Joensuusta odottajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanjuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin tänään äippäpolilla klo 9-11. Turvotusta ollut jonkin verran jo aamusta milloin enemmän, milloin vähemmän nyt tässä viikon alussa. Lisäksi kovat alavatsakivut, joita ollut jo kohta 2 vkoa. Ottivat kunnon laajaskaalaiset virtsatestit ja katsoivat kohdunkaulan tilanteen, kun supistelee kivun yhteydessä aika kovasti. Varsinkin virtsaamisen jälkeen tulee aina nuo kivut ja supistaa. Nyt alavatsa hellä ja kävelykin tuntuu pahalta.
Määräsivät vuodelepoa ja kontrollin parin viikon päähän. Ei saa siivota saati kävellä, istua pitkiä aikoja. Lepäillä vaan kotosalla :( Aika kurjaa, mutta jos se sitten helpottaa oloa, niin hyvä. Ja lääkäri oli hyvä, kun sanoi, että jos kokkaat jotakin, niin tee nopeaa ruokaa. Ei saa kuulemma koko päivää seistä hellan edessä, heh!

Vauva on pieni ja siroluinen, painoarvio oli vain 1500-1700g vaikka viikkoja jo 30+6. Arvioinnissa viikot 29+4.
Harmiksi vauva vielä perätarjonnassa, eli istua möllötti oikein sievästi takapuolellaan ja imeskeli varpaitaan... Ei edes tarjoutunut mahdollisuutta yrittää arvata sukupuolta, kun niin sukukalleuksiensa päällä istuskeli. Kääntyi tosin kasvojaan näyttämään suoraan ultraan. Naureskeli kätilökin, että aikamoinen akrobaatti! Toivottavasti kääntyisi piakkoin pää alaspäin, niin ei tarvitse pelätä että joudutaan kääntämään..

Laitoksella näin juuri uunituoreen isukin kantavan itkevää vastasyntynyttä nyyttiä. Tuli ihan tippa linssiin... kohta sitä meilläkin niin.. ei enää kuin 2 kk ja h-hetki käsillä!

Huomenta vain!
Vaikka väsyttää niin, että yöltä tämä vielä tuntuu...

En ole hirveästi ehtinyt / jaksanut käydä nettipuolella, tai ainakaan kirjoitella aikoihin :). Päivät alkaa mennä vähän nopsempaan ja ensi viikolla olis jo seuraava neuvolakin, sitä seuraavalla viimein se rakenneultra. Odotan sitä jo kovasti!

Lapsen liikkeet ovat nyt alkaneet tuntua: välillä sellaista luikertelua, jonakin iltana ihan rehellisiä potkuja.

Kivoja juttuja Tanjuskan isyyspaketissa! Jotain pitäisi keksiä isänpäiväksi, vaikka meillähän tuota aikaa on vielä vaikka kuinka...
Tuli siitä nyytinkanniskelijasta mieleeni, että miehen serkulla on laskettu aika jo mennyt ohi ja hurjasti tekisi mieleni kysellä et mikä tilanne, mutta täytynee malttaa rauhassa odottaa kunnes itse ilmoittavat. Saattaa nimittäin olla aika paljon noita tiedustelijoita sit ihan viime metreillä, kyllästymiseen asti ehkä :).

Huomenia täältäkin!

Ah ihanuus, aamuyö meni wc:ssä ravatessa ja supistellessa sitten heti niiden perään kivuliaasti, mutta klo viiden jälkeen sain nukuttua aivan mielettömän hyvin - piit-käs-tä aikaa ja makoilinkin sitten melkein kymmeneen asti, kunnes anoppi herätti ovikelloa soittaessaan.. toi koirallemme hirven jalan ja siitäkös koira tykkäsi. Tuollahan tuo on pihalla sitä järsinyt siitä asti.

Isänpäivälahjaksi voin antaa vinkin: Ensi viikolla tulee Kekäleeseen vauvan bodeja tekstillä ""isin kulta"" ja ""äidin kulta"", itse aion ostaa isille kyseisen bodyn.. hinta oli myyjän mukaan jotain 6 euroa, ei mennyt takuseen, mutta alle kympin joka tapauksessa. Elikkä tällainen vinkki muillekin! Itse tosiaan lisään tuon bodyn isyyspakettiin jonka annan isänpäivänä miehelleni.

