Mikkelin seudulta odottajia?

Koskas teillä odottajilla on lasketut ajat? En ois raskausaikana uskonut sanovani tätä mutta ajoittain on oikeesti ikävä mahaa ja niitä potkuja :D. Onhan se toki vielä ihanampaa kun tuhisija on tuossa vieressä. Tää on melkosen hiljanen pino...missä on kaikki Mikkelin odottajat ja äipät :)?

Minulla on la 26.11. Ei jonkin aikaa vielä :). Eilen ajelin töistä suoraan vanhempieni luo ja tänään on tarkoitus mennä katsomaan pientä serkkutyttöäni. Odotan niin innolla näkeväni pienen tuhisijan. Töissä on pitänyt kiirettä ja voimat ollut nyt aika vähissä työpäivien jälkeen.

Hei!
Täällä vielä ollaan. Töitä jäljellä enää ensi viikko ja sitten alkaa äippäloma. Ensi maanantaina olisi taas perhevalmennus ja viikon päästä lauantaina mennään tutustumaan synnäriin. Ja sit 31.8. on vielä viimonen perhevalmennus. Olo on edelleen ihan hyvä, hyvin jaksaa töissä käydä ja myllätä tulokkaan vaatteiden/tavaroiden kanssa. Kohta ajateltiin lähteä käymään sienessä, josko vaikka kantarelleja ja suolasieniä sais. Palaamisiin!

kattiina on miulla tainnu jäädä hiukaan täällä käynti. :ashamed: juu, me muutettiin aika lähelle tähän keskustaa. ( : meillä poika siis jo 5 kk vanha. mitenkäs teillä on raskausaika sujunu ? :)

mmiisa raskausaika on sujunut hyvin. Nyt alkaa huomata, että väsyttää huomattavasti helpommin kuin ennen. Saa nähdä, jaksanko työtäni tehdä vielä 5 viikkoa. Toivottavasti jaksan, tavoite ainakin olisi olla loppuun asti.

Minä sain tänään äitiyspakkauksen, pitää ruveta penkomaan :D.

miulla oli samahomma raskauden loppu vaiheessa tuntui, ettei voimat riitä enään mihinkään. |O ja kun ei viimiseen kuukauteen enään saanut kunnolla nukuttua, kun vauva oli jo niin alaalla, että sai vessassa juosta melkein koko yön. :D alkaa jo olla ikävä omaa raskausaikaa ja mahaa, mutta on se ihanaa kun on tuommonen pieni ihminen, jonka kehitystä saa seurata, on se niin ihmeellistä, miten se oppii kaiken niin vauhdilla. :heart: taisit saada sen 2009 vuoden äitiyspakkauksen. ( : onko mieleinen ? :)

Joo, sain vuoden 2009 pakkauksen ja se on kyllä minulle mieleinen. Monihan sanoo, että on niin vaaleita värejä, mutta minusta taas oli kivoja värejä ja kuitenkin, kun itsekin hankkii vaatteita, niin sitten voi ostaa sitä värikkäämpää vaalean seuraksi. :)

Minä näin yöllä unta, että synnytin kuusikiloisen pojan kotona, kun ei sairaalaan ehditty :D. Synnytys oli nopea ja helppo, eikä repeämiä tullut. Parissa viikossa laihduin vielä 30 kiloa, joten olipas uni. Kestovaippailu tuotti vaan unessa ongelmia ja se, että olin hukassa lapsen kanssa, kun ei kukaan neuvonut mitään :D.

meillä on omia ja muilta lahjaksi saatujen vaatteiden väreinä aika paljon ollut vaalea, samalla tavalla ne värikkäämmät likaantuu, joita myös löytyy kaapit pullollaan. :D tuntuu välillä, että ei vaatehuoneessa muuta olekkaan kun pojan vatteita. :whistle: tänään pitäs koita ottaa urakaks ja katsoa pieneks jääneet vaatteet pois pyörimästä. aika hauska uni. :D

Minusta tuntuu kanssa, että vaatetta alkaa kertyä jo nyt pyörimään. Ostanut kun on halvalla saanut ja paljon on jo vaatetta saatukin =). Ja kirppareilla pyöriessä kun sattuu silmiin, niin tulee kivannäköisiä vaatteita hankittua :D .

Selvittelin eilen kelan ja palkanlaskijan kanssa asioita, lähinnä ensi vuodesta, kuinka menee lomarahojen saannit ja niiden vaikutukset ja iloinen olin, kun kuulin, että saan rahat normaalisti kesäkuussa ja ne ei vaikuta päivärahan määrään, vaikka kesken vanhempainkauden maksetaankin. Ei nämä ole itselle niin selviä, kun ei ole ennen tarvinnut miettiä.

sama vika täällä, tulee kirpparilta ostettua, jos jotain kivan näköisiä vaatteita sattuu silmien eteen. :D varmaan jo senkin takia alkaa olla tuota vaatetta niin paljon tuolla pyörimässä. :whistle: mutta mentävä hakemaan poika kylvystä, meillä kun on iso kylpyamme, niin on mukavaa kun voi käydä pojan kanssa joko minä tai sitten isi kylvyssä, poika tykkää kovasti. :heart:

on juu hiukan erillaisempaa kylpeä pojan kanssa isossa ammeessa yhdessä, kuin se että kylvettää vaan pojun omassa vannassa. ( : on koko vessa nimittäin aivan märkänä, kun pääsee ammeeseen, on loiske ja polske kovaa. :D eikä tahtois pois lähtee kovin äkkiä. ei siullakaan enään pitkin ole siihen, että saat oman nyytin kainaloon. :) millonkas muuten on la ?

