Onko tämä nyt vatsatautia vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masu pipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masu pipi

Vieras
Käytiin tänään perheen kanssa Mäkkärissä syömässä ja kotimatkalla alkoi ihan kauheasti polttaa ylävatsaa. Ajattelin että jippii, nyt oon saanu jonkun vatsapöpön mitä tässä nyt pyörii. Jonkin ajan päästä olo vähän helpotti, muttei mennyt kokonaan ohi. Oon tässä illan mittaan syönyt ihan normaalisti, ei mitään vaikutusta. Otin yhden Rennien, ei sekään pahentanut tai parantanut. Yhtään ei okseta, on vain sellainen vähän "hapokas" olo. Yleensä en kärsi närästyksestä kuin raskausaikana. Vatsa on edelleen hieman arka kun painelee tuosta kylkiluiden alta.

Jos olisi vatsatautia niin eikö se oksentelu olisi alkanut jo?

Mulle tulee rasvaisesta ruoasta välillä juurikin tuommoista, ja käsittääkseni on just sappi. Joskus ollut niin pahana, että on taju meinannut lähteä. Ei kivaa :( mulle määrättiin siihen litalginia ja on auttanut mulla hyvin niihin kohtauksiin. Tulee välillä myös omenasta, kahvista ja alkoholista ja stressistä.

[QUOTE="Illi";29553065]Ei oo vatsatautia vaan roskaruoan aiheuttama ähky. Ois kannattanut syödä "kunnon ruokaa".[/QUOTE]

No tämä on tietysti kaikkein toivottavin vaihtoehto :D Ei kyllä tuntunut että olisin ihan ähkyyn asti vetänyt, otin pienen hampparin, söin puolet normiranskalaisista, yhen jätskin ja pari kulausta limua. Eihän se tietty mitään terveysruokaa oo...

En tarkoittanut, että söit paljon. Ne rasvat, joita ateriassasi oli aiheuttivait sinulle ähkyn. Mulle käy joskus samoin, kun syön ravintolassa, jossa käytetään liikaa prosessoituja rasvoja.

[QUOTE="Illi";29553128]En tarkoittanut, että söit paljon. Ne rasvat, joita ateriassasi oli aiheuttivait sinulle ähkyn. Mulle käy joskus samoin, kun syön ravintolassa, jossa käytetään liikaa prosessoituja rasvoja.[/QUOTE]

Ok :) Nyt kun mietin niin olen saanut oireita rasvaisesta ruuasta aiemminkin. Tuollaista kipua ei ole kyllä ollut ennen mutta sellaista oksettavaa oloa ja ripulia lähinnä ja siihen liittyviä kramppeja. Mulle pahin yhdistelmä on vahva kahvi ja suolaiset piirakat ym. Ei tarvi edes isoa siivua ottaa. En vaan ymmärrä mikä siinä on ettei aina tuu oireita, joskus vain. Varmaan just se rasvan laatu?

Yhteistyössä