Tulevat ukit saavat sitten arabian muumipappa mukit!

kylläpä on hiljaista porukkaa.. Eikö nyt kukaan kirjoittele mitään milloinkaan?

1.Missä vaiheessa raskaus menossa?

2.Onko ollut ""oireita"" (kivut, jaksaminen, mielihalut jne..)
vai vieläkö välttynyt niiltä?

3. Mikä askarruttaa mieltä ja mistä haluaisit tietää enemmän?

4. Miten mies suhtautunut raskauteen?

5. Oletko hankkinut paljon vauvantarvikkeita?

Jos saisi jotain keskustelun tynkää...

Mulla alkaa tuo synnytys pyöriä mielessä enemmän jos vähemmän ja imettäminen alkanut myös mietityttää.
Nooh, vastailkaas muut ensin, niin minä olen vähän aikaa löpisemättä!

Moip!
raskaus alkaa olla loppupuolella.. neljä viikkoa laskettuun aikaan, huih!mielialat on pomppinu laidasta laitaan, välillä oon pirtee ja ilonen ja välillä taas tuntuu että maailma romahtaa päälle ;> myös huono olo on ollut useempana päivänä, mutta ruoka on maistanut ihan täysillä silti! Pikkunen oli mullaki ""mukelo"" masussa, reilut 2 kg ja oon rv 36. lääkäri totes vaan ettei mikään oo vialla, vaan kun äippä on lyhyt nii vaavikin on pieni? :)

synnytys on ollu itelläki mielessä jatkuvasti ainakin kuukauden päivät.. jännittää miten siitä selviää. Oltiin ukon kanssa eilen synnytys valmennuksessa ja tutustumassa pkks synnytys osastoon, aika jännittävää oli nähdä missä sitä sitten ""ponnistaa"" kun se hetki koittaa. Siellä kolmos osastolla oli ""tuoreita äitejä"" ja ihan pikkusia vaaveja sängyissä... oi että :)

vauvalle alkaa olla kaikki tarvikkeet valmiina, sänky puuttuu mutta sekin pitäs tulla lähipäivinä. Ja jotain pientä ostamista on vielä mutta vaatteet ja hoitopöytä, vaunut ym on valmiina :) Just miehelle hihkasin että ajatella ; ei enää kauaa kun on vauva kotona.. aika jännä tunne.
liikkeitä tulee päivittäin ja ainaki se 10 tunnissa, joskus enemmän ja joskus vähemmän...
Yöllä herään 2 tunnin välein vessaan... tulee sit nukuttuu päivälläkin kun ei saa kunnon unia yöllä.

Tää on oikeestaan tämmöstä ""oottamista"" että millonka se lähtö tulee ja h-hetki koittaa... :) Kertokaa muutkin näistä asioista, kiva on lukee miten on muillaki menny ! Hyvää vointia kaikille äityleille :)

Täällä ollaan vk 23 ja enää en ymmärrä miten voi selvitä päivän ilman suklaata!!!?? ;o)
Ei suurempia vaivoja.. tosin nyt tullut silloin tällöin yhtäkkiä tuskan hiki ja pyörryttää..johtuneenko verenpaineen heittelystä?? kesken työpäivän hieman tukalia tilanteita.. myöskin hetkittäinen kova painontunne aivan alamahassa tekee oloa tukalaksi.. muuten kaikki mennyt hyvin! =) Nyt tosin kuumetta nostaa ja kauhean flunssan iski päälle...kun vaan menisi pian ohi.. liikkeitä tuntuupi silloin tällöin.. ja kovasti mieheke oottelee että milloinka hänkin tuntisi pikkuisen liikkeitä ulkoapäin... maanantaina olisikin taasen neuvola aika =)
kovasti saa itseään hillitä ettei vielä ihan kaikkia tarvikkeita ostaisi.. ;o) ja vaatteita vielä vaikeahko ostaa kun ei tietoa kumpaa sukupuolta masuasukki edustaa..tosin jotain jo ollut pakko ostella..=)
Kiitos muuten Tanjusta tuosta tiedosta että kekäleeseen tulee noita vauvelin vaatteita ihanalla tekstillä!! =) itsekkin kokoan isyyspakkausta ja ehdoton lisä siihen!! =)
Hyvää vointia ja iloista mieltä kaikille mammoille ja masuasukeille!!!! =)

Heips Tanjuska & muut!

