Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28494312]Mä en ymmärrä minkään sortin "virike/kuontouttavaa päivähoitoa" vai miksi sitä sitten halutaankin kutsua.
Jos vanhempi on kotona niin sit on lapset kanssa.
Meijänkin naapurusto suorastaan kuhiseen noita kuntoutettavia 1-3 vuotiaita vanhemmista puhumattakaan :( Paskat sanon mä se on laiskuutta ei mitään muuta ja kun vielä oot työttömänä tai muuten vaan lusmuilet kotona niin se ei ees maksa mitään. Ja jos oot äitiyslomalla niin sitä suuremmalla syyllä kotona kaikki alle kouluikäiset siinä samalla. UG olen puhunu[/QUOTE]

Tiesitkö että siellä päiväkodissa järjestetään fysio- toiminta ja puheterapiat. Ja sitten pk täditkiin kuntouttavat näitä lapsia mm jumppatuokioilla, viittakielellä, ym ym. Pitäisikö sitten kalliilla rahalla vaikka erikoissairaanhoidon rakentaa kuntousosastot näille lapsille? Vai evätäänkö kaikki kuntoutus ja jätettään lapset hoitamatta?

[QUOTE="just";28494281]Onko kaikilla jotka eivät imetä "oma perse vauvan edellä?". ,Mitäpä muita syitä voisi ei imetykselle mielestäsi olla?[/QUOTE]

1. Ei voi terveydellisestä syystä imettää
-ei ole rintoja
-maitoa ei tule, kudosvaurion tms. syystä
-lääkitys
(-adoptio lapsi)
-Vauvalla joku vika ettei voi/saa/pysty imemään

2.Äiti joutuu olemaan pakosta erossa vauvasta esim. joutuu sairaalaan

3. Tämä kuuluisa oma perse...

"vieras"
[QUOTE="vieras";28494385]Tiesitkö että siellä päiväkodissa järjestetään fysio- toiminta ja puheterapiat. Ja sitten pk täditkiin kuntouttavat näitä lapsia mm jumppatuokioilla, viittakielellä, ym ym. Pitäisikö sitten kalliilla rahalla vaikka erikoissairaanhoidon rakentaa kuntousosastot näille lapsille? Vai evätäänkö kaikki kuntoutus ja jätettään lapset hoitamatta?[/QUOTE]

Ei ainakaan täällä päiväkodeissa oo noin, ne ketkä tarvitsevat terapiaa tai kuntoutusta käyvät ihan erikseen muualla, vanhempien kuskaamana. Näin ainakin puheterapia, musiikkiterapia, liikunnallinen kuntoutus ja toimintaterapia + joku psykologihässäkkä joka miettii naapurin muksusta voiko sen laittaa tavalliseen kouluun vai ei.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28494440]Ei ainakaan täällä päiväkodeissa oo noin, ne ketkä tarvitsevat terapiaa tai kuntoutusta käyvät ihan erikseen muualla, vanhempien kuskaamana. Näin ainakin puheterapia, musiikkiterapia, liikunnallinen kuntoutus ja toimintaterapia + joku psykologihässäkkä joka miettii naapurin muksusta voiko sen laittaa tavalliseen kouluun vai ei.[/QUOTE]

No meidän paikkakunnalla pk:ssa on tilat näille kuntoutuksille. Ja kuntouttajien kanssa palaveerataan, ja pk tädit saa kuntoutusohjeita, joiden mukaan lasten kanssa treenataan. Ja erityislapsille ihan omia ryhmiä kuntoutusta varten. Näihin pääsee vain lääkärin lähetteellä. Eli kukaan ei pääse vain siksi että äiti haluaa vauvalomalla laiskotella.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28494445]eikä lastenhoitajan / lastentarhaopettajan koulutuksella voi mitään fysioterapiaa antaa, kyllä siihen on ihan oma koulutuksensa[/QUOTE]

Ihan kuule fysio/toimintaterapeutti järjestää varsinaisen kuntoutuksen, mutta hän voi antaa pk tädeille ohjeet millaista jumppaa kannattaa lasten kanssa järjestää että siitä on hyötyä kehityksen/kuntoutuksen kannalta. Ja näin toimitaan päiväkodeissa, sinun ei toki ole sitä pakko uskoa, tosin ei se sinun uskomattomuudella epätodeksi muutu :)

Mä olen sitä mieltä että on typerää ajatella että ihmisen pitäisi olla saman kumppanin kanssa koko elämä. Parempi se olis vaihtaa heti/olla yksin kun alkaa tökkimään.

Äiti on lapsen pääasiallinen hoitaja.
Mä olen ollut ikäni saman kumppanin kanssa ja yhdessä ollaan lapsetkin siitetty, synnytetty ja kasvatettu, joten ei tuokaan ihan joka tilanteeseen sovi. Ihan kuten tää meidän systeemi ei sovi jokaiseen perheeseen/parisuhteeseen

"vieras"
[QUOTE="vieras";28494523]Ämmät vaahtoo voimainsa tunnossa kun ovat niin "vahvoja" ja "räväköitä" mielipiteineen :D[/QUOTE]

Ja monesti mielipide on sellaisesta asiasta josta faktat on hukassa :eek:

"Daa"
[QUOTE="vieras";28489036]Ja lisäksi, pedofilia on sairaus jolle henkilö ei itse voi mitään ja nykyisellä yhteiskunnan suhtautumisella ei pääse hoitoon ja joutuu tekemään rikoksia. Pedofiilit pitäisi hyväksyä ihmisinä eikä siitä puhumisen pitäisi olla tabu.[/QUOTE]

