[QUOTE="shihtzu";25183814]Minä en ymmärrä miksi ollaan uskontojen suhteen niin ehdottomia, mun mielestä jokaisen lapsen uskontokuntaan katsomatta, pitäisi opiskella eri uskontoja ja perehtyä niihin. Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta avarakatseisuutta toivoisin.
Itse en juurikaan usko, mutta lapseni käy seurakunnan kerhossa ja mua ei todellakaan haittaa, vaikka laulavat uskonnollisia lauluja sun muuta.[/QUOTE]
Meillä kotona keskustellaankin eri uskonnoista lapsen kanssa juuri sen takia, että saa tietää kaikista uskonnoista, eikä vaan yhdestä ja ainoasta kristinuskosta, jota täällä niin pidetään sinä yhtenä ja ainoana. Kouluun kun menee, niin saa oppia vielä lisää et-tunneilla ja kunhan on tarpeeksi vanha, niin saa ihan itse päättää onko uskomatta vai ei ja mihin. En mie kasvata lastani tynnyrissä, ettei mistään kuulisi uskonnollisia juttuja. En edes halua. Mutta miusta päiväkodin asia ei ole tuputtaa lapselle tuota yhtä ja ainutta uskontoa. Reilumpaa se olisi sitten opettaa muitakin uskontoja, mutta se kun ei ole mahdollista, niin lapsi ei osallistu sitten päiväkodissa noihin ollenkaan vaan kotona käydään keskusteluja.