Mikä on kuppikokosi? (rintaliiveissä)

• Viestiketjun aloittaja "Iki-ihana"
  • Ensimmäinen viesti
"kukkanen"
mulla on 70DD-E mutta mulla onki silikonit....

noihin kuppikoon ihmettelyihin, niin oletteko huomanneet että nykyään ihmiset ovat tosi paljon paksumpia kuin ennen, tokihan silloin rinnatkin ovat isommat. Kyllä silti hoikilla/normaalipainoisilla on edelleen varmasti se b-c yleisin.

tyhmeliini
mulla on käytössä D75
ennen lapsia C75

olen aina ollut vähän ulkona noista kuppikoon merkityksistä, eli selittäköön joku viisaampi mulle, mitä se numero siellä lopussa tarkoittaa? onko se sitten se rinnan ympärys rintojen alapuolelta, siis, että ei oteta tissiä mukaan siihen mittaukseen? suureneeko se kuppi jotenkin sit numeron suurentuessa vai kirjaimen... oon varmaan vähän hölmö mut, kysympä nyt kuitenkin.. liiviliikkeessä kävin jokunen vuosi sitten ja olin sitä ennen käyttänyt kokoa 85D ja liivikauppias sanoi, että ehdottomasti D75 on mulle parempi..eli onko mulla nyt sit pienemmät rinnat mitä olin kuvitellut vai olenko hoikempi rintakehästä kuin olin luullut..jos nyt joku tajuaa mitä tarkoitan :D

"Anne"
mulla on käytössä D75
ennen lapsia C75

olen aina ollut vähän ulkona noista kuppikoon merkityksistä, eli selittäköön joku viisaampi mulle, mitä se numero siellä lopussa tarkoittaa? onko se sitten se rinnan ympärys rintojen alapuolelta, siis, että ei oteta tissiä mukaan siihen mittaukseen? suureneeko se kuppi jotenkin sit numeron suurentuessa vai kirjaimen... oon varmaan vähän hölmö mut, kysympä nyt kuitenkin.. liiviliikkeessä kävin jokunen vuosi sitten ja olin sitä ennen käyttänyt kokoa 85D ja liivikauppias sanoi, että ehdottomasti D75 on mulle parempi..eli onko mulla nyt sit pienemmät rinnat mitä olin kuvitellut vai olenko hoikempi rintakehästä kuin olin luullut..jos nyt joku tajuaa mitä tarkoitan :D
Se numero on mitta rintojen alta. Jos numero suurenee vaikka lihoessa niin oletettavasti tissitkin vähän lihoo niin voi käydä niin että molemmat kasvaa yhdellä. Jos pelkästään vaikka treenaa ja selkä leviää niin todennäköisesti numero kasvaa yhdellä ja kuppikoko pienenee vaikka tissit eivät pienenekkään. Rinnakkaiskoko. Olet pienempi rintakehästä mitä olet kuvitellut mutta kyllä tuo kuppikin on vähän pienempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28549802:
Lähinnä olen kuullut, että naiset jotka muilla merkeillä on kuppikokoa vaikkapa d, ovat changessa yhtäkkiä kokoa g-H. En ollut koskaan ennen kuullutkaan että joku olisi kokoa f tai H ennen changea. Itse en ole koskaan sieltä liivejä ostanut, muualla kyllä myyjien avustuksella löytyneet sopivat c-d-kuppiset. Enkä kyllä tosiaan ole pienirintainen.
No idiootti.

Jos ympärykseni on 70 ja C- tai D-kuppi ei mahdu, niin ehkäpä käytän silloin isompaa? Miksi ihmeessä sulloisin itseäni liian pieniin liiveihin, kun kokoni on se G?

Sitä paitsi 70 % naisista käyttää väärää rintaliivikokoa, ja kun he vihdoin menevät mittauttamaan sen oikean kokonsa, se muuttuu aika paljon. Yleinen virhe on käyttää liian isoa ympärystä. Eli jos olet käyttänyt vaikka 75D:tä, ja kupin koko on oikea mutta ympärys on ollut liian iso, saat itsellesi liivit kokoa 70E.