Miten niin JOUTUU tekemään rikoksia? Kukaan ei JOUDU tekemään rikosta (ellei nyt joku toinen uhkaa aseella päähän). Rikoksen tekeminen on oma, tietoinen valinta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28494474]Ihan kuule fysio/toimintaterapeutti järjestää varsinaisen kuntoutuksen, mutta hän voi antaa pk tädeille ohjeet millaista jumppaa kannattaa lasten kanssa järjestää että siitä on hyötyä kehityksen/kuntoutuksen kannalta. Ja näin toimitaan päiväkodeissa, sinun ei toki ole sitä pakko uskoa, tosin ei se sinun uskomattomuudella epätodeksi muutu :)[/QUOTE]

No mulla on muksuja ollut vaan kolmessa eri päiväkodissa kahdella paikkakunnalla ja näissä ei ole ollut + nykyisellä paikkakunnalla ainakin naapurusto kuskaa terapiaan ihan muualle kuin päiväkodille.
Tossakin on yksi joka rutisee kiireestä - aamulla vie 2 lasta päiväkotiin, sitten hakee jossain välissä toisen terapiaan ja vie sen jälkeen takaisin ja sitten neljän maissa menee hakemaan ne molemmat sieltä päiväkodista.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28494717]No mulla on muksuja ollut vaan kolmessa eri päiväkodissa kahdella paikkakunnalla ja näissä ei ole ollut + nykyisellä paikkakunnalla ainakin naapurusto kuskaa terapiaan ihan muualle kuin päiväkodille.
Tossakin on yksi joka rutisee kiireestä - aamulla vie 2 lasta päiväkotiin, sitten hakee jossain välissä toisen terapiaan ja vie sen jälkeen takaisin ja sitten neljän maissa menee hakemaan ne molemmat sieltä päiväkodista.[/QUOTE]

Joillakin pikkupaikkakunnilla voi olla ettei ole mahdollista ihan samalla lailla näitä järjestää kuin esim meillä täällä.
Tämä on kuitenkin kunnan/kaupungin kannalta kustannustehokkain tapa järjestää kuntoutus tämän kokoisella paikkakunnalla.

Mä oon sitä mieltä, että käytöshäiriöistä 100% johtuu kodeista. Iso osa ADHD-diagnooseista jäis tekemättä jos vanhemmat osais tukea ja kasvattaa lapsia oikein.

*Muoks* Ehkä tää nyt ei ollut kaikkein vahvin ja provosoivin, mutta sopii tänne palstalle :D

Viimeksi muokattu:
tätämieltä lisää
Tää on loistava ketju. Kiitos aloittajalle.

Muistin vielä yhden vahvan mielipiteeni jonka joku voi kokea provosoivaksi. Olen sitä mieltä että syrjityt ja masentuneet ovat usein myös hyvin narsistisia ihmisiä. Ja eihän tuo pelkästään mielipiteeni ole... on todettu asia että narsistinen persoonallisuus altistaa depressioon sairastumiseen (jos ei pysty näkemään asioita kuin omalta kannaltaan, eikä joustamaan omissa näkemyksissään...)

Luulen että olet erittäin väärässä tuossa.
Toivon, että olisinkin. Toivon, että vielä kohtaisin perheen jonka kaikista oikeista toimista huolimatta lapsella on käytöshäiriö. Voin sitten muuttaa mielipidettäni.

ADHD perustuu oman kokemuksen lisäksi mm. Jari Sinkkosen ajatuksiin. Ajattelen, että Suomessa saa tarpeettoman helposti diagnooseja, vaikka kyseessä minun mielestäni on monessakin mielessä temperamenttierot vs. kulttuurin vaatimukset.

komppaan
Mä oon sitä mieltä, että käytöshäiriöistä 100% johtuu kodeista. Iso osa ADHD-diagnooseista jäis tekemättä jos vanhemmat osais tukea ja kasvattaa lapsia oikein.

*Muoks* Ehkä tää nyt ei ollut kaikkein vahvin ja provosoivin, mutta sopii tänne palstalle :D
Minä sanoisin, että 60 % käytöshäiriöisistä jäisi ilman diagnoosia, kun niillä vaan olisi täyspäiset ja tarpeeksi jämäkät vanhemmat, joilla oikeasti olisi ymmärrystä ja tahtoa kasvattaa lapsiaan.

Masennuksella ratsastetaan turhaan. Osaa ei vaan huvita, ovat laiskoja tai eivät ymmärrä, ettei elämä tosiaankaan ole kivaa joka päivä, ja sitten haetaan se lievän masennuksen diagnoosi, jonka varjolla ei tartte edes yrittää.

2000-luku tullaan muistamaan muotisairauksistaan.

• Tykkää
Reactions: Neydan
Mä provosoidun eniten rokotusten vastustajista ja melkein toivoisin että nämä vanhemmat saisivat itselleen jonkun kamalan taudin mitä vastaan rokotetaan. Tosin nämä vanhemmat ovat todennäköisesti omat rokotteensa saaneet jo lapsena ja leikkivät täten omien jälkeläistensä terveydellä. Tämä on aihe joka kiehuttaa mua eniten. Kriittinen ja tiedonhaluinen saa ja pitää olla, mutta sellainen sokea kiihko kyseenalaisiin lähdeaineistoihin luottaen ahdistaa.

• Tykkää
Reactions: moekoe

Yhteistyössä