Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Äidit, jotka eivät imetä, koska eivät halua, ovat itsekkäitä pas...ja.

Jokaisen äidin tai isän pitäisi olla kotona lasten ensimmäisten vuosien ajan.

Vihaan valehtelijoita ja laiskoja ihmisiä.

komppaan
Jos käytöshäiriöt johtuu kodista, miten saman perheen lapset voivat erota toisistaan, kuin yö ja päivä?
Siten, että toki lapset ovat luonteeltaan erilaisia. Toiset on helpompi kasvattaa ja pysyvät ihan normaalin rajoissa vähän lepsummillakin otteilla. Toiset lapset taas on vaativampia, vanhempien pitäisi olla tiukemmin läsnä ja keskittyä enemmän, jaksaa sanoa ei sen neljännenkymmenennenkin kerran. Varsinkin helpon esikoisen vanhemmilla on vaikeuksia olla tiukkoja nuoremmalle, jonka luonne vaatisi tiukempaa kuria ja tiiviimpää läsnäoloa. Mutta kun meidän kuopuksella on käytöshäiriö...

"vieras"
[QUOTE="vieras";28494717]No mulla on muksuja ollut vaan kolmessa eri päiväkodissa kahdella paikkakunnalla ja näissä ei ole ollut + nykyisellä paikkakunnalla ainakin naapurusto kuskaa terapiaan ihan muualle kuin päiväkodille.
Tossakin on yksi joka rutisee kiireestä - aamulla vie 2 lasta päiväkotiin, sitten hakee jossain välissä toisen terapiaan ja vie sen jälkeen takaisin ja sitten neljän maissa menee hakemaan ne molemmat sieltä päiväkodista.[/QUOTE]

Kerro, että ei tarvitse itse välttämättä kuskailla, voi hankkia taksikyydityksen sinne terapiaan (jos vanhemman läsnäolo ei ole välttämätöntä). Lapsille on mahdollista saada vakitaksikyyti, matkoista saa kelakorvaukset ja äkkiä tulee maksukatto täyteen. Toinen juttu on, missä vaiheessa raskii laittaa lapsen toisen kuskattavaksi, meillä kulki eskariaikaan, lapsen kaveri jo vuotta aikaisemmin päiväkodissa.

Harvemmin noita terapioita järjestetään päiväkodissa, mutta sekin on yksi vaihtoehto, jossain onnistuu.

No mun mielestä voi pohtia, oisko uhri voinu omalla toiminnallaan mahdollisesti välttää koko tilanteen. Ihan vaan oppina muille, että omilla ratkasuillaan voi vaikuttaa raiskauksen uhriksi joutumisen todennäköisyyteen. Totta kai joku hullu voi hyökätä vaikka keskellä kirjasta päivää kenen tahansa kimppuun, eikä kaikkia raiskauksia voisikaan estää. En ole tilastoihin perehtynyt, että kuinka suuri osa raiskauksista oikeasti tapahtuu tilanteessa, jossa uhri on keskellä yötä yksin jossain tai kuinka monessa tilanteessa alkoholilla on osuutta asiaan. Ei vähennä raiskaajan syyllisyyttä tai rikosoikeudellista vastuuta, mutta on se mun mielestäni omalla turvallisuudellaan leikkimistä, jos esim. juo ittensä älyttömään känniin. No mä en tajua kyllä muutenkaan sitä, miksi ihmiset juo ittensä tajuttomuuden rajamaille. Sen mitä olen juttuja kuullut, humalassa hukataan tavaroita, vahingoitetaan itseä ja muita. Kaikki sitten menee sen humalan piikkiin, heko heko. Itse haluan pitää kontrollin koko ajan.
No kuulostaakin ihan raittiusaktivistin puheelta. Suhtaudut raiskauksiin niinkuin johonkin hallitsemattomaan luonnonvoimaan, kun mietit, miten uhri olisi voinut suojautua (vrt. kuinka suojaudut salamaniskulta). Eikö olisi järkevämpää miettiä, mitä tekijä olisi voinut tehdä toisin, missä vaiheessa hän olisi voinut kääntyä kannoiltaan ja muuttaa mielensä, keskeyttää suunnitelmansa/toimintansa jne? Lisäksi on melko naiivi käsitys, että pysyttelemällä mehulinjalla on jotenkin "turvassa" raiskaajilta.

Liian suuri osa ihmisistä on suoranaisen tyhmiä ja mustavalkoisia lampaita, jotka eivät edes yritä ajatella omilla aivoillaan. Tällä palstalla heitä edustaa erityisen suuri prosenttiosuus kävijöistä.

