"vieras"
Sä taas laitat sanoja mun suuhun, koska sä et yksinkertaisesti ymmärrä mistä tässä on kyse. Raiskaus on ihan hirveä asia, kauhea rikos, kenenkään ei pitäisi sitä joutua kokemaan ja se tai siitä aiheutuva huono olo ei ole koskaan uhrin syy. Onko sun mielestä sun järkevä keskustella ydinfysiikasta tai St Kitts and Nevisin sisäpolitiikasta? Todennäköisesti vastaisit ei, koska et tiedä asiasta mitään. Sä et tiedä tästäkään asiasta mitään, sä teet oikeasti itsestäsi vain naurunalaisen, sä et ymmärrä mistä tässä on kyse, sä et ymmärrä keskeisiä periaatteita, sä vääristelet mun sanomisia ja laitat sanoja mun suuhun. Tästä ei ihan oikeasti ole järkevää keskustella enempää, koska me puhutaan täysin eri asioista. Keskustelen asiasta oikein mielellään kanssasi kunhan ensin opiskelet hieman asiaa. Kaikista yksinkertaisin ja kansantajuisin kirja asiasta on Richard Carlsonin Don't Sweat The Small Stuff. Jos aloitat vaikka siitä, siinä ei mennä sen syvällisemmin teoriaan tai tutkimuksiin, vaan annetaan ihmisille helppotajuisia ja lyhyitä ohjeita elämään. Jos edes tämän kirjan luet niin tiedät edes vähäsen asiasta. Vielä paljon parempi, mutta edelleen tavalliselle kansalle tarkoitettu opas on Carlsonin Stop thinking, start living.Aivan, koska mm. raiskauksen ei edes kuuluisi herättää positiivisia ajatuksia. Ilman tätä ihmistä ja hänen toimintaansa ei näitä ajatuksia edes syntyisi. Ihminen ei aina kykene 100% vaikuttamaan ajatuksiinsa (muuten ei olisi mm. pakko-oireisia ihmisiä ja mitään terapeutteja ei koskaan tarvittaisi). Sinun on siis aivan turha kiistää, ettei raiskaaja ja hänen tekemänsä rikos olisi vienyt tällaiselta entuudestaan onnelliselta ihmiseltä hänen onnellisuuttaan pois. Miksi ihmeessä seksuaalirikokset aiheuttaisivat traumoja, jos kaikki osaisivat ajatuksiaan muuttamalla olla onnellisia tilanteessa kuin tilanteessa? Tämä aiemmin onnellista elämää viettänyt ei ehkä pitkään aikaan kykene olemaan onnellinen. Sinusta raiskaajalla ei ole mitään osuutta tämän ihmisen onnettomuuteen eikä häntä voi siitä syyttää tai syyllistää? Minusta syy on silloin raiskaajan eikä tämän ihmisen, joka ei ajatuksiaan pysty muuttamaan. Jos et tätä ymmärrä, on ajattelusi hyvin mustavalkoista. Aika kauhea ajatusmaailma, että raiskaus itsessään ei ollisi kauhea rikos vaan omat ajatukset vaikuttavat siihen, onko se kauhea vai ei. :O