raskaana?
Siinäpä se kysymys siis. Juu, ja tiedän, on ollut monesti aiemminkin, mutta eilen kun plussasin ja tajusin että ikäeroksi tulee 1,5 v. niin hieman hirvittää. Kertokaapa siis kokemuksia, pliis.
Juuri nimeenomaan tuo, että esikoinen on niin pieni vielä silloin, hirvittää. Eli kun tuntuu, että vähän liian aikaisin "riistämme" häneltä sen pienimmän paikan. Itse olin alunperin ajatellut 2 v ikäeron olevan passeli... Mies on kuitenkin mielissään tästä ja sanoo että puoli vuotta sinne tai tänne. Mutta mua just tuo "isona tyttönä" pito huolettaa, vaikka sitä yrittäis välttääkin. Onnistunko siinä?Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Meillä esikoisen ja toisen ikäero 2v 1kk ja se oli hyvä.Toisen ja kaksosten ikäero 1v 5kk ja se oli jo hiukan hankalaa. Toinen oli niin pieni ja sitten tuli kaksi vauvaa viemään pienimmän paikan. Paljon sai toinenkin hellyyttä ja yritettiin tietoisesti ajatella sitä, ettei pidetä vauvojen pienuuden takia toista "isona tyttönä". Nyt tyttö on 2v 4kk ja vauvat 11kk ja tyttö on mitä ihanin isosisko vauvoille. :heart:
Meillä toinen oli vielä "vauva" mielestäni. Imetyksen lopetin tytön ollessa 1v 2kk. Piti lopettaa ajoissa, että ehtii ns. unohtaa rinnan kaksosten synnyttyä. Siitäkin tuli huono omatunto. Paljon tuli surtua tytön puolesta, kun ei enää olisi perheen vauva. Ihan hyvin se silti meni. Onneksi vauvat nukkuivat aluksi paljon, sai tyttö tottua vauvojen tuloon rauhassa ja nauttia paljon sylistä yms. Nyt kun vauvat ovat kohta taaperoita, on toisaalta hankalampaa, koska vievät enemmän aikaa (joku ihme kausi menossa) mutta koen, että isommat saavat silti paljon huomiota ja hellyyttä. Mutta niin, tytön suhtautuminen kaksosiin on nyt helposti nähtävissä; tykkää todella paljon.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Juuri nimeenomaan tuo, että esikoinen on niin pieni vielä silloin, hirvittää. Eli kun tuntuu, että vähän liian aikaisin "riistämme" häneltä sen pienimmän paikan. Itse olin alunperin ajatellut 2 v ikäeron olevan passeli... Mies on kuitenkin mielissään tästä ja sanoo että puoli vuotta sinne tai tänne. Mutta mua just tuo "isona tyttönä" pito huolettaa, vaikka sitä yrittäis välttääkin. Onnistunko siinä?Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Meillä esikoisen ja toisen ikäero 2v 1kk ja se oli hyvä.Toisen ja kaksosten ikäero 1v 5kk ja se oli jo hiukan hankalaa. Toinen oli niin pieni ja sitten tuli kaksi vauvaa viemään pienimmän paikan. Paljon sai toinenkin hellyyttä ja yritettiin tietoisesti ajatella sitä, ettei pidetä vauvojen pienuuden takia toista "isona tyttönä". Nyt tyttö on 2v 4kk ja vauvat 11kk ja tyttö on mitä ihanin isosisko vauvoille. :heart:
![]()
Tuo imetys mua kanssa mietityttää ja valmiiksi jo tosiaan huono omatunto, vaikka mitään muutoksia ei edes ole tehty... Imetän siis vielä 4 kertaa pvssä, mutta tandemia en halua. Voihan olla etten jokatapauksessa olisi imettänyt sen erilaisemmin kuin nytkään, mutta kun olin jo valmiiksi haikea että kohta ehkä täytyy vähentää/lopettaa, niin nytpä vasta olenkinAlkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Meillä toinen oli vielä "vauva" mielestäni. Imetyksen lopetin tytön ollessa 1v 2kk. Piti lopettaa ajoissa, että ehtii ns. unohtaa rinnan kaksosten synnyttyä. Siitäkin tuli huono omatunto. Paljon tuli surtua tytön puolesta, kun ei enää olisi perheen vauva. Ihan hyvin se silti meni. Onneksi vauvat nukkuivat aluksi paljon, sai tyttö tottua vauvojen tuloon rauhassa ja nauttia paljon sylistä yms. Nyt kun vauvat ovat kohta taaperoita, on toisaalta hankalampaa, koska vievät enemmän aikaa (joku ihme kausi menossa) mutta koen, että isommat saavat silti paljon huomiota ja hellyyttä. Mutta niin, tytön suhtautuminen kaksosiin on nyt helposti nähtävissä; tykkää todella paljon.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Juuri nimeenomaan tuo, että esikoinen on niin pieni vielä silloin, hirvittää. Eli kun tuntuu, että vähän liian aikaisin "riistämme" häneltä sen pienimmän paikan. Itse olin alunperin ajatellut 2 v ikäeron olevan passeli... Mies on kuitenkin mielissään tästä ja sanoo että puoli vuotta sinne tai tänne. Mutta mua just tuo "isona tyttönä" pito huolettaa, vaikka sitä yrittäis välttääkin. Onnistunko siinä?Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Meillä esikoisen ja toisen ikäero 2v 1kk ja se oli hyvä.Toisen ja kaksosten ikäero 1v 5kk ja se oli jo hiukan hankalaa. Toinen oli niin pieni ja sitten tuli kaksi vauvaa viemään pienimmän paikan. Paljon sai toinenkin hellyyttä ja yritettiin tietoisesti ajatella sitä, ettei pidetä vauvojen pienuuden takia toista "isona tyttönä". Nyt tyttö on 2v 4kk ja vauvat 11kk ja tyttö on mitä ihanin isosisko vauvoille. :heart:
![]()
Kyllä se hyvin menee. Jos mustasukkaisuutta alkaa esiintyä, ei muuta kuin jotain erityisen kivaa tekemistä isomman kanssa ja mahdollisimman paljon huomiota.
Kyllä, tuo on niin totta että asiat ei aina mene niinkuin suunnittelee. Siksi välillä ahdistaa/huvittaa/ärsyttää lapsettomien (siis omasta halustaan) kommentit, että miksi sekin tuli silloin ja silloin raskaaksi, eikö olisi kannattanut miettiä sitä ja tätä. Sehän helppoa olisikin että voisi itse päättää lastensa syntymäpäivät etukäteenAlkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Mä olisin halunnut pienen ikäeron, mutta aina asiat ei mene niinkuin suunnittelee. Nyt ikäeroa tulee 5v. ja likalla on vuosiluvuissa katsottuna sama ikäero isänsä puoleiseen veljeen.
Kaupallinen yhteistyö: Semper
Voiko lapselle tarjota mausteista ruokaa? Testaa tietämyksesi ja voita Scoot & Ride -potkupyörä!