Mikään ei ole Helsingin Sanomien toimittajille pyhää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei kannata antaa tunteiden viedä. Minä en tiedä, mikä jutussa on totta, mutta ainakin osa HS:n väittämistä vaikuttaa liiotelluilta/vääristellyiltä. Poliisi on asiaa tutkinut ja todennut, ettei rikoksia ole tapahtunut. Miksi et luota poliisiin?

Sen verran maailmaa ja ihmisiä olen nähnyt, että "sopimatonta" käytöstä on tullut omiin silmiin niin poliitikoilta kuin kulttuuri- ja tiedemaailman nimihenkilöiltä. Tarkoitan oikeasti sopimatonta, en esim. sitä, kun eräs keski-ikäinen naiskirjailija raahasi kotiinsa hieman alaikäisen miehen. Ikäerot ylittävä seksi ei ole laitonta eikä sopimatonta.
Minulla on mamu miesystävä somaliasta joka oli nuorena koulupoikana seksisuhteessa viiskymppisen puumaopettajattaren kanssa. Opettajatar jopa majoitti tätä nuorta poikaa kotonaan.
Tämä miesystäväni on nykyään politiikassa mukana.

Itse en pidä tuota sopivana, mutta miesystävääni tuo ei tuntunut haittaavan.

Jos halutaan katsoa tilannetta vinkkelistä: Paha mies vs. raukkaparka nainen.
Kyllä näitä tapahtuu molemmin päin, mutta, jos syytettynä on mies, on se huomattavasti mediaseksikkäämpää/katsotaan pahempana asiana. Tasa-arvo ei pääse toteutumaan tässä(kään) asiassa, jo siitäkin syystä, että pojat/nuoret miehet eivät uhriudu vaikka olisivatkin uhreja, sekä, tätä asetelmaa pidetään mielestäni tabuna.

Mitä tulee HS toimittajiin: joku rehellinen, moraalin omaava, toimittaja saisi tehdä jutun siitä, miten joidenkin toimittajien agenda on ihmisten ajojahti ja ihmisten urien tuhoaminen esim. ”väärien mielipiteiden” vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Mä luulen että Suomessa on pinnan alla nämä asiat:

-julkkisten laaja huumeongelma
-varsinki kokkareiden, mutta myös muiden poliitikkojen sekä urheilupomojen käyttämät prostituoidut, osittain myös keskinäinen ryhmäseksi
-osa porukkaa harrastaa ala-ikäisiä nuoria.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
MIKSI te kaikki Willeä puolustavat ummistatte korvanne kaikkien nuorten naisten kokemilta epämieluisilta asioilta hänen sopimattoman käyttäytymisensä suhteen?

Sitähän on jatkunut todella kauan, ja näen sen hänelle ominaisena persoonallisuushäiriönä!

Erityisesti olen pettynyt nikin @m1es suhtautumiseen! Miksi vähättelet asiaa?

kysyy mieshlö oikealta
Henkilökohtaisesti en voi sietää tätä nykyajan tapaa, jossa voidaan nostaa asioita vuosien takaa ilman minkäänlaista todistustaakkaa ja niihin pitäisi reagoida ja ottaa ne vakavasti. Kieltäydyn yksiselitteisesti moisesta. On aivan liian helppoa tuhota ihmisen maine ja ura kepeästi vihjeilemalla tai jopa valehtelemalla. Sen takia lähtökohtaisesti todistustaakka on sillä, joka väitteitä menneisyydestä esittää. Ilman todisteita ne väitteet pitää jättää omaan arvoonsa eli sivuuttaa.

Suhtaudun seksuaaliseen ahdisteluun vakavasti, jos kuka tahansa tulee kertomaan, että nyt tai äsken tai viime viikonloppuna tapahtui näin. Mutta jos joku tulee kertomaan, että vuonna 2009 kävi vähän ikävästi ja tuli paha mieli, voin olla sille henkilölle empaattinen tuki, mutta en suostu tällaiseen julkiseen lynkkaamiseen ilman että kyse on rikoksesta. Ja rikokset taas poliisi tutkii kun niistä on rikosilmoitukset tehty. Siihen ei kansanjoukkoa tarvita.
 
vierailija
Miksi HS ei
Henkilökohtaisesti en voi sietää tätä nykyajan tapaa, jossa voidaan nostaa asioita vuosien takaa ilman minkäänlaista todistustaakkaa ja niihin pitäisi reagoida ja ottaa ne vakavasti. Kieltäydyn yksiselitteisesti moisesta. On aivan liian helppoa tuhota ihmisen maine ja ura kepeästi vihjeilemalla tai jopa valehtelemalla. Sen takia lähtökohtaisesti todistustaakka on sillä, joka väitteitä menneisyydestä esittää. Ilman todisteita ne väitteet pitää jättää omaan arvoonsa eli sivuuttaa.

