Mikä mielestäsi paras ikäero lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on ikäeroa 1v4kk ja hyvin pärjätään. kuopus siis nyt 3vko. itse olen jaksanut hyvin ja isoveikka oottaa innolla pikkuveikkaa leikkeihin. ja mustasukkaisuudelta on selvitty täysin :)

Sori, se mustasukkaisuus on vielä edessäpäin... Kun esikko on vähän vanhempi ja ymmärtää paremmin ja vauva alkaa vaatia enemmän huomiota ja touhua... Niin se vaan on.

Asiasta voi tietenkin olla mitä mieltä tahansa, mutta lasten ikäeroa ei kaikissa perheissä läheskään voida suunnitella, sen enempää kuin lukumäärääkään, sen olen ainakin omassa perheessä saanut karvaasti kokea. Kai hyvä ikäero on sellainen, että omansa jaksaa hoitaa (minulle tarkoittaa, että edellinen on oppinut kuivaksi ja vähän itsenäistynyt syömisissä ym).

Kyllä lapset pitkälläkin ikäerolla toisensa monesti viimeistään aikuisiässä löytää, sen olen ainakin omassa sisarussuhteessani tuntenut tarpeellisemmaksi kuin sen, että olisimme lapsena olleet kovin läheisiä seitsemän vuoden ikäerolla. Silloinhan tuo oli lähinnä hoitosuhde eikä paljon muuta.

Meillä ikäeroa 1v 1kk. Oma kokemukseni on, kun meillä eivät kummatkaan olleet mitään helppoja tapauksia, että saa lapset tulla noinkin lähellä toisiaan, mutta raskasta on ollut. Ja apua olis tarvittu monta kertaa, itse olin aika väsy ekan vuoden. Nyt on jo helpottanut 5 ja 4 vuotiaat on nyt mun lapset, on seuraa toisistaan, ainakin tappelevat keskenään :laugh:
Erittäin tapauskohtainen juttu... Kannattaa todellakin miettiä tarkkaan!

meillon nyt 3 vuotta ikäero ja se on ollut hyvä. esikoinen on hyvin omatoiminen ja on päässyt helpolla kun ei oo kahta vauvaa. nyt tulee näiden kahden nuorimman välille 1v1kk ikäeroa,se on vähän. mulla ja siskolla on 4,5vuotta ikäeroo ja se on nyt ok. lapsena kuitenkin oli eri leikit.

meillä vasta ensimäinen lapsi, mutta ikäeroa tulee tän ekan ja tulevan toisen välillä olemaan yli 3 vuotta. lääkäri määräsi ensimäisen syntymän jälkeen (syntyi sektiolla ) vähintään 3 vuotta RASKAUKSIEN välille. ajatukseen on tottunut, joten pakko se on hyväksyä. ompahan ensimäinen jo iso kun tulee sitten pikkusisarus

Yhteistyössä