T
Turhautunut
Vieras
Tässä listaa mitä olen viimeisen vuoden aikana muuttanut ravitsemuksessani:
- leikkeleitä + makkaraa en käytä ollenkaan
- suklaansyönnin olen lopettanut kokonaan, paitsi jouluna
- levitteen olen vaihtanut 40% ---> 28%
- leivonnaisia söin ennen joka päivä, nyt enää 1-2 kertaa viikossa
- pizzaa/hampurilaisia syön vain noin joka toinen kuukausi
- en syö valmisruokia, ja hyvin vähän eineksiä
- leipää söin ennen 6-8 palaa päivässä, nyt max 4 palaa
- sipsejä syön ehkä 4-5 kertaa vuodessa
- en käytä sokerijuomia
- en juo tuoremehuja
- ainoastaan iltavuorojen pakottamana syön klo. 19 jälkeen, muuten en.
- annokset olen pienentänyt, ja lisännyt kasviksia + hedelmiä + marjoja
Olen myös nyt tehnyt puoli vuotta keskiraskasta työtä entisen kotiäitiyden sijaan, joten luulisi kulutuksen olevan hieman isompaa.
Vuoden olen jo yrittänyt painoa pudottaa näillä pienillä muutoksilla, mutta jossain nyt mättää. Onko se vaan kertakaikkiaan niin, että mitkään pienet muutokset ei auta? Tottuuko se elimistö siihen, jos pikkuhiljaa vähentää herkkuja ja syömisiä? Mitä mä nyt voin tehdä, kun en enää oikein tiedä mistä tinkiä, ja liikkumiseen ei löydy motivaatiota? Pitääkö mun aloittaa joku mättökuuri, ja sitten kerralla jättää kaikki pois? Mikä tän mun kropan sais hereille?
Virallista ylipainoa on 12kg, ja paino on heilunut koko vuoden 72-75kg:n välillä. Voisko vika löytyä jostain hormooneista?
- leikkeleitä + makkaraa en käytä ollenkaan
- suklaansyönnin olen lopettanut kokonaan, paitsi jouluna
- levitteen olen vaihtanut 40% ---> 28%
- leivonnaisia söin ennen joka päivä, nyt enää 1-2 kertaa viikossa
- pizzaa/hampurilaisia syön vain noin joka toinen kuukausi
- en syö valmisruokia, ja hyvin vähän eineksiä
- leipää söin ennen 6-8 palaa päivässä, nyt max 4 palaa
- sipsejä syön ehkä 4-5 kertaa vuodessa
- en käytä sokerijuomia
- en juo tuoremehuja
- ainoastaan iltavuorojen pakottamana syön klo. 19 jälkeen, muuten en.
- annokset olen pienentänyt, ja lisännyt kasviksia + hedelmiä + marjoja
Olen myös nyt tehnyt puoli vuotta keskiraskasta työtä entisen kotiäitiyden sijaan, joten luulisi kulutuksen olevan hieman isompaa.
Vuoden olen jo yrittänyt painoa pudottaa näillä pienillä muutoksilla, mutta jossain nyt mättää. Onko se vaan kertakaikkiaan niin, että mitkään pienet muutokset ei auta? Tottuuko se elimistö siihen, jos pikkuhiljaa vähentää herkkuja ja syömisiä? Mitä mä nyt voin tehdä, kun en enää oikein tiedä mistä tinkiä, ja liikkumiseen ei löydy motivaatiota? Pitääkö mun aloittaa joku mättökuuri, ja sitten kerralla jättää kaikki pois? Mikä tän mun kropan sais hereille?
Virallista ylipainoa on 12kg, ja paino on heilunut koko vuoden 72-75kg:n välillä. Voisko vika löytyä jostain hormooneista?