Suhtaudun seksuaaliseen ahdisteluun vakavasti, jos kuka tahansa tulee kertomaan, että nyt tai äsken tai viime viikonloppuna tapahtui näin. Mutta jos joku tulee kertomaan, että vuonna 2009 kävi vähän ikävästi ja tuli paha mieli, voin olla sille henkilölle empaattinen tuki, mutta en suostu tällaiseen julkiseen lynkkaamiseen ilman että kyse on rikoksesta. Ja rikokset taas poliisi tutkii kun niistä on rikosilmoitukset tehty. Siihen ei kansanjoukkoa tarvita.
(y)
 
vierailija
Se kännykkäviesti Rydmanilta naisystävälleen "mulla on pari tyttöä mukana, katsotaanko tykkäätkö heistä", on karmiva. Mä en keksi mitään normaalia selitystä tuollaiselle lauseelle, ei siinä rekrytty nuoria kesätöihin vaan johonki muuhun. Rydman ei siinä puolustuksessaan kiellä sitä viestiä.
Tulee ihan mieleen Epstein ja sen muija Ghiselle Maxwell.
Toisaalta mimmit olivat 17-vuotiaita, he lähtivät vapaaehtoisesti jatkoille 30-vuotiaan miehen kämpille ja he lähtivät sieltä omasta halustaan pois. Näin tilannetta kuvattiin poliisille:

[Rydman] sitten pyysi luokseen jatkamaan bileitä, jonne menimmekin. Sitten hän pyysi myös lopulta meitä jäämään yöksi, mutta tähän ei suostuttu ja lähdettiin pois sieltä.

Tyttö jatkoi: Hän oli erittäin painostava mutta ei kuitenkaan pakottanut meitä jäämään tai tekemään mitään. Päästiin siis lähtemään sieltä hänen luotaan ihan vapaasti lopulta. Kysyttäessä vastaan, että Wille ei koettanut lähestyä minua ja kaveriani fyysisesti. Nykyään hän saattaa Facebookissa laittaa syntymäpäivän toivotuksia ja hän on pyytänyt käymään eduskunnassa syömässä, minne en ole mennyt kuitenkaan.
 
vierailija
[Rydman] sitten pyysi luokseen jatkamaan bileitä, jonne menimmekin. Sitten hän pyysi myös lopulta meitä jäämään yöksi, mutta tähän ei suostuttu ja lähdettiin pois sieltä.

Tyttö jatkoi: Hän oli erittäin painostava mutta ei kuitenkaan pakottanut meitä jäämään tai tekemään mitään. Päästiin siis lähtemään sieltä hänen luotaan ihan vapaasti lopulta. Kysyttäessä vastaan, että Wille ei koettanut lähestyä minua ja kaveriani fyysisesti. Nykyään hän saattaa Facebookissa laittaa syntymäpäivän toivotuksia ja hän on pyytänyt käymään eduskunnassa syömässä, minne en ole mennyt kuitenkaan.
Tämän takiako HS haluaa tuhota Rydmanin maineen ja uran?
 
Koko homman tarkoitus on saada ihmisten mielikuvitus liikkeelle. Se riittää poliittisen vastustajan tuhoamiseen.
Niin, koitapa tänä päivänä mennä sanomaan jotakin hyvää Rydmanista. Jos ”hiljainen sosiaalinen paine” ei saa suutasi suppuun niin viimeistään se saa, kun tutut, työkaverit ja ystävät alkavat sheimata ja canceloida sinua.

”Väärän” mielipiteen ilmaisemisen estämiseksi on tehty vahva työkalu! Tällainen suunta on erittäin huolestuttava ja väärä.

Jos sinulla on jotakin menetettävää (kuten meillä kaikilla) niin olet luultavasti hiljaa.
Näin: yleinen kanta ilman vastaääniä on saatu aikaan. Helppoa kuin heinänteko!

Miettikää, jonain päivänä se saatat olla sinä, joka pitää suunsa kiinni - olit asiasta mitä mieltä hyvänsä!
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Willelle tyttöjen ja naisten kunnioittaminen ei ole pyhää.

Jännä, että alaikäisiä vokottelevaa nyt niin kovasti puolustellaan, monissa muissa tapauksissa ei, kun se sopii agendaan.

Normaalit ihmiset eivät koskaan puolusta, varsinkaan tyttöjen vanhemmat.

 
vierailija
Niin, koitapa tänä päivänä mennä sanomaan jotakin hyvää Rydmanista. Jos ”hiljainen sosiaalinen paine” ei saa suutasi suppuun niin viimeistään se saa, kun tutut, työkaverit ja ystävät alkavat sheimata ja canceloida sinua.

”Väärän” mielipiteen ilmaisemisen estämiseksi on tehty vahva työkalu! Tällainen suunta on erittäin huolestuttava ja väärä.

Jos sinulla on jotakin menetettävää (kuten meillä kaikilla) niin olet luultavasti hiljaa.
Näin: yleinen kanta ilman vastaääniä on saatu aikaan. Helppoa kuin heinänteko!

Miettikää, jonain päivänä se saatat olla sinä, joka pitää suunsa kiinni - olit asiasta mitä mieltä hyvänsä!
Sinä varmaan ilomielin antaisit tyttösi mennä tuon niljakkeen luo kahvittelemaan..
 
vierailija
Se kännykkäviesti Rydmanilta naisystävälleen "mulla on pari tyttöä mukana, katsotaanko tykkäätkö heistä", on karmiva. Mä en keksi mitään normaalia selitystä tuollaiselle lauseelle, ei siinä rekrytty nuoria kesätöihin vaan johonki muuhun. Rydman ei siinä puolustuksessaan kiellä sitä viestiä.
Tuo kertoo Willen persoonallisuushäiriöstä. Se paljastaa hänet myös itsekkääksi, tunneköyhäksi bastardiksi

Luulen että m1ehen ym muutaman mielestä siinä ei ole mitään outoa
 

Yhteistyössä