Mikä on kovin kipu mitä olet kokenut?

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Mikä on ollut kovin kipu minkä olet kokenut? Voi myös vertailla kipuja :)
Itse en ole kokenut mitään älytöntä kipua, mutta ehkä ison lasinsirun irroittaminen syvältä jalkapohjasta ilman mitään puudutusta.
 
Parin vuoden takainen megallomaanisen pelottava migreenikohtaus, minkä aikana todella jo huusin kuoleman armahdusta.

Se oli yhtä kokonaisvaltaista kipua ne kolme päivää...tilanne jota toivottavasti en ikinä tule kokemaan toiste...saati että lapseni sitä toistamiseen näkevät.
 
"vieraana"
Sektion jälkeen mulla oli sellaista hermokivun tyyppistä kipua haavan toisessa päässä. Sairaalassa ei uskottu sen olevan kipeä. Oli ihan järkyttävää. Sain alkuun buranaa ja panadolia ja sit jotain vahvempaa kipulääkettä, jota sai ottaa vain 12 tunnin välein. Muistan sen kun illalla odotin että saan hakea sen lääkkeen yöksi että voin nukkua. Kello ei meinannut ikinä tulla tarpeeksi paljon.

Vieläkin ottaa päähän sen gynekologin kommentit että mulla olis tapana reagoida stressiin kivulla. Jeah right. En ikinä koskaan mene sen ihmisen vastaanotolle enää, täälläpäin pitää myös yksityisvastaanottoa.
 
Jaa-a. Nuo hermosäryt on kamalia.
En nyt tiedä, että kumpiko oli pahempi, nilkkamurtuman paineentunne kun laski jalan alas, vaiko viisaudenhampaan poiston jälkeinen kaamea hermosärky leuassa, tuntui kuin koko hiivatin alaleuan puolikas olisi räjähtämispisteessä. Mutta kun siinä nilkassakin tuntui samanlaista räjähtävää kipua, joka kyllä onneksi hellitti, kun nosti jalan takaisin ylös. Mutta se viisaudenhampaan poiston jälkikipu pysyi sinnikkäästi, oli asento mikä vaan ja särkylääkkeitäkin piti vetää kuin karkkeja konsanaan.
 
"mamma"
Synnytystä edeltäneet supistukset ennen kuin sain epiduraalin. Ja kun ottaa huomioon että mulla on todella korkea kipukynnys, ei auttanut kipupiikki, eikä ilokaasu, niin ne supparit oli tosi kipeitä.
 
halipupu harmaana
Muistelisin että se, kun syöpäkasvaimesta oli otettu näytepala ja kieriskelin koko päivän kauheassa päänsäryssä sängyssä vauva vieressäni. Mitään kovia särkylääkkeitä en voinut ottaa, kun koitin kuitenkin imettää pariviikkoista vauvaa. Synnytys ei ollut mitään tuohon verrattuna, kun sen kivun tiesi kuitenkin lopuvan aikanaan ja sen mihin se johtaa, kyllä sen kestää.
 
Pahin on kai ollut n 6 vuotta sitten aamulla klo 7 aikoihin alkanut selkäkipu, kipu säteili issiastyypisesti myös toiseen pakaraan ja reiteen. Pääsin jotenkin kömpimään sängystä ylös ja vessaan, mutta ei pystynyt kivun takia pöntöllä istumaan.

Otin kipu-tulehdus lääkkeitä ja kävelin ympäri kämppää pari tuntia, ei pystynyt istumaan eikä menemään sänkyyn. Itkukurkussa mietin soitanko ambulanssin.

Tuolaiset kivut on ohimeneviä, mutta ärsyttäviä on jokapäiväiset kivut sormissa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä