"poks"
Vetelehtiskö matkalla niinikään odottamassa, että kiusaajat ovat varmasti menneet ensin?
Älä kuitenkaan yritä pakottaa enää lastasi täydellisyyteen vaan hyväksy hänet sellaisena kuin on vikoineen kaikkineen.Alkuperäinen kirjoittaja kysynpäVAIN;23844996:Joka kerta arestit ilman tulosta,kavereiden tapaamiset pannassa eli eipä ole kavereitaan nähnyt vuoden aikana muuta kuin koulussa!
ei etuuksia kotona mutta tytölle se on yks ja sama,istunut huoneessaan yksin viis veisaten.
ja KYLLÄ koulussa tapahtuvat asiat ovat opettajan vastuulla silloin kun lapsi siellä on.
jos jokainen asia on ei haittaa opettajan mielestä vaikka mulle niitä raportoikin niin ei ole normaalia!
siitä ollut monta palaveria minun taholta opettajan kanssa mutta hän ei näe MITÄÄN ONGELMAA missään!
Nyt tais lähtee jo lapasesta taasen kerran tällä rouvallaAlkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23844200:Jos mä oisin lapsen opettaja, mä tekisin susta jonkun lastensuojelu ilmoituksen. Toi on simputusta. Miksi pitää hankkia lapsia, jos kerran vihaa lapsia?
Luokkaretkellä on mahdollisuus oppia mm. sosiaalisia taitoja. Oppiminen on paljon muutakin kuin kirjoista lukemista, parhaimmillaan se on jopa hauskaa! Koulu tuskin maksaa koko lystiä, joten rangaistukseksi riittänee minimaalinen käyttöraha (jos sitäkään) retkeä varten. Luokkaretki on osa opetetussuunntelmaa.Alkuperäinen kirjoittaja kysynpäVAIN;23844900:ai sori..ne vissii opettelee linstin laitteiden toimivuuden,voe olen julma nyt tyttö ei näe miten ne laitteet toimii!
Mun ekaluokkalaisella läksyjen teko kesti tunteja, ja hänellä on add, eli tarkkaavaisuushäiriö. Hae hyvä ihmenen lapsellesi apua ennen kuin vaikuttaa hänen itsetuntoonsa. Eli lääkärin kautta neurologille!Alkuperäinen kirjoittaja kysynpäVAIN;23844327:kuka sitä pakottaa pänttäämään?
ei kukaan,ne koulusta tulleet perus TEHTÄVÄ KESTÄVÄT MONTA TUNTIA ENNENKUIN SAA TEHTYÄ.
Vai pitäisikö aina sanoa et ai tunti tulikin täyteen voit mennä nyt ei haittaa vaikka noi loput tehtävät on tekemättä,ei opettajaa haittaa se ollenkaan kuten ketään muutakaan.
Ei ole lääkitystä. Neurologi kyllä kertoi että semmonenkin vaihtoehto on, mutta olen kokenut ettei ainekaan tässä vaiheessa lääkitystä tarvita.Onko teidän lapsella lääkitys???
Hmm :/ Onkohan lapsi laitettu kouluun vähän liian ajoissa? Tästä on jo 20 vuotta, mutta omana kouluaikanani eräs tyttö piirteli koulukirjoihinsa eikä tehnyt läksyjään. Halusi vain leikkiä yms. Laitettiin vielä vuodeksi kotiin kasvamaan. Kyllä sieltä lopulta ihan reipas tyttö tuli. Oli vain vielä "liian nuori" koulun penkille.Alkuperäinen kirjoittaja kysynpäVAIN;23844270:Just juu.
Sinähän sen tiedät.
Tytön versio siitä ettei tule kotiin kun haluaa leikkiä eikä alkaa tekemään läksyjä yms.
Ja kerros nyt miksi sitten ei sinne kouluunkaan halua mennä onkos sieläkin hirveä olla?
Onhan tuossa paljon asioita, joiden vuoksi sosiaaliviranomaiset voisivat nähdä tarpeelliseksi tutustua perheen tilanteeseen tarkemmin. Luehan vaikka aloitusviesti uudelleen ajatuksen kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja Syy käytökseen;23844275:Kyllä vanhemmilla on viimekädessä se vastuu lasten kasvatuksesta. Noin äärimmäinen rangaistus kertoo siitä, että ongelmia on paljon ja niihin pitäisi lähteä etsimään ratkaisua. Ekaluokkalainen on vielä pieni lapsi. Toki rajat on vedettävä, mutta mutta...
