleisesti ihmisiltä nenästä, kainaloista, nivusista ja emättimestä. Useimmat ihmiset ovat näiden bakteerien kantajia kärsimättä tilanteesta sen kummemmin. On kuitenkin olemassa pieni ryhmä ihmisiä, joilla bakteeri voi aiheuttaa TSS:n puhkeamisen. Hoitamattomana TSS on vakava sairaus joka lopulta voi tappaa siihen sairastuneen ihmisen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Miks joku haluaa käyttää ainoastaan tamponeja, eikä siteitä? :saint:
Tampponit on helppoja kun ei tarvii muistaa edes kuukautisiaan.
Vaihdan noin 4krt/vrk kun käyn pissalla.
Tampponi ei vuoda, ei likaa housuja, ei tunnu miltään, ei hiosta alapäässä niin että tulee hiiva tms.
Tamppoonia käyttäessä ei haise. Siteessä olevan veren haju saa mut yökkimään. Ja se haju tulee housujen läpikin.
Verta ei tarvii edes nähdä jos ei halua.

Lisänä mulla on pikkuhousun suoja, jota vaihdan 1krt/vrk ja se on siksi että jos vuoto onkin niin runsas että pissaamisväli ei olisi riittänyt tamppooninvaihtoväliksi.. Yleensä se on aina täyvin veretön.

Niin kerrohan sinä miksi joku haluaa käyttää siteitä?
Eikö täällä oo jo aika moni kertonut perusteluineen? Mä käytän molempia tarpeen mukaan, joten en voi tuohon vastata. Sukulaistytöllä pelkät tamponit enkä sitäkään ymmärrä, eihän niitä saa liian pitkään pitää eli mites kun vedät vaikka 10 tunnin yöunet kuten hän tekee ja seurauksena onkin joku tulehdus?
Ei oo vielä 15vuoteen tullut yhtään tulehdusta vaikka olen nukkunut 10tunnin unia tamppoonin kanssa. Ja vaihdan vain noin 4krt/vrk. Ja käyn alapään pesulla suihkussa 1krt/vrk.
Ei se oma veri siellä heti mitään tulehdusta aiheuta!!! Eikä puhdas tapponi joka on asettimella hygienisesti laitettu. Enemmän niitä tulehduksia varmasti aiheuttaa miesten spermat siellä sisällä. Vai mitenkä peset ne pois sisältäsi ennen nukkumaan menoa. Painepesurillako ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tamponi tulee väkisillä osittain ulos jossain vaiheessa :([/quote

liian kauan ollut.
Se tulee ulos muutamassa tunnissa. Jos vain istun niin sitten pysyy paikallaan, mutta jos vähänkin liikun tai ponnistan tunnen kuinka alkaa "valumaan" alaspäin. Tämä tapahtuu vaikka olen kokeillut imukykyisempää. Niin ja tamppooni ei ole ollut edes kovin verinen, kun sen otan pois. Löysyys ei ole syynä, mutta liekö asennus sitten pielessä. Kolmattakymmentä vuotta olen ehtinyt käyttää "pakko tilanteissa" (uimahallissa), mutta ei vaan toimi.
ootko kokeillut eri merkkejä?
Ite en käytä muita kun ob, ainoo joka pysyy hyvin enkä huomaa edes sitä. Tampax teki mulla samoin.
 

Yhteistyössä