Hei, kyselisin vinkkejä ja onko täällä kohtalotovereita sen suhteen, että imetys olisi yhtäkkisesti hankaloitunut? Meillä vauva nyt 4,5 kk ja täysimetyksellä mennään. Vauva on ollut tosi tissitakiainen ja imetysvälit ovat olleet tiheitä, pullo ei ole kelvannut, ei myöskään tutti. Nyt kuitenkin imetyshetket ovat ensinnäkin lyhentyneet (ilmeisesti imee tehokkaammin ja nopeammin) ja imetysvälit myös hiukan pidentyneet, mutta nyt sitten viimeisemmäksi on tullut tämä, että tissi ei meinaa ensin kelvata ollenkaan. Muutenkin tuntuu, ettei syö päivän aikana niin paljon kuin ennen koska rinnat ovat olleet jopa parina iltana pinkeät. Vauva aloittaa sylissä tai makuulla yleensä rimpuilun ja muuten vaan vehtaamisen ja kiemurtelun, välillä jopa ihan huudon. Välillä saa keksiä "huijaustapoja" että saisi syömään. Olen välillä jättänyt imetyksen sikseen ja tarjonnut rintaa myöhemmin mutta olo on, että lähes kaikki imetyskerrat ovat erinäköistä taistelua. Sitten yleensä kun vauvan saa imemään, niin yleensä rauhoittuu muutenkin. Muutenkin kiukkuaa melkoisen paljon ja koko ajan pitäisi pompotella sylissä tai keksiä jotain aktiviteettia.
Ennen olin harmistunut tiheistä imetysväleistä ja siitä, että alussa koko aika tuntui menevän vain imettäessä ja nyt sitten harmittaa päinvastainen tilanne
Historiaa ovat rauhalliset ja rentouttavat imetyshetket.
Ennen olin harmistunut tiheistä imetysväleistä ja siitä, että alussa koko aika tuntui menevän vain imettäessä ja nyt sitten harmittaa päinvastainen tilanne