V
"vieras"
Vieras
Mitä se kellekin on? Täällä on haukuttu makaronilaatikot yms. surkeiksi ruuiksi, haluttaisi kovasti tietää mikä teidän mielestänne on terveellistä ja mitä te laitatte lapsillenne? 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kertokaa siis ihan ruokia nimillä, ei vain raaka-aineksia!
Terveellisyydestä kyllä kertoo paljon enemmän ne raaka-aineet kuin nimet..
Kertokaa siis ihan ruokia nimillä, ei vain raaka-aineksia!
Ei sillä ruuan nimellä ole mitään väliä vaan oleellista on, mistä raaka-aineista sä sen ruokasi teet. Kannattaa mun mielestä muistaa sekin, että mitään yhteneväistä linjaa ei ole edes asiantuntijoilla. Yksi vannoo vhh-ruokavalioon, toinen kasvisruokavalioon, kolmas elävään ravintoon, neljäs lautasmalliin jne. Mun mielestä terveellinen kotiruoka on ruokaa, joka sisältää mahdollisimman vähän kemikaaleja ja joka kokonaisuutena täyttää ravitsemukselliset tarpeet. Unohtamatta sitä, että yhden päivän kuukaudessa voit halutessasi elää vaikka Marianne-karkeilla ja limsalla. Herkuttelu ei siis ole pahasta, jos sitä ei tee jatkuvasti.Kertokaa siis ihan ruokia nimillä, ei vain raaka-aineksia!
Mun sapuskoitani löytyy Mummeliisan Ruokakuvaketjusta. Ja pian sinne pläjähtää makaroonilaatikkokinNo TOTTAKAI, mutta kiinnostaa tietää millaisia ruokia, aterioita teette niistä. Tässä toivon saavani lisää ideoita, käsitys terveellisyydestä minulla kuitenkin on.
Okei. Eli tämäkin olisi pitänyt jättää kysymättä, voi taivas sentään... Minä halusin tietää mitä te laitatte lapsillenne, siis sellaista mitä pidätte terveellisenä. Jos laitatte jotain kanaruokaa, toivoisin, että kertoisitte mitä ruokaan laitatte ja miten sen teette.
Mutta annetaan olla.
Teen milloin mitäkin. Katson siis kaapista, mitä siellä on. Nyt oli esim katkarapuja, porkkanoita, sipulia, herneitä ja jämät tavallisesta riisistä sekä täysjyväriisiä. Karppaajat luonnollisesti kauhistelevat riisiä, mutta mä en ole karppaaja.Mua kanssa ärsyttää, kun kaikki vain luettelevat että "kunhan syö monipuolisesti kasviksia ja vaaleaa lihaa, niin siinä se". OIkeasti mitä ruokia te niistä teette, vai paasaatteko vain muille ruuan monipuolisuuden tärkeydestä.