Pitkästä aikaa ehdin lueskella kuulumisia, työt vievät vielä aikaa ja tulipa tuossa viikonloppuna käytyä Tallinnassakin miehen & appivanhempien kanssa. Supisteli koko reissun ajan niin reippaasti, että eiköhän nuo matkailut ole tältä erää suoritettu:) Yhteinen ""laatuaika"" oli kyllä muuten ihanaa ja löysin tulokkaalle kivoja bodyja ja potkareita. Ja kiitos todellakin Tanjuska vihjeestä, pitää vierailla täällä paikallisessa Kekäleessä bodyostoksilla. Isyyspaketti on muilta osin melkein valmis.

Milloin sinulla Tanjuska oli se synnytysvalmennus sairaalassa? Huomisella neuvolakäynnillä selviää meidän mahdollinen valmennusaika, ilmeisesti 30.11. Mites teillä muilla?

Odottelen tässä innolla, milloin tilaamamme kalusteet (sänky,hoitopöytä, amme) ja vaunut tulevat. Sitten onkin vauvaa varten melkein kaikki kunnossa, onneksi. Vaivoja alkaa olla sen verran, että kaupoissa ravaaminen tai kodin laittaminen käy jo työstä. Töissä aion olla vielä 2 viikkoa, teen lyhyempiä päiviä ja pidän välillä vapaata. Sitten talviloman kautta äitiyslomalle ja lepäilemään.

Parasta mahdollista vointia kaikille, hemmotelkaa tulevaa isiä isänpäivänä!

Heippa vaan kaikille!

Sanna: aikomus mennä sinne synnytysvalmennukseen juuri 30.11. Senhän saa itse päättää, kun ei ole mitään sitovia ilmoittautumisia niihin. Ajattelin myös sitä 16.11, mutta luulen, että mennään vasta loppukuusta.

Armoton väsymys painaa, ei kertakaikkiaan jaksaisi tehdä yhtään mitään. Taidan lähteä pienelle kävelylenkille vaikka apteekkiin, jos se vähän ""herättäisi"". Täytynee ostaa niitä rautatabletteja, jos auttaisivat asiaan, Hb 122..
Tämä ilmakin kyllä on niin masentavan harmaa ja ankea, että se itsessään väsyttää.

Meillä ei ole vielä ammetta vauvalle, se taitaa olla enää ainut hankinta mikä pitäisi tehdä ennen vauvan syntymää. Tai on meillä joku todella vanha amme, joka todennäköisesti menee mökille eikä kotikäyttöön. Ei sovi lainkaan uuteen, remontoituun kylpyhuoneeseemme.. enhän ole suinkaan pikkutarkka??!! hih!

Hyviä vointeja kaikille ja kasvatelkaahan masuja :)

Heippa kaikille!

Onko kukaan ollut puuhanaisena järjestelemässä jotain tapaamista? Itse olen ollut niin kiireinen töissä ja sit kaiken maailman järjestelyt, asunnon etsintä ym. Vieneet aikaa. No nyt näyttää siltä että pääsis kolmen viikon päästä muuttamaan rivitalokaksioon:) jee! Olis yks ongelma vähemmän mielessä...
Mulla on tänään kummasti vihlonut alapäätä. Tuntuu et suoraan kohdunsuulla tai niillä main oudot tuntemukset. Pitäisköhän huolestua? Muuten ollut tosi hyvä vointi viime aikoina.. Pystyin käymään saunassa molempina päivinä viikonloppuna ja oli aivan ihanaa... (2kk edellisestä kerrasta,aiemmin huimasi niin en uskaltanut käydä) nyt ollut jotenkin tosi rentona kaikki lihakset tänään:) täällä oltais menossa sairaalaan käymään ja valmennukseen 16.11. Sitä aikaa terkka mulle suositteli... Jännää päästä sinne tutustumaan!

