[QUOTE="kukkanen";28550776]
noihin kuppikoon ihmettelyihin, niin oletteko huomanneet että nykyään ihmiset ovat tosi paljon paksumpia kuin ennen, tokihan silloin rinnatkin ovat isommat. Kyllä silti hoikilla/normaalipainoisilla on edelleen varmasti se b-c yleisin.[/QUOTE]
Juu, tämä ihmisten leviäminen varmaan vaikuttaa. Mutta, mutta... minä uskon että isompien kuppikokojen yleistymiseen vaikuttaa sekin, että näitä erilaisia kuppikokoja on niin paljon paremmin nykyään tarjolla. Ensin Change, ja sitten nettikaupat ovat tuoneet ne jokaisen tarjolle. Minäkin ennen tuskailin, miten vaikeaa oli löytää liivejä, ja kun menin Changeen yllätyin siitä että sainkin ottaa isompaa kuppia, ja ajattelin että ahaa, tämä oli nyt sitä Changen omaa mitoitusta. Mutta kun sitten huomasin, että se Changen valitsema koko on muidenkin merkkien liiveissä ihan passeli. Joskus joudun muissa merkeissä ottamaan pienemmän ympäryksen ja isomman kupin, mutta ikinä ei mene asiat toisinpäin.
Viime viikolla siivosin kaappia, ja löysin sieltä omiin häihini ostamani liivit, joita en ole sen jälkeen käyttänyt. Olen nykyään viitisen kiloa isompi kuin häissäni seitsemän vuotta sitten. Kokeilin liivejä, ja hui kamalaa! Ympäryksessä oli ainakin 10 cm liikaa, ja kupit olivat aivan liian pienet. Ja silloin aikoinaan minä luulin, että nuo istuvat hyvin ja ovat oikeaa kokoa.