Täällä on käyty neuvolassa ja seuraavanlaisia kuulumisia

rr 116/74
hb 115 (laskenut 137 tuohon 9 viikossa, lisärautaa)Selvisi se väsymyksen syykin.
paino +1040g/vko (liian paljon noussut, ruokavalio syyniin)
sf-mitta 29 (huitelee avaruuskäyrillä, kuten edellinenkin, mutta kasvaa lineaarisesti, mikä on hyvä)
syke 140
liikkeet ++

Ja 3 viikkoa saikkua ennen 37. raskausviikon loppua ilmenevät synnytykseen liittymättömät supistukset.

Terkkarille kerroin, kuinka alkaa töissä alavatsaa painaa ja kipu säteilee nivusiin. Iltavuorojen jälkeen nukun tosi huonosti, kun koskee vielä kotonakin. Maha on kivikova työvuoroissa ja olo helpottuu istumalla (mutta eipä meillä tuolla istuta joka välissä) ja heti kun lähtee liikkeelle, niin tunne palaa ja on inhottava olla. Terkkari mietti hetken ja kysyi, miten meen töihin, kun iltapäivällä olisi ollut vapaita lääkäriaikoja. Eipä ne minulla käynyt, kun iltahuki olisi ollut. Saatiin mittaukset tehtyä melkein kokonaan ja jäin sitten kätilöopiskelijan kanssa mittailemaan sf-mittaa, kun terkkari meni lääkäriltä kysymään neuvoa. Lääkäripä tulikin terkkarin mukana, tutki paikat (jotka onneksi ok) ja kyseli voinnista ja tutki neuvolakorttia ja ilmoitti, ettet näillä viikoilla todellakaan synnytä, mitään riskiä ei oteta ja kirjoitti suoraan 3 viikkoa sairauslomaa. Samalla varattiin lääkärille aika 3 viikon päähän, niin katsotaan tilanne uudestaan, pystynkö menemään töihin vai olenko sitten saikulla loppuun asti.

Nyt sitten noudatan määräyksiä eli ruokavalio kuntoon, lepoa ja ulkoilua.

Ja tänään tuli 27 viikkoa täyteen Smile

Olo alkaa parantua, väsymys alkaa väistyä, mutta huomaa, että supistelee enemmän kun käy kaupassa tai liikkuu enemmän. Mutta kiva kun saa omaan tahtiin nyt mennä ja olla, niin ei ole niin poikki ja kivuliasta koko aikaa.

Nyt olisi juhlakuu meillä tiedossa: kahdet häät ja ristiäiset. Ihana, kun on iloisia juhlia :)

Mutta jos jatkaisi kotona tupsamista ja kävisi vähän nauttimassa ulkoilmasta.

kattiina, mukava kuulla, että väsymys alkaa väistyä, niin saat vielä kerättyä voimia tulevaa varten. ( : meillä kauhea räkätauti kierre, poika alkaa jo olla terve, mutta viime yönä tulin sitten vuorostani minä kipeeksi. :|

Hei taasen!
Täällä toinen äippälomaviikko menossa. Välillä hieman ollut pitkäveteistä kun mies töissä, mutta olen saanut vauvajuttuja hoidettua eli vaatteet +petivaatteet pestyä ja sen semmoista. Plus tietty nähdä kavereita.
Viime maanantaina kävin äippäpolilla lääkärillä, kaikki oli erittäin hyvin. Vauva oli 2,3kg ja jos kasvaa käyrien mukaan niin laskettuna aikana paino olisi 3kg. Eli onneksi mun raskausdiabetes ei ole vaikuttanut pieneen. Napanuorassa virtaus oli hyvä ja sydänkäyräkin otettiin ja siinä ei mitään huomautettavaa.
Tänä viikonloppuna ajattelin pakata sairaalakassin valmiiksi, kun eihän sitä tiedä milloin lähtö tulee, mutta toivottavasti ei vielä ensi viikolla. Parin viikon päästä kyllä sitten passaa tulla kun viikkoja jo sitten 38.
Tänään ajattelin hieman hommia tuossa pihalla kun on niin hyvä keli. Viikonlopuksi taisi luvata sateita :(

Availin tosiaan pinoja muuallekkin kun olisi mukava saada "mammakavereita". Kaikilla kavereilla kellä on lapsia ni lapset on isompia ja kamut töissä.

Meillä tää viikko on toivottu ristiäisistä kun viime vkl oli juhlat. On se ihmeellistä miten tuollaset voi viedä voimia. Noh, onneks juhlat meni hyvin ja ihmiset viihty ja tietenkin tärkeintä että poitsu sai nimen :D...

Eilen täytti poika 2 kk, aivan järkyttävää miten äkkiä aika mennyt. Tuntuu että vasta eilen kiemurtelin synnärillä kivuissani ;)...ja kyllä sitä jaksaa hämmästellä miten tuo ihana pieni ihminen kasvaa ja kehittyy. Kova poika on kyllä juttelemaan ja hymyilemään, valasee synkimmänkin päivän :)..

Jaha, nyt heräiltiin ja äitiä kutsutaan :)

Yhteistyössä