Miks 1v:n pitää juoda rasvatonta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sylviana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
meillä myös alipainoinen lapsi ja silti suositus on rasvaton maito ja reilummin sitten kasvisöljyjä yms. Kasvisöljyssä on muuten isompi energiatiheys (eli on lihottavampaa) mutta ei aiheuta sydän- ja verisuonisairauksia =)

Yleensä nää suositukset on jonkun neuvolatädin jonka tiedot on joltain 60-luvulta.

Alkuperäinen kirjoittaja Klomas:
Täältä iso EI rasvattomalle maidolle!

Rasvaton maitohan on "joppia", ei se ole maitoa, vettä!
Voin tarvittaessa lantrata tavallista maitoa vedellä jos siltä tuntuu.
Mun aikana kun olin lapsi, haettiin tinkimaitoa tilalta.
Ja kappas vaan, ollaan oltu terveitä, ei allergioita, ei mitään.

Siirryin kotona punaiseen maitoon! Itse käytin ennen rasvatonta kahviin, sittemmin kevytmaitoa, mutta nykyisin punaista. Pph:lla käyttävät näköjään ykkösmaitoa. Itse ne juo, kahviin vaan menee vähän. Lapsi pieni ja ajattelen, että saa sitten maidostakin lisärasvaa. Rasvaa pitää olla!

Alkuperäinen kirjoittaja mumu:
Niin ja se lihavuus johtuu kyllä ihan muusta kuin maidon laadusta,kun katsoo vähän miten paljon penskat syö mäkkiruokaa ja karkkii sun muuta, siinä ei sarvaton maito enää paljo merkkaa.

Ovatko ihmiset ihan tyhmiä? Miksi näen kaupoissa sitten vanhempia jotka
kärräävät sipsejä, karkkia, limuja ynnä muuta turhaa?
Ei se lihominen siitä maidosta ole kiinni!!
Minä ja sisarukseni ollaan kaikki hoikkia vaikka lapsena juotiin tinkimaitoa.
Oma lapseni käyttää puurossa punaista maitoa, joskus sinistä ja hän on hoikka!!
Ja lihomiseen vaikuttaa myös se jos ei liikuta kuten ennen vanhaan tehtiin.
Istutaan vaan pelikoneiden äärellä...

On tehty tutkimus, jonka mukaan rasvattomat maitotuotteet voivat alentaa naisten hedelmällisyyttä. Eli ei, en anna lapselleni rasvatonta maitoa enkä juo sitä itsekään. Punaista sen olla pitää!

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Asian vierestä, mutta mä en usko että ylipaino-ongelma johtuisi sinällään pelkästä liiasta rasvankäytöstä tai olisi ratkaistavissa vähärasvaisilla tuotteilla. Enemmän siinä on tekemistä napostelun yleistymisellä ja liian suurilla annoskoilla. Jos syötäisiin normaalisti se viisi kunnon ateriaa päivässä ilman turhaa rasvahysteriaa, niin tuskin olisi näin paljon ylipaino-ongelmia ihmisillä.

Tämä napostelu ja ahmiminen johtuu ihan siitä, että kevytruoka ei pidä nälkää. Ihminen tarvitsee rasvaa jaksaakseen. Ja meidän lapset juovat myöskin täysmaitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
On tehty tutkimus, jonka mukaan rasvattomat maitotuotteet voivat alentaa naisten hedelmällisyyttä. Eli ei, en anna lapselleni rasvatonta maitoa enkä juo sitä itsekään. Punaista sen olla pitää!

Ei taitaisi kuitenkaan riittää ehkäisyksi...heh.

Yhteistyössä