Voi jeesus mikä perhe!! :O (kerjäläisiä...?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEAL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LEAL

Aktiivinen jäsen
24.03.2007
3 955
0
36
Taitaa ne kerjäläiset nyt sitten olla rantautunut Suomeen ja alkaneet levitä muuallekin kuin Helsinkiin...

Olin eilen kaupungilla likan kanssa ja ihmettelin kun vastaan tuli peräkanaa ulkomaalainen perhe joilla kaikilla leikkoruusuja käsissään..
Noh, poika (8-10v ) tarjosi minulle ruusua ja sanoin kohteliaasti ei kiitos ja yritin jatkaa matkaani niin poika katsoi minua murhaavasti, yritti tönäistä ja lopuksi laittoi jalkansa rattaiden takapyörän eteen jotten pääsisi liikkumaan :o
No seuraavaksi tuli perheen isä(? ) ruusut käsissään joka katseli vaan taivaita kuin ei olisi huomannutkaan minua.
