Voi jeesus mikä perhe!! :O (kerjäläisiä...?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEAL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Äh, tossa oli kyse huonosti käyttäytyvistä lapsista eikä kerjäläisten "pahuudesta". Suomalaiset lapset olisivat voineet käyttäytyä aivan samalla tavalla vastaavassa tilanteessa. En usko, että lapsesta on kovinkaan kivaa viettää koko päivä kaupittelemalla ruusuja...

Ja mitä tulee kerjäläisiin niin kotimaassaan heillä ei ole mitään. Jokainen yrittää selvitä ja mun mielestä toi on yksi tapa siinä missä muutkin.

Mietis millä ne on tänne tullu

Telkkarista tuli joskus ohjelma romanialaisista kerjäläisistä ja näytettiin paikkaa, johon äiti ja pieni lapsi oli palautettu. Siellä oli muutaman neliön maalattiamökki, jossa ei ollut minkäänlaista takkaa, ikkunoita ja kattokin vuosi. Eikä siellä ollut myöskään minkäänlaista mahdollisuutta ansaita rahaa tai saada töitä, koska paikka oli keskellä "ei mitään".

Lisäänpä vielä, että HYVÄ SUOMI! |O

no eikös se ole ihan yleisessä tiedossa että suurin osa tekee sitä ihan "työkseen"?Suomessa ei todellakaan tarvitse kerjätä, kyllä täällä soskusta saa edes sen perusosan jos ei muuta ja sillä tulee toimeen kun ei turhia ostele.
Oulussa ainakin on niitäki kerjäläisiä jotka kävelykeppejen tms. kans istuu keskustassa kerjäämässä kun on niin huono elämä mut päivän päätteeksi kyllä käy askel keveesti..

pieras enpä tarkoittanutkaan mitään avustuksen saajia. ja siinä olet oikeassa, että ne ei olis siinä vaiheessa enää pakolaisia jos edes yrittäisivät elää maassa maan tavalla ja tekisivät sille ainaiselle paskalle ja rahan tarpeelle jotakin. ihan yhtälailla täällä pystyy joku riisiveneellä maahan tullut kiinalainen edes yrittämään kuin tavallinen perse-aukinen opiskelija. jokin roti oltava kerjätessäkin, ottaisivat itseään niskasta kiinni. varmasti jonkin sortin avustusjärjestö niillekin hamppareille tarjoaisi jonkinlaista koulutusta... esim mustalaisille on nykyään ammattikouluissa erikseen omat opintolinjansa, he kun eivät mitenkään voi opiskella valtaväestön kanssa samassa. huhhuh.....

Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:
pieras enpä tarkoittanutkaan mitään avustuksen saajia. ja siinä olet oikeassa, että ne ei olis siinä vaiheessa enää pakolaisia jos edes yrittäisivät elää maassa maan tavalla ja tekisivät sille ainaiselle paskalle ja rahan tarpeelle jotakin. ihan yhtälailla täällä pystyy joku riisiveneellä maahan tullut kiinalainen edes yrittämään kuin tavallinen perse-aukinen opiskelija. jokin roti oltava kerjätessäkin, ottaisivat itseään niskasta kiinni. varmasti jonkin sortin avustusjärjestö niillekin hamppareille tarjoaisi jonkinlaista koulutusta... esim mustalaisille on nykyään ammattikouluissa erikseen omat opintolinjansa, he kun eivät mitenkään voi opiskella valtaväestön kanssa samassa. huhhuh.....

No romanialaiset eivät kuulu Suomen sossun tai minkään muunkaan piiriin vaan Romanian. EU:ssa voi matkustaa vapaasti, mutta se ei tarkoita, että toisten EU-maiden pitäisi elättää toisten kansalaisia. Suomi itse kerjäsi tätä, kun hyväksyi Romanian EU-maaksi. Sitä saa mitä tilaa, kansa valitsi päättäjät (hyvä kepu!).

Täällä helsingissä ne tunkee väkisin käteen ruusun ja pyytää sit rahaa. Ja jos ei saa rahaa niin rupeevat huutamaan. No meikäläisellä oli hiukka kovempi ääni Kun Kampissa narikkatorilla kerran huusin takasin :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Täällä helsingissä ne tunkee väkisin käteen ruusun ja pyytää sit rahaa. Ja jos ei saa rahaa niin rupeevat huutamaan. No meikäläisellä oli hiukka kovempi ääni Kun Kampissa narikkatorilla kerran huusin takasin :kieh:

:D

Siis mitä helkuttia ne rupeevat raivoamaan? Mikseivät vaan vois sitten kiittää kuitenkin kauniisti tai lähteä edes fiksusti pois eikä nostaa sellasta mekkalaa tai yrittää mitään muutakaan...
Ennakkoluuloja vaan lisäävät ja rasismia tollasella käyttäytymisellä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:

:D

Siis mitä helkuttia ne rupeevat raivoamaan? Mikseivät vaan vois sitten kiittää kuitenkin kauniisti tai lähteä edes fiksusti pois eikä nostaa sellasta mekkalaa tai yrittää mitään muutakaan...
Ennakkoluuloja vaan lisäävät ja rasismia tollasella käyttäytymisellä... :whistle:
He kun tunkevat käteen sen ruusun niin jos siitä tarraa niin se on heidän mielestä ostettava. Minä taas olen toista mieltä asiasta :kieh:

.. yhtään kolikkoa yhdenkään kerjäläisen pahvimukiin, vaikka mitenpolvillaan kärsivänä kerjää.

Emme voi auttaa kokonaista maata tai kansaa tai "rotua" sillä että sallimme heidän tulevan tänne kerjäämään ja siltojen alle asumaan. Lapsia tai ei. Pitäisi toimia niin, että asukkaiden elinolot kohenee heidän omassa maassaan.

Olen ymmärtänyt että muut EU maat ovat jo puuttumassa kerjäläisiin, ovat aikaimoinen ongelma muualla. suomessa vasta pieni ongelma, ja täällähän aina tietenkin ymmärretään muita kulttuureja ja kansoja oman kulttuurin uhalla: onhan meidän hyväksyttävä erilaisuus, lopetetaan omat tavat ja unohdetaan meidän omat arvot. Autetaan ja maksetaan yhteiskunnan pussista ulkomailta tulleet, ja jätetään suomaliset oman onnensa nojaan vaikka he nyt niitä veroja olisikin aiemmin maksaneet..

On se ihme ettei suomen valtiovalta jo puutu tohon selvästi käsistä karkaavaan riesailmiöön.Säätäis sellaisen lain että julkinen kerjääminen ja katukaupustelu on laitonta sakon uhalla.Niin eiköhän puskaradio kuuluttaisi tämän tiedon sinne alkuperämaihin ettei tänne kannata tulla jos sille tielle on lähdössä.

Alkuperäinen kirjoittaja viuhhhh:
Itse olisin enemmän huolissani arabeista joita tänne otetaan,katsokaa Ruotsin tai vaikka Ranskan tilannetta.En ole rasisti missään mitta kaavassa mutta itsellä ja lähipiirillä todella huonoja kokemuksia näistä ihmisistä että juuri hyvää sanaa heistä ei ole.Kierrellyt olen maailmaa ja kummallista kyllä nämä arabit käyttäytyvät samanlailla oli kyse mistä maasta vaan..että sellaista hyvä suomi upottakaa pää paskaan ja ottakaa lisää arabeja!

No tuota... Mä en osaa kyllä sanoa mistä maasta tää kyseinen perhe oli kotoisin (luulen kuitenkin, että Romaniasta ), mutta todella töykeitä olivat... Tiedän, että täältä löytyy ihan suomalaisiakin perheitä jotka noin käyttäytyvät, mutta kutén jo aikasemmin kirjoitin niin aika erikoinen kaupittelutyyli... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja plop:
Täällä Keuruun takapajulassakin oli jo kerjäläisiä ruusuineen. Vois luulla että on niillekin ihan kannattamatonta olla näin pienellä paikkakunnalla.

No sielä minä muutin hiljattain pois ja muistan kyllä ne kerjäläiset, jotka siinä pyöri kaupan kulmalla jossa on alkokin. Viitti täällä sen tarkempaa alkaa kuvaileen, mutta varmaan tiedät. Siellä toisen kaupan alaparkissa meinasin kerran lasten kanssa olla liemessä, kun kaksi naista ja mies alkoi tosissaan ahdistella ja jos ei siinä samassa olis tullu ison kokoinen mies autolleen, niin en tiedä mitä olis käyny. Pääsn livahtamaan, mutta kyllä niitä täällä Seinäjoellakin vaan on ja huomattavasti enemmän. Ne vinguttaa haitaria kauppojen edustalla tai kauppaa kukkasia. Ahdistavaa.

Ohhoh. Joskus Espanjassa oli samanlaista. Joku pelle kauppasi lapsille ilmapalloja kalliilla. Yritti törkätä pallon suoraan lapsen käteen. Sanoin vaan lapselle, et älä ota sitä, ostetaan silläki rahalla jotain kestävämpää. Pelle tyrkytti ja tyrkytti ja mä sanoin lapselle uudestaan, et älä ota. Lopuksi pelle hermostui ja kun oli ymmärtänyt, että me puhutaan suomea, niin päätti sitte sanoa meille (ja lapsen kuullen) te perkele paska suomilaiset. Että juu kiitos pelle.. en ikinä osta tuommoisilta mitään.