Et muuten ole mitenkään päin isorintainen C- tai D-kupilla, ellei ympäryksesi ole järkyttävän iso (80:stä ylöspäin)... Esim. 70C on oikeasti aika pieni koko.

Ottakaa naiset huomioon, että on useampia rintaliivien kokomerkintöjä! UK-mitat menee esim. näillä tuplilla kuten DD, EE jne. kun taas esim. Changen käyttämä eurooppalainen mittajärjestelmä ei käytä tuplakokoja.

Jos kerron, että rintojen päältä mitta tällä hetkellä noin 120 cm ja alta sellaset 76 cm (olen raskaana, normaalisti alta on 65 cm ja päältäkin joku 99 cm) niin en minä oikeasti saa näitä sullottua johonkin C-kuppiin mitenkään!

• Tykkää
Reactions: Aleksandriel
Näin
No idiootti.

Jos ympärykseni on 70 ja C- tai D-kuppi ei mahdu, niin ehkäpä käytän silloin isompaa? Miksi ihmeessä sulloisin itseäni liian pieniin liiveihin, kun kokoni on se G?

Sitä paitsi 70 % naisista käyttää väärää rintaliivikokoa, ja kun he vihdoin menevät mittauttamaan sen oikean kokonsa, se muuttuu aika paljon. Yleinen virhe on käyttää liian isoa ympärystä. Eli jos olet käyttänyt vaikka 75D:tä, ja kupin koko on oikea mutta ympärys on ollut liian iso, saat itsellesi liivit kokoa 70E.

Et muuten ole mitenkään päin isorintainen C- tai D-kupilla, ellei ympäryksesi ole järkyttävän iso (80:stä ylöspäin)... Esim. 70C on oikeasti aika pieni koko.
Mikäs sinua riepoo kun pitää muita idiootiksi kutsua...? Pms vai paha käytöstapojen puute?

Totesin vaan, että minusta naisten kuppikoot on suurentuneet viime aikoina, erityisesti niiden keskuudessa, jotka siellä changessa on käyneet. Näitä löytyy omastakin tuttavapiiristäni muutama. Siellä tosiaankin on ihan eri koot kuin muualla. Tämä ei ollut mikään henkilökohtainen hyökkäys sinua kohtaan.
Ja juu, on hyvin tiedossa, että suurin osa naisista käyttää väärän kokoisia liivejä. Kyllä sen huomaa kun katsoo miten huonosti liivit istuvat päällä. Mutta sekä väärä koko ei liity tähän keskusteluun mitenkään.

Joku totesi, että naiset on suurentuneet/lihoneet ja sitä myöten myös liiviostoksilla on kasvanut. Sekin varmaan pitää paikkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28549161:
Täällä taitaa tosi moni käydä changessa liiviostoksilla kun kuppikoko on E-H. Niillähän on ihan omat koot.
Mulla on c75-80 tai d75, riippuen mallista.
Joo, changessa mulle myytiin 80G liivit!
Oikea kokoni on 85J. Ei tartte changeen enää mennä kyllä.

Ex lollot
G ja peesi tähän. Jos olis rahaa niin menisin nipsisnapsisnapsauttamaan heti. Joku ceekin ois inhimillinen tämmöseen 160cm varteen. Painonpudotusta nyt 30kg takana, normaalipaino, melkein ihannekin saavutettu ja tisseistä ei lähteny grammaakaan, vain ympärysmitta pieneni 90E-> 80G.
Ihan tiedoksi että julkisella puolella pääsee terveydellisistä syistä kyllä pienennysleikkaukseen eikä tarvitse olla edes miljonääri ;) itselläni tuli kaikkinelääkärikäynteineen ja yhden sairaalassaolon kanssa pienennysleikkaus maksamaan n.200€ yhteensä eli ei edes paha summa. Nyt saa nauttia kevyemmästä rinntavarustuksesta eikä tarvitse kärsiä päivittäisestä päänsärystä, käsien puutumisesta ja jatkuvista niska/hartikivuista.

