Joensuusta odottajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanjuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!
Mitä kuuluu Joensuun seudun äipille? Taitaa joulukiireet jo alkaa, kun ketään ei käy palstalla..
Tänään avattiin nähtävästi se muuttanut lastentarvikeliike uusissa tiloissaan, luin karjalaisesta. Itse en päässyt katsomaan mitä kaikkea siellä olisi tarjouksessa ollut, mutta toisaalta ihan hyvä. Kaikki tarvittavat hankinnat on jo hankittu ja kuitenkin vain tuhlaisin rahojani johonkin turhaan..

Teiltä, kenellä on jo aiempia lapsia kysyisin, mikä olisi hyvä määrä tuttipulloja? Itselläni on vain se äitiyspaketin pikkupullo ja toinen joka on jo tarkoitettu isommalle lapselle joka pitää pulloa itse kädessään. En ole vielä hankkinut yhtään itse ja ajattelin kysäistä, että kannattaako niitä ostaa jokin useamman sarja kerralla?

Sama juttu tuteista. Itse en oikein ole innostunut koko tuteista, mutta kai niitäkin pitäisi pari olla. Kokemuksia, mikä merkki/malli on teistä ollut hyvä ja mikä sopii erityisesti vastasyntyneille?

Kiitoksia jo etukäteen. Toivottavasti joku jaksaa vastata.

Heips!

Onpa ollut hiljaista täällä. Kamala harmaa päivä ja vettä vihmoo taivaalta... Ei paljon ulkoilut innosta tänään. Mä olin jo niin iloinen lumesta, nyt harmittaa kun kaikki sulanut pois:-(

Täällä on muuttopuuhat käynnissä ja alkaa olla kroppa tosi kovilla. Tänäänkin on supistellut koko päivän muutaman kerran tunnissa... Kyllähän tuo huolestuttaa mut pakko yrittää jaksaa. Sunnuntaina on sitten todellinen muuttopäivä, enkä sitten kyllä aio yhtään laatikkoa tms kantaa vaan saavat vanhemmat ja kaverit auttaa.

Tanjuska, mulle on ainakin sanottu, ettei kannata oikeastaan hankkia tuttipulloja ennen kuin selviää pystytkö imettämään. Mä en myöskään ole ostanut yhtään, mut sain rintapumpun siskolta, ja siinä oli mukana muutama pullo. Tuttejakaan ei ihan pikkuinen vielä tarvitse. Kuulin et ensituteista NUKin tutti olisi paras.. Mut se tietenkin on vain yhden ihmisen mielipide. Se NUKin tutti kuulemma jäljittelee mahd. Tarkasti nännin muotoa. Joo... Mä tästä menen hetkeks lepäilee sohvalle...

MOI JNS:N SEUDUN MAMMAT =)
Tänne kuuluu hyvää! Vaikkakin olo alkaa olla aika tukeva! vauva on laskeutunut lähtöasemiin ja pää kiinnittynyt paikalleen ja paikat pehmenneet ja kypsyneet. Vessassa saa juosta koko ajan, ja kun aikasemmin luulin että käyn usein vessassa niin tämä on jo ihan mahotonta .. ;> Yöllä tunnin-kahen välein joutuu nousemaan vessaan. Vauvan tavarat alkaa olla paikallaan ja tässä vaan ootellaan millon se h-hetki koittaa! Ensviikolla laskettu aika :) Supistuksia tulee päivittäin ja alamahassa on semmonen menkkamainen kipu, mutta muuten on pirtee ja iloinen mieli. Tuleva synnytys jännittää!!! MItes muilla? Mites muut ootte jakselleet? Ootteko laittanu joulua?:) ite en oo hirveesti muuta kun joululahjoja on tullu ostettuu. Hyvää joulun odotusta ja tsempii kaikille mahakkaille =)

Heipparallaa!
Jokos on joulukalenterit avattu?

Nyt taitavat ainakin Minni ja Tanjuska olla virallisestikin äitiyslomalla, eikö? En muista ihan tarkkaan laskettuja aikoja, mutta teillähän taisi molemmilla olla ihan tammikuun alkua.

Minä pähkäilen täällä turhamaisuusasioiden kanssa. Viikonloppuna olisi syntymäpäiväjuhlia ja pikkujoulut, ja väljä mekko jonka arvelin laittaa, on vähintäänkin epäsopiva. Ihan näytän hylkeeltä! Mulle kun ei ole pullahtanut kaunista vauvamahaa, vaan olen sillai yleislihonut. Ruoka maistuu liian hyvin, liikunnalle ei muka ole ollut aikaa... onneksi painonnousu on kuitenkin ollut sallitun rajoissa.

Eilen käytiin kaupungissa, yritin katsella Lindexin valikoimaa taas sillä silmällä, mutta mun mielestä siellä olevat mammavaatteet olivat kertakaikkiaan RUMIA! Tai siis ei oikein mitään pikkareihin käypää; enpä tässä tavan arkielämässä valitettavasti niin hirveästi jaksa kiinnittää vaatetukseeni huomiota.
No, mies osti puvun ja tänään pitää hakea housut lyhennyksestä, joten taidan tehdä vielä uuden kauppakierroksen, jos vaikka jotain osuisi silmiin. Ja ainakin saa ajan kanssa käydä nuo hepeneosastot läpi kun ei ole miestä mukana hätäilemässä ;) (mulla on vasta nyt puolen välin jälkeen alkanut tuo kuppikoko vaihtua).

Mä jatkan nyt töitä, kun aamun niin välttämättömästä kahvikupposesta alkaa jo pohja paistaa...
Kertoilkaahan tilanteista!

t. S. 23+2