Joko olette käyneet bodyostoksilla?
Minä viimeistelen tänään isyyspaketin.. ei vaan hajua mihin sen kaiken kasaan. Vanna olisi hyvä vaihtoehto, muttei olla sitä vannaa vielä hankittu ja pitäisi tulla Joensuuhun sitä metsästämään joku päivä.
Onko muilla vinkkejä?

Tapaamista en ainakaan minä ole nyt puuhaillut, mutta voisi ottaa kyllä korvan taa varsin kernaasti, jos halukkuutta. Mikä olisi osuva kellonaika jotta mahdollisimman moni pääsisi mukaan?
Mulle käy kaikki, koska saikulla äippäloman alkuun asti. Autoa tietysti itsellä ei käytössä joka päivä, mutta kyllä mies ilman autoa päivän pärjää jos vien hänet aamulla töihin.

Mulle ainakin sopisi iltapäivällä/illalla kolmen jälkeen milloin vain. Siihen asti olen yleensä töissä mut voi vaihdella... Vkoloppuisin toki käy monelta vaan, ei sit töitä eikä muutakaan ihmeempiä yleensä. Ens viikonloppuna pitää kyllä käydä mittailemassa uutta asuntoa mut eihän siellä mene kuin hetki. Ei muita suunnitelmia. Vois kyllä pian keksiä jotain piristävää tähän synkkään syksyyn!

Alkaa joo tosiaankin tää harmaa sadetihkuinen sää vetää mieltä alaspäin. Täytyisi jotain piristettä saada.
suunnitellaan jotain päivää, heittäkää ehdotuksia.

Juuri söin, ja nyt vatsassa aivan inhottavan tukala tunne.. ihan kuin vauva olisi nyt kääntymässä, ihan kipeää tekee. Täytyy mennä makuulle, jos helpottaisi.

Tapaamiseen lauantai aamupäivällä siinä klo 11-12. Jossain kahvilassa vaikka jossa ikkunapöytä.. Ehdotuksia?

Itsellä vielä jotain hommattavaa isyyspakettiin ja sunnuntai jo lähellä..

Tanjuska

Tanjuska, itse kokosin isyyspaketin koriin (voi käyttää esim. leipäkorina myöhemmin) ja laiton päällimmäiseksi ""meidän perheen isi""-paidan, jonka alta muut tavarat löytyvät. Niitä bodyja ei muuten saanut enää tiistaiaamuna mistään Kekäleestä (ihanat myyjät soittivat ja kyselivät), olin siis liian myöhään liikkeellä.. Eipä tuo nyt maailmaa kaada, isyyskorissa on paljon muita (toivottavasti) kivoja juttuja.

Jännää, että etsin ostamaani talvihaalariin sopivia hattua, tumppuja ja tossuja aina Tallinnaa myöten ja toissapäivänä löysin juuri sopivat paikallisesta kodintarvike /vaateliikkeestä. Vanha sanonta todella pitää paikkansa; ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan!

Harmi, että en ainakaan vielä pääse noihin tapaamisiin, huominenkin menee töissä kahteen asti eikä illalla jaksa lähteä enää ajelemaan. Ehkä sitten kun loma alkaa..

Valoisaa viikonloppua kaikille sateesta huolimatta!

Moikkeliskoikkelis,
meillä oli eilen sitten se rakenneultra (20+6) ja koko vastasi keskimäärin juuri tuota arviota. Jesh, olenpa ainakin yhdessä asiassa elämässäni täsmällinen :). Tai siis lapsukainen on.
Kätilö oli tosi kiva ja asiallinen, ja osasi kertoa kuvasta just sillai, että pois lähtiessä sitä aivan röyhisteli rintaansa, että miten meidän vauva voikin olla noin hyvä ja täydellinen!

Itse äippäpolille kyllä seikkailimme ties mitä kautta ja pitemmän kaavan mukaan ulkonurkkia kierrellen, kun emme menneet pääovesta - minä ensimmäistä kertaa elämässäni koko kaupunginosassa ja mieskään käynyt pitkiin aikoihin sairaalanmäellä. Aloittelijoiden hermoilua...