PölyEsteri lastensuojeluilmoitusta on turha mennä tekemään pelkästään suhteettoman rangaistuksen takia. Kyllä siinä vähän muitakin perusteluja täytyy olla. Ja vaikka ilmoituksen pelkästään rangaistuksen perusteella tekisikin, on aivan eri asia kuinka huolestuneita sos.viranomaiset olisivat. Heillä kun voi olla vähän kriittisempiäkin tilanteita hoidettavana... Toki heidän velvollisuutensa on selvittää tilanne, mutta mihin se johtaisi? Ei välttämättä yhtään mihinkään...
Hienoa kuulla! Mulle kanssa perusteltiin se lääkitys niin hyvin, etten ole vastaan. Mietin sen niin, että kaikki mikä helpottaa lastani koulunkäynnissä on hyväksi. Koska tarkotushan ei ole että se koulu olisi loptonta tasitelua ja taakka harteilla. Opettajien kanssa palveerataan muutaman kerran lukukaudessa. Tällä hetkellä tilanne on se ettei lääkitystä tarvita. Lapsellani on myös Tourette, mutta hyvin lievänä.Okei. Meidän pojalla aloitettiin 6v lääkitys ja on saanu ihmeitä aikaan. Nyt poika osaa jo pukeakin itse eikä vain haaveile.
Noh noh....... aika kärkästä.Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23844200:Jos mä oisin lapsen opettaja, mä tekisin susta jonkun lastensuojelu ilmoituksen. Toi on simputusta. Miksi pitää hankkia lapsia, jos kerran vihaa lapsia?
ollaan kokeiltu,ei tehoa..Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23845053:luin pikaisesti ketjun läpi, ja tuli sellainen mieleen, et oletteko koittaneet positiivisella palautteella saada lasta tekemään asioita?
ainakin mun silmään osui se, et kokoajan puhutaan rangaistuksista, kurista, rajoista jne
jos lapsi on tehnyt esim matikan läksyt, niin voisiko siitä kehua, eikä aloittaa marmattamaan et vielä olis äidinkielen tehtävät tekemättä?
tai sanoa lapselle et voisitko tänään tulla reippaasti koulusta kotiin, sen sijaan et sanotaan et muistakkin ettet viivyttele matkalla..
niin tyhmältä kun se ehkä kuulostaakin, niin jokaikisestä hyvästä asiasta pitää kehua, kehua ja kehua, vaikka lapsi kuinka tekisi hölmöjä juttuja, niin aina palautteesta isompi osa pitää olla positiivista..jos lapsi saa pelkästään negatiivista huomiota, niin eipä se kohta muuta kuvittele ansaitsevansakkaan.
Minusta itsestäni tuntuu että KYLLÄ.vaikka lapsi osaakin asiat.Hmm :/ Onkohan lapsi laitettu kouluun vähän liian ajoissa? Tästä on jo 20 vuotta, mutta omana kouluaikanani eräs tyttö piirteli koulukirjoihinsa eikä tehnyt läksyjään. Halusi vain leikkiä yms. Laitettiin vielä vuodeksi kotiin kasvamaan. Kyllä sieltä lopulta ihan reipas tyttö tuli. Oli vain vielä "liian nuori" koulun penkille.
HÄNELLÄ on siitä huolimatta kaksi hyvää ystävää joiden kanssa kulkee kaikki välitunnit koulussa ja istuu vieressä luokassa.Alkuperäinen kirjoittaja Paljon miettimistä;23845536:Tuo sosiaalisista suhteista eristäminen ei ole hyvä asia. Voi olla, että tytöllä ei sen vuoksi ole yhtään kaveria ja että se vaikuttaa koulunkäyntiin monin tavoin. Nyt hänet eristetään jälleen uudella tavalla toisten lasten sosiaalisesta yhteisöstä, kun häntä ei päästetä luokkaretkelle. Aivan kuin aloittaja haluaisi, että lapsella ei ole kavereita. Tytöt varsinkin solmivat varsin varhain "paras ystävä" -kaverisuhteita, joihin eivät muut enää mahdu mukaan. Ulkopuolisena on ikävä olla.
Minusta aloittaja kuulostaa siltä, että hänellä on täysin vanhemmuus hukassa pienen lapsensa kanssa. Ethän kasvata lastasi uskomaan, että hänessä on jotain vikaa? Se väärän ja pahan kokemus kun ei lähde vielä aikuisenakaan irti ja vaikeuttaa sosiaalisissa suhteissa pärjäämistä sekä työelämässä toimimista.