Mikä on mielestäsi perhe?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kun yhdessä ketjussa sai sellaisen kuvan joistakin, että heidän mielestään ei ole perhe jos vanhemmat ei ole perhe :o

Me ei likan isän kanssa oltu naimisissa, mutta kyllä me oltiin perhe. Nyt asutaan likan kanssa kahdestaan ja me ollaan perhe. Ei kai me nyt mitään kämppiksiäkään olla! :o :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Perhe voi olla yksinasuva henkilö,naimisissa/avoliitossa oleva pariskunta tai lapsiperhe =)

mä en osaa mieltää yksinasuvaa "perheeksi". mulle perheessä on aina enemmän ku yks henkilö. muutoin peesi.

muoks. ja ehkä mun mielessä perheeseen kuuluu vielä lapsi.oma tai ns. lainalaps.

Perheen voi muodostaa mitä erilaisemmat yksiköt joita yhdistää esim. sukulais- tai rakkaussuhde ja sama asunto esim. naispari, miespari, isovanhempi ja lapsenlapsi..

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No meistä tuli perhe kun poika syntyi. :)
Sitä ennen oltiin miehen kanssa pari.

Näin mä ajattelen myös. Toisaalta meillä perheeseen kuuluu myös koira. En tiedä olisinko ajatellut meitä perheenä jos oltais oltu minä, mies ja koira =)

Mikä vain pariskunta voi olla perhe, olkoon nainen-mies, nainen-nainen tai mies-mies. Ilman lastakin perhe voi olla perhe. Siihen voi myös kuulua monia ihmisiä; jopa ihmisiä, joilla ei sukulaissuhdetta keskenään tai on kaukaisempi sellainen.

Sillä onko perheen vanhemmat naimisissa vai ei, ei ole mitään merkitystä.

Yhteistyössä