Heippa!
Hienoa s, että kaikki oli kunnossa. On se vaan upea hetki, kun saa katsella sitä pikkuista ultrasta. Minulla torstaina äippäpolilla aika, kenties katsellaan taas ultralla olisiko mahtanut vaihtaa istuma-asennosta raivotarjontaan.
Torstaina kaupungille menossa muutenkin.
Miten muuten, ketkä antoivat isyyspaketin isänpäivänä? Mitä miehet tykkäsivät? Meillä ihastui kovasti ja säästi vielä osan paketista varpajaisiin poikien kanssa tarkasteltavaksi!!!

Moi!
mie kanssa annoin miehekkeelle isyyspakkauksen ja oli todella otettu!! =) liikuttui ihan kyyneliin saakka.
osaisittekos sanoa et pitäisikö käydä neuvolassa näyttäytymässä kun nyt ollut kovasti painon tunnetta alamahassa ja pientä ""kipuilua"", supistelee myöskin välillä. Varsinkin kun töissä pitää istua 8h paikallaan niin tuntuu välillä kovinkin tuskaiselta. onko normaalia, olen siis viikolla 24. Nyt vielä kurkkukivunkin pukkas ja hieman kuumeinen olo..voimat välillä aika vähissä.. Mutta muuten mieli hyvä ja vauveli potkii =)
Hyvää vointia ja iloista mieltä kaikille joensuun alueen mammoille!! =)

Henttu! Unohdin vastata sun kysymykseen äsken. Mulla on tosin enemmän raskausviikkoja, mut oli samanlaisia oireita ja laitettiin nyt tiistaina sairaslomalle. Ei kyllä olis enää ollu kuin puoltoista viikkoa töitä mut tuntui ettei enää olis jaksanut päivääkään. Ihanaa olla nyt vihdoin kauan odotetulla äitiyslomalla. Mulla oli ne supistukset tehny tehtäväänsä sen verran, että kohdunkaula lyhentynyt 6 vko:ssa 4 cm:stä 2,5 cm:iin, ja kohdunsuu pehmentynyt. Joten kannattaa varmaan kysyä noista oireista neuvolasta! Sullahan on parin viikon päästä nla lääkäri,eikö? Se sit kyllä tutkii kohdunsuun tilanteen.

Meillä on muutto joulukuun alussa, kiirettä siis pitänyt paikkailujen sun muiden asioiden hoitamisien kanssa. Nyt menossa rv29, ensiviikolla taas neuvola ja äitiyspakkauksenkin pitäisi silloin tulla.

Lääkärineuvola oli 3 viikkoa sitten, kaikki oli ok, mutta lääkäri sanoi, että mulla on oudon muotoinen maha(?) :)

Jouluressi painaa jo päälle, mutta eiköhän siitä selvitä hyvin. Mies tekee ympäripyöreää päivää, joka vähän harmittaa, mutta ompahan saanut huoletta ostella uuteen kotiin kaikkea tarvittavaa.

Kantokoppa on seuraavana ostoslistalla, mutta kun ei vaan huvita liikkua kotoa kaupunkiin katselemaan tarjontaa.

joo parin viikon päästä on lääkärikäynti, siellä ajattelin kysäistä. toivottavasti nyt ei vielä olisi paikat pehmentynyt... no nyt onneksi pekkaspäiviä että saa vähän levätä välillä=) (vapaapäivinä huomannu et olo parempi=) nähtävästi tuo kaheksan tunnin istuminen ei oo parasta mahdollista raskaus aikana...)
Hyviä vointeja kaikille äiteille ja masuille!! =)

joensuusta löytyy isä pappa dad paitoja mll:n myymälästä tiimarin yläkerrasta. sieltä saa myös äiti mamma mum paitoja sekä isovanhemmille ja kummille. ja varmaan jotain hyödyllistä esitematskua lapsiperheisiin.

Onnea odotukseen ja lähestyvään vauva-arkeen!

Moi! Minä olen synnyttänyt kaksi lasta joensuussa, eikä ole mitään moittimista. Elokuussa 2004 sain tytön, alakautta synnytin vaikka olikin perätilassa. Lokakuun 9 pv sain pojan. Hänetkin synnytin alakautta vaikka olikin jalkatarjonnassa. Kaikki meni hyvin....ammattitaitoinen henkilökunta =)