"vieras"
[QUOTE="katselija";28490621]Aivan oikein, ystäväiseni.

Ensimmäisen kanssa paineet ovat suurimmat, sen tietävät varmasti kaikki äidit. Ja äidin ja isänkin jännittyneisyyden aistii vauva, ja siitäpä se soppa sitten syntyykin...[/QUOTE]

Minä ajattelin, että koliikkivauvat ovat vain nälkäisiä, mutta meillä "koliikki" olikin maitoallergiaa.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28495155]Lihavuus ei ole sairaus ja ihan oma vika, jos on lihava!

Työttömyyskin on oma vika, varmasti löytyy töitä, jos haluaa![/QUOTE]

Sinä taasen puhut paskaa, ja tiedät sen itsekin :)

Olen tässä viimeiset kolme vuotta etsinyt päivittäin töitä. Muutama työhakemus on lähtenyt joka päivä, töitä on laitettu ilmoitettuihin kohteisiin ja niihin, joita ei ole ilmoitettu. Olen käynyt työhaastatteluissa. Olen laajentanut reviiriäni. Eipä vain ole löytynyt töitä, vaikka olen kuinka halunnut...

"vieras"
Toivon, että olisinkin. Toivon, että vielä kohtaisin perheen jonka kaikista oikeista toimista huolimatta lapsella on käytöshäiriö. Voin sitten muuttaa mielipidettäni.

ADHD perustuu oman kokemuksen lisäksi mm. Jari Sinkkosen ajatuksiin. Ajattelen, että Suomessa saa tarpeettoman helposti diagnooseja, vaikka kyseessä minun mielestäni on monessakin mielessä temperamenttierot vs. kulttuurin vaatimukset.
Valitettavasti vaan vaikka tilanne olisi tämä, ei kulttuuri voi muuttua yksilön takia, vaan yksilön pitää sopeutua kulttuuriin. Ja se saattaa käydä parhaiten niin, että saa diagnoosin ja tätä kautta apua siihen sopeutumiseen.

"Amanda"
- Uskonnolliset ihmiset ovat typerämpiä kuin ei-uskovat
- Suomen kansanedustajajista voisi 90%:lle antaa potkut
- Typerät yhteiskunnalle ongelmia tuottavat ihmiset tulisi asettaa lisääntymiskieltoon
- samoin myös julkkisbimbot ja kaikki BB-alkuiset "kuuluisuudet"
- Somalia kieltolistalle maahanmuutossa
- Vieraiden kulttuurien ylistäminen loputtava, varjeltava suomalaista kulttuuria ja perimää
- Islam = taantuminen luolamiestasolle
- monopolit (Alko, VR) lakkautettava
- kerjääminen kiellettävä

dhshs
Voi, mulla olisi rutkasti tällaisia mielipiteitä... Tässä muutama:

- suurin osa maailman ihmisistä on ihan vtun tyhmää ja empatiakyvytöntä porukkaa ja olen mukavasti siinä vähemmistössä itse, jotka tajuavat jostain jotain
- Pedofilia on sairaus enkä ymmärrä, miksi pedofilit aivan erityisesti pitäisi lahdata kaikki. Pedofialian hoitoon panostaminen olisi erinomainen tapa hoitaa tätäkin sairautta!
- jos HIViin löytyy parannus niin mitä me tehdään niillä kaikilla ihmisillä, kun muutenkin "HIV-maissa" on pulaa ruuasta ja jengiä liiaksi saakka

"vieras"
Esim. seksuaalisen väkivallan kohdalla todellakin on. Ihan loogista. Kenen syytä se sitten on, että se onnellisuus voi kadota pitkäksi aikaa tai siitä voi tulla hyvin vaikeaa? Millä logiikalla se rikollisen toiminta ei tätä ole aiheuttanut, jos uhri on ollut todella onnellinen ennen rikoksen kohteeksi joutumista?
Sä sotkeudut lillukanvarsiin. Pointti ei ole syyssä, ei siinä mistä se johtuu, kuka sen on aihettanut, miten se on aiheutettu. Pitää keskittyä siihen ratkaisuun ja ratkaisusta on vastuussa vain uhri itse. Syy on toki raiskaajassa, mutta vaikka se ehkä kamalalta kuulostaakin sillä ei ole merkitystä paranemisen kannalta. Tämä on juuri sitä siinä negatiivisessa vellomista. Se negatiivinen pitäisi siirtää syrjään ja keskittyä siihen mihin itse voi vaikuttaa ja se on se paraneminen.

