Mikäköhän tauti tämä mahtaa olla? Onko kellään ollut vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aste

Vieras
Niin ilmeisestikin siis joku mahatauti, mutta.. On kyllä jotenkin tosi "erilainen". Yleensä sairastan oksennustaudit aina samalla kaavalla, niin että ensin menee maha totaalisekaisin pariksi tunniksi ja sitten oksennan n. 12h ja sitten se loppuu. En muista että koskaan olis mennyt muuten.

No.. Tää alkoi maanantai-iltana tai tiistaina. Maha meni ensin vaan vähän löysälle, olo oli muuten ihan hyvä ja ajattelin että oon vain syönyt jotain sopimatonta (laktoosi-intoleranssi, mahaongelmia). Eilen aamulla olin jo ihan ruikulla, mut vointi silti ihan ok. Vessassakaan ei tarvinnut ravata niin usein, ehkä 4x/päivä. Kävin lääkärissä kun ajattelin että on pissatulehdus (ei ollut) ja käskettiin seurailla kun mainitsin näistä mahajutuista. Illalla tuli vilunväristyksiä ja välillä oksetti. Yöllä oli ihan järkyttävän paha olo ja nukuin oksennusämpärin vieressä horkassa hampaat kalisten, mutta oksentaa ei tarvinnut. Jostain aamuneljästä lähtien sain viimein nukuttua niin ettei tarvinnut herätä huonoon oloon. Vieläkin maha on ripulilla.. Mutta ei enää okseta. Hiukan paleltaa ajoittain ja ruoka ei maistu.

Ei tässä muuten mitään mutta oon raskaana rv30 ja tietysti hiukan huolettaa sen puolesta.. Syönytkin oon viimeksi kunnolla joskus alkuviikosta.

Meillä oli ihan omituinen vatsatauti.
Yhtenä yönä heräsin järkkyihin mahakipuihin,vessassa istuin 4 tuntia ilman tulosta,kipu helpotti ja nukahdin,aamukahvin jälkeen sitten tuli kunnon tyhjennys.Pari kertaa kävin ruikulla päivän mittaan.Ei oksettanut ja olo oli päivällä suht normaali,parina iltana hiukan kivisti mahaa mutta sen jälkeen oli ok.
Tyttö valitti ajottaista vatsa kipua viikon mutta ei oksentanut eikä vatsa ollut löysällä.

Oon nyt yrittänyt juoda Gefilus-mehuja ja sain menemään vähän perunakierresipsejäkin alas niin saa suolaa. Juomaan on onneksi pystynyt, suolasokerivettä oon koettanut ottaa. Pääsiäissuunnitelmatkin meni ihan myttyyn :/.. Vauva liikkuu, mutta jotenkin vaimeammin. Voisko tää olla joku salmonella, listeriaa ja toksoplasmaakin ehdin miettiä tuossa kun valvoi jumalattoman yrjötyksen vallassa. Ääh, kurjaa, menisi jo ohi.

Noroa oli kuulemma pk:ssa liikenteessä... Minä olin kaksi kertaa peräkkäin jossain taudissa, ekalla kerralla mua kuvotti viikon verran ja vatsa oli kipeä.. olo vetämätön. Toisella kerralla oksensin muutaman tunnin ajan ja sen jälkeen suunnilleen viikon jos ei yli, vatsa löysällä ja jatkuva kuvotus ja voimat pois, palelin ihan tajuttomasti.

Lapset oli siinä toisella kerralla taudissa myös, kestiköhän heillä muistaakseni melkein kaksi viikkoa se ripuli..? oksentamista oli tosi vähän.

No voiskohan olla noroa sit.. Täällä päin sitä ei ole vielä näkynyt (just oli puhetta yhden tutun hoitajan kanssa että missähän se tämän vuoden noroepidemia viipyy), mutta eihän sitä tiedä. Kummaa vaan kun kukaan muu ei ole perheestä sairastunut, mutta onhan näissä se itämisaika. Höh, meillä ei oo salmiakkia..

Yhteistyössä