Mikä kipu on kohdallasi ylittänyt synnytyskivun?

• Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
Sama mulla,itselläni on niin herkkä iho että kipu oli aivan järjetöntä eikä helpottanut edes kun neula nousi ihosta.Lisäksi kesti huomattavasti kauemmin kuin synnytykseni yhteensä:D
Mua pyörrytti, kiroilin ku merimies, itkin jne. Ja siinä kohtaa kun se oli ohi, tärisin aivan mielettömästi ja ensimmäisen pesun yhteydessä meinas lähteä taju :D Toinen paha oli toi kämmenselkä), mutta ei mitään verrattuna rintakehään :D Edes rintojen pienennysleikkauksen jälkeiset kivut olleet mitään siihen verrattuna :D

Musta taas kipuja on todella vaikea verrata keskenään, sillä ovat niin erilaisia. Toki hampaan poraaminen vihloo, mutta synnytyssupistus kramppaa koko alavatsasta.
Minullakin on murtunut luita, mutta se kipu on aivan erilaista vaikka ilman lääkettä en silloinkaan pärjännyt.

Minulla on varmaan matala kipukynnys, sillä muistan synnytyspolttojen olleen niin pahoja, että kyyneleet vain valuivat poskia pitkin enkä voinut edes hengittää :S... Ei mukava muisto!

Dilgtlg
Kolme synnytystä takna, mutta kamalin kipu ikinä on ollut, virtsakivet!! Ja sekin oli rv37, synnytys oli ku vettä vaan sen tuskan jälkeen. Onneksi kaikki kivut unohtuu ajan saatossa.

viera.s
Synnytykseni oli käynnistetty ja meni pääosin luomuna (epiduraalia ei voinut lääketieteellisistä syistä käytää), joten ei sitä kyllä kokonaisuutena mikään kipu ylitä. Hetkellisenä kipuna luuydinpunktio oli kyllä vielä pahempi, mutta se tietysti kesti niin lyhyen aikaa verrattuna synnytykseen. On minulla hirvittävää hammassärkyäkin joskus ollut kun hammas on ollut juurihoitokunnossa, mutta kyllä synnytyskipu sen ohittaa.

"V ieras"
Sappikohtaus. Korvasärky. Endometrioosin aiheuttamat ulostus/yhdyntäkivut. Tutkimuskaasun aiheuttama hartiapistos. Limapussin tulehdus olkapäässä.

Onhan noita.

Kaksi synnytystä luomuna.

"jenni"
[QUOTE="peppiina";24901221]Välilevyn pullistuman aiheuttama hermokipu. Synnytyskivun mukana pystyn liikkumaan ja ajattelemaan paljon muutakin kuin sitä kipua. Hermokipu estää liikkumisen täysin. Jo se, että YRITÄT ALOITTAA kääntymisen selältä kyljelleen tuntuu siltä niinkuin koko kroppa revittäis poikki.

Kaiken lisäksi synnytyskipu tulee aaltoilevana ja se loppuu ajallaan. Tuosta pullistumasta kärsin 7 vuotta, enkä saanut oikeanlaista kivunhoitoa ollenkaan.[/QUOTE]

Ajattelin tulla kommentoimaan samaa.Välilevynpullistuma selässä joka veti kerralla juntturaan.Ei pystyny hengittää kun sattui,oksetti ja kaikenlisäks olin vaipua shokkiin kivusta.Se oli niin järkyttävää että ei siinä edes huudettu.Ei pystyny,olin vaan ja kyyneleet valu ja oksetti.Muistan ajatelleeni että älä itke älä itke ku sit pitää hengittääkin.Rauhoitu niin on helpompi.No,en muista auttoko tai toimiko mutta hoitajien mukaan sanoin ensimmäisen sanani 8tuntia tapahtuman jälkeen,ja se oli että voisko sammuttaa valot.????Ja se kipu mikä jäi kaiken ton jälkeen!En parane koskaan,ja kipu tulee edelleen yllättäen.Mut nyt tietää että se menee yhtä nopeasti ohi.

lohduttavaa
Mulla ei oo vielä lapsia, mutta lohduttavaa huomata että useampi on vastannut migreenin. Monesti migreenin kipu tuntuu sellaiselta että tekis mieli kuolla että siitä pääsisi eroon. Jos synnytys ois vielä sitä pahempi, niin en ehkä uskaltais synnyttää koskaan.

hilllla
No ei kyllä mikään. Luomusynnytys oli pahin kipukokemus. Ja se tikkien ompelu jälkeenpäin oli helvetillistä, kun vuodin niin paljon verta alapäästä että paikallispuudutus ei säilyttänyt tehoaan. Ja se kohdun painelu.. Hyi h...

::..
Usein kuullut että naiset vähättelevät kaikia muita kiputiloja kuin synnytystä. Voin kokemuksesta kertoa että silmän kemiallnen palaminen alkaa olla ihan eri luokan kipu. Siinä alkaa ihan oikeasti taju lähtemään ja kipushokki iskemään.

"hillla"
No varmasti esim nenän sahaaminen irti olisi kivuliaampaa kuin synnytys, mutta eikai tässä keskustelussa siitä ollut kyse kuka voittaa pahimmalla kokemuksella. Vaan kyse oli omista kokemuksista
.. Itsellä viisurien leikkuu, hampaiden paikkaukset ja migreenit on olleet pikkuleikkiä synnytyskipujen rinnalla. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö joku muu voisi kokea toisin, koska jo synnytykset on täysin erilaisia eri ihmisillä.

"vieraana"
Multa löytyy migreeni, hermokipuja, mutta ainoa joka pääsee lähellekään synnytystä on kun katkennut käsi vedettiin paikoilleen ilman puudutusta tai kipulääkkeitä 1 vrk sen jälkeen kun luu oli menny poikki. Sillon meinas lähteä taju, synnytyksessä lähti taju kivusta.

sivusta
Ns. koliikkityyppinen sappikivikohtaus ja sitten 23-viikkoisen kuolleen vauvan synnyttäminen, kun kaikki supistuslääkkeet sun muut oli annettu ja alkoi supistella niin paljon, että lääkäri luuli kohdun revenneen. Auuuuuuu!

hammaskipu
Kun multa vedettiin tulehtunut hammas irti eikä puudutus vaikuttanut tulehduksen takia. Silloin huusin kivusta ja synnytyksessä en koskaan, vaikka niitä on takana jo neljä. Jälkeenpäin jouduin istua kauan aikaa, kun meinas silmissä pimetä.

"kissanviikset"
Se kipu kun selästä turahti välilevyt tai jokku nesteet kolmesta kohtaa spinaalikanavaan. Sillon meni taju kertakaikkiaan. Eka viikko vahvoilla lääkkeilläkin oli aika kivuliasta ja rankkaa. Meni kauan enneku toivuin suht normaaliin.

Yhteistyössä