Näille kerjäläisille ei kelpaa mikään muu kun raha. Jos on oikeasti köyhä, miksei ota vastaan vaatetta, ruokaa jne? Jos mulle tulee erittäin siisteihin vaatteisiin pukeutunut nuori mies myymään ruusua kun ei ole rahaa ruokaan, ei vakuuta. Kalliimmat kuteet kun itselläni. Kerjäyspaperi hienosti kansiossa...Siellä ne asuu hökelissä, täällä sillan alla...Niille kun ei kelpaa sossun avustus jne...sitä rahaa vaan...

En tue rikollisuuta.

Ruotsin keskusrikospoliisin rikostietopalvelun päällikkö Thord Modin kertoo, että aiemmin etelä-Euroopasta tuttu järjestäytyneen rikollisuuden kontrolloima kerjääminen on nykyään arkea myös Tukholmassa. Maahan saapuu miehiä tai pariskuntia, joilla on mukanaan lapsia, jotka eivät ole heidän biologisia lapsiaan. Lapset on joko ryöstetty, ostettu tai lainattu lähtömaasta ja heidät koulutetaan kerjäämään. Kerjäämisen lisäksi lapset opetetaan taskuvarkaiksi ja näpistelijöiksi. Tyttölasten kohtalo on ajan myötä siirtyä prostituoiduiksi.

Jatkuu...
http://yle.fi/poliisitv/raportit.php?sivu=raportti_kerj[/quote]

kerjäläisen tuntipalkka 30? verotonta...

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Näille kerjäläisille ei kelpaa mikään muu kun raha. Jos on oikeasti köyhä, miksei ota vastaan vaatetta, ruokaa jne? Jos mulle tulee erittäin siisteihin vaatteisiin pukeutunut nuori mies myymään ruusua kun ei ole rahaa ruokaan, ei vakuuta. Kalliimmat kuteet kun itselläni. Kerjäyspaperi hienosti kansiossa...Siellä ne asuu hökelissä, täällä sillan alla...Niille kun ei kelpaa sossun avustus jne...sitä rahaa vaan...

Jep, mun isä oli joskus kaupan edessä törmännyt johonkin kerjäläiseen joka halus "ruokarahaa". No mun isä oli sanonut, että tule mukaan kauppaan niin hän ostaa syötävää mitä tarvitsee. Tähän sitten tyyppi oli vaan todennut, että "haista kuule ukko v*ttu!" huonolla suomella tietenkin... :whistle: :o

Että tällästä, ei sitten ruoka kelvannut vaikka kuinka nälkä piti olla... :headwall:

Niin juu ja tuolla aloituksessa kertomallani "perheellä" oli kyllä päällään tosi kamalat ja epäsiistit vaatteet, mutta mistä sitä tietää vaikka ois hakeneet ne kirpparilta näyttääkseen surkeammilta... :whistle:

Eräs päivä näin tuolla hesan rautatieasemalla nuhruisissa vaatteissa ja kepeillä kulkevan kerjäläisen..No, joku aika myöhemmin tää samainen tyyppi hiihtelee iloisesti kampissa eikä tietoakaan mistään kepeistä... Jalka oli edelleen viallinen, mutta vissiin se osaa kulkea erilailla kerjätessään kun muuten |O Ja yllättäen vaatteetkin hyvät.

No valtiovalta on perustanu yhteistyön Romanian kanssa ja kai siihen yhteyteen on ympätty joku keräyskin tyyliin "älä anna kerjäläiselle suoraan rahaa vaan auta heitä lähtömaassaan". Useimman kerjäläiset ovat Romanian mustalaisia, jotka eivät käy koulua tai ole töissä lähtömaassaankin vaan ovat pitäneet tätä vaihtoehtoa kannattavampana. Toki Romania on köyhä maa, mutta se ei ole syy tuntea turvattomuutta Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No valtiovalta on perustanu yhteistyön Romanian kanssa ja kai siihen yhteyteen on ympätty joku keräyskin tyyliin "älä anna kerjäläiselle suoraan rahaa vaan auta heitä lähtömaassaan". Useimman kerjäläiset ovat Romanian mustalaisia, jotka eivät käy koulua tai ole töissä lähtömaassaankin vaan ovat pitäneet tätä vaihtoehtoa kannattavampana. Toki Romania on köyhä maa, mutta se ei ole syy tuntea turvattomuutta Suomessa.

Ai niin, kepu tuskin on tilannu näitä kerjäläisiä ympäri maakuntia eikä kepua ennen ole "ylisuvaitsevaiseks" kutsuttu..