Mikä siinä PETTÄMISESSÄ on niin väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anninan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Olen ap:n kanssa tasan samaa mieltä. Valitettavasti puolisoni ei kuitenkaan ole samaa mieltä ja tämä yhteiskunta se vasta jäykkä näissä asioissa edelleenkin on. Minusta jokainen itse määrää omasta vartalostaan eikä ole kenenkään omaisuutta parisuhteessakaan. Mutta mun ajatukset tästä asiasta tuskin on arkipäivää vielä satoihin vuosiin, olen edellä aikaani äärettömän rakkauden käsitteen kanssa.

Olen jotenkin samaa mieltä. En eroaisi jos mieheni pystyisi "hallitusti pettämään" eikä se olisi jatkuvaa. Itse en pettäisi miestäni enkä usko että mieheni ottaisi asiaa niin hyvin kuin minä.
Joku taisi sanoa että ihminen on yksiavioinen. Onko todella? Ehkä se on vain päätös. Mielenkiintoista.

Hmm.. no, se toiselta salailu on mun mielestä väärin. Ja se on ärsyttävää, että jos jonkun puoliso on pettänyt ja toinen on antanut sen anteeksi, niin muut jeesustelevat, että itse ei ikinä antaisi anteeksi. Kun jokainenhan päättää ihan itse, mitä parisuhteessa tekee.

Tuskinpa sulattaisin jos aviomieheni kävisi toista kiksauttamassa. Suhde perustuu kuitenkin keskinäiseen rakkauteen ja luottamukseen eikä siihen oikein kolmatta mahdu. Olemme tiiviisti kiinni toisissamme, mutta meillä on myös se kuuluisa oma elämä, ja jos tähän jompi kumpi hankkisi toisen seksikumppanin, kyllä kaikki hajoaisi. Menisi luottamus ja kaikki. Oksettaisi katsoa edes toista. Olen miettinyt tätä ja luulen että myös mieheni on, vaikka ei myönnäkään (tai ehkä ei, en tiedä) ja aina päädyn siihen, että pettäminen toisi loppujen lopuksi vain huonoa, ehkä hetken huuman, mutta meidän kumppanuus kuolisi siihen. Jos taas on vapaa suhde, mikäs siinä. Kuksii ketä haluaa ja milloin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Angel:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Olen ap:n kanssa tasan samaa mieltä. Valitettavasti puolisoni ei kuitenkaan ole samaa mieltä ja tämä yhteiskunta se vasta jäykkä näissä asioissa edelleenkin on. Minusta jokainen itse määrää omasta vartalostaan eikä ole kenenkään omaisuutta parisuhteessakaan. Mutta mun ajatukset tästä asiasta tuskin on arkipäivää vielä satoihin vuosiin, olen edellä aikaani äärettömän rakkauden käsitteen kanssa.

Olen jotenkin samaa mieltä. En eroaisi jos mieheni pystyisi "hallitusti pettämään" eikä se olisi jatkuvaa. Itse en pettäisi miestäni enkä usko että mieheni ottaisi asiaa niin hyvin kuin minä.
Joku taisi sanoa että ihminen on yksiavioinen. Onko todella? Ehkä se on vain päätös. Mielenkiintoista.

Mutta eikö pointti olekin siinä, että pettäminen ei ole sama kuin hmmm avoimen liiton ulkoinen suhde, josta puoliso on tietoinen? Kun pelissä ei ole salailua vaan osapuolet tietävät ja sallivat liiton ulkopuoliset suhteet toisilleen, ei ole kyse pettämisestä vaan avoimesta liitosta. ( Joka minun mielestäni ei ole liitto lainkaan eikä minkään arvoinen, jos yksi pitää sitoa itseen tiiviisti mutta samalla pitää saada sählätä muiden kanssa. ) Pettämisessä on aina mukana pointti jonkin luvatun rikkomisesta ja salailusta.

Alkuperäinen kirjoittaja rehellinen:
Pettäminen on väärin koska se tapahtuu kumppanilta salaa. Kirkkain silmin väitetään, että ollaan uskollisia mutta todellisuus on aivan toista.

Muiden panemisessa ei ole mitään väärää jos on sovittu että se on ihan OK.

Peesi.

omituinen kysymys. PETTÄMINEN tarkoittaa niin no : juuri sitä! toisen pettämistä! kysyisit miksi seksi vieraan kanssa on väärin tms. mutta kyllähän nyt jokaisen pitäisi tietää miksi PETTÄMINEN on väärin.

Yhteistyössä