[QUOTE="Iki-ihana";28548863] Kaikki tietävät, että 70B ja 100B ovat hyvin eri kokoisia, niin että sitä ei tarvitse erikseen mainita.

Mikä siis on kuppikokosi?[/QUOTE]
Mulla on B tai C, mallista riippuen.

Hyvä ystäväni on ollut vuosia liiviliikkeessä töissä, ja hänen mukaansa on aivan harhaluulo, että B 75 -naisilla ja B 100 -naisilla olisi erikokokoiset rinnat. Kuppikoko on sama, joten rinnan koko ei sinänsä ole eri. Toki jos ympärys on 100, on läskiä melko lailla selässä ja kainaloissa, ja liivien päälle nousee makkarat. Kuitenkin jos ihan älyttömästi nyt ajatellaan, niin jos vaikka B 75- ja B 100 -kokoisilta naisilta leikattaisiin rinnat irti, olisivat ne keskenään saman kokoiset.

Vastaavasi ilmiö, että jollakin on E-kupin tissit ja ympärys 70, näyttävät ne rinnat ihan jäätävän isoilta verrattuna täysin samakokoisiin D-kupin rintoihin, joiden ympärys on sen 100.

Tästä syystä siis ehlkä ympäryksen ilmoittaminen antaa infoa, koska koon 100 ympäryksellä ja A/B-kupilla nainen näyttää lähes rinnattomalta, ja vatsamakkarat taitavat olla rintojen kohoumaa suuremmat. Hyvin pienellä ja sirolla/ hoikalla naisella B-kupin rinnat voivat näyttää sopusuhtaisilta ja täyteläisiltä.

olet pihalla
Hyvä ystäväni on ollut vuosia liiviliikkeessä töissä, ja hänen mukaansa on aivan harhaluulo, että B 75 -naisilla ja B 100 -naisilla olisi erikokokoiset rinnat. Kuppikoko on sama, joten rinnan koko ei sinänsä ole eri. Toki jos ympärys on 100, on läskiä melko lailla selässä ja kainaloissa, ja liivien päälle nousee makkarat. Kuitenkin jos ihan älyttömästi nyt ajatellaan, niin jos vaikka B 75- ja B 100 -kokoisilta naisilta leikattaisiin rinnat irti, olisivat ne keskenään saman kokoiset.
Miten naiset voivat olla näin pihalla rintaliivien koosta, vaikka käyttävät niitä päivittäin ja ostavatkin vähintään vuosittain?

Miten naiset voivat olla näin pihalla rintaliivien koosta, vaikka käyttävät niitä päivittäin ja ostavatkin vähintään vuosittain?
Joo, en kyllä ymmärrä. Sen näkee jo silmämääräisesti, että 90B kuppi on paljon isompi kuin 70B. Ja jos itse kokeilee rinnakkaiskokoja, niin todella yllättäen ei voikaan kokeilla 70B, 75B ja 80B ja rinnat sopisivat niihin kaikkiin, vaan nimenomaan täytyy ottaa sitä isompi kuppi mitä pienempää ympärysmittaa kokeilee.

Itselläni on kuitenkin kokemusta monenlaisista kupeista siitä rintojen kasvamisesta lähtien 70A, imetysajan liiveihin 80J ja aika hyvin on tullut pidettyä oikeaa kokoa. Ehkä alkuun tuli käytettyä liikaa 75-ympärysmittaa, kun 70 oli harvinaisempi. Nykyään tuo 75 on kuitenkin oma koko, kun en ole enää niin hoikka kuin teininä.

häpeilijä
70A ja osa liiveistä on 75B. Pienet rinnat, lähes olemattomat. Liivit ostan Lindexiltä, aina sovitan A:ta sekä B:tä. Viime vuosien aikana kuppikoko on ollut enemmän B, mutta viimeksi ostin kahdet 75B ja yhdet 70A. En tiedä ketään naista jolla ois näin pienet rinnat ja näyttää aika monella olevan aika iso kuppikoko kun katsoo tätä keskustelua.

Yhteistyössä