"vieras"
Voi, mulla olisi rutkasti tällaisia mielipiteitä... Tässä muutama:

- suurin osa maailman ihmisistä on ihan vtun tyhmää ja empatiakyvytöntä porukkaa ja olen mukavasti siinä vähemmistössä itse, jotka tajuavat jostain jotain
- Pedofilia on sairaus enkä ymmärrä, miksi pedofilit aivan erityisesti pitäisi lahdata kaikki. Pedofialian hoitoon panostaminen olisi erinomainen tapa hoitaa tätäkin sairautta!
- jos HIViin löytyy parannus niin mitä me tehdään niillä kaikilla ihmisillä, kun muutenkin "HIV-maissa" on pulaa ruuasta ja jengiä liiaksi saakka
Vaikka HIViin löytyisi parannus, luuletko sä tosissaan, että se sinne Afrikkaan päätyy? On meillä parannus ripuliinkin, mutta silti se tappaa lapsia päivittäin kehitysmaissa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28495327]Vaikka HIViin löytyisi parannus, luuletko sä tosissaan, että se sinne Afrikkaan päätyy? On meillä parannus ripuliinkin, mutta silti se tappaa lapsia päivittäin kehitysmaissa.[/QUOTE]

Öh, kyllä se varmaan ArfikkaanKIN päätyy. Ripulilääkkeiden takia kehitysmaissa on kuolematta hyvin monia lapsia tänä päivänä. Ja tällä ajatuksella on monta rahakeruugaalaa vedetty läpi, että saadaan HIViin parannus, Afrikan "musta surma" häviää ja kaikki on sitten ihanaa. Heitän vain ajatuksen, että mitäs sitten tehdään, kun näin on.
Sama toki pätee esim. puhtaaseen veteen, ei sekään mikään ristiriidaton homma ole.

(P.S. Ei tämä tarkoita, että vastustaisin kehitysmaiden hyväksi tehtävää työtä, mutta tuon vain esille toisenkin puolen asiasta.)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28495338]Onhan hiviin jo tehokas lääkitys olemassa.

Mutta jos maapallon väestöä haluaa pienentää, niin miksi ei aloita itsestä? Miksi se on muiden vastuulla?[/QUOTE]

Kyllä, onhan hiviin lääkitys, mutta ei se sitä HI-virusta kehosta poista. Tarkoitan tuossa kannanotossani parantavaa lääkettä.

Jos tuo viimeinen oli mulle tarkoitettu, niin mähän en yritä pienentää maailman väestöä - yritän vain olla lisäämättä sitä merkittävästi. En siis jaa Linkolan (tähän ketjuun muuten varsin hyvin sopivia) mielipiteitä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28495343]Kyllä, onhan hiviin lääkitys, mutta ei se sitä HI-virusta kehosta poista. Tarkoitan tuossa kannanotossani parantavaa lääkettä.

Jos tuo viimeinen oli mulle tarkoitettu, niin mähän en yritä pienentää maailman väestöä - yritän vain olla lisäämättä sitä merkittävästi. En siis jaa Linkolan (tähän ketjuun muuten varsin hyvin sopivia) mielipiteitä.[/QUOTE]

Mitä se sitten on jos et halua jo olemassa olevien ihmisten parantuvan?

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28491235]Yhdyssana on yhdyssana ja joka ei sitä käsitä, niin on aika tyhmä.
[/QUOTE]

Kielioppinatsipilkunnussijat ovat monesti hyvin tahdittomia jä tökeröitä ihmisiä. Sinäänsä olen erittäin kiitollinen heidän olemassa olosta, koska he huolehtivat suomenkielen säilyvyydestä.

Mutta ihan oikeesti miettikää mitä suustanne päästätte! Jos ihmisellä on lukihäiriö, se ei tee hänestä tyhmää vaan hän ei pysty käsittelemään merkkejä yhtä tehokkaasti kuin muut. Se on ihan neurologinen ongelma aivoissa. Se ei tee teistä jotenkin viisamman tai paremman oloista muiden silmissä, ku tuutte kovaan ääneen dissaamaan toisten tekstejä.

Asian voi hoitaa myös tyylikkäästi ja asiallisesti tarjoutumalla oikolukemaan tekstin tai mainitsemalla ongelmakohdista.

kfkfkf
Se, että jokainen läski voi ja pystyy laihduttamaan. Ihan jokaisella ihmisellä se laihtuminen tapahtuu samalla tavalla, laiskuutta jos sanoo, että minä en pysty laihduttamaan, se on vain ja ainoastaan omasta halusta kiinni.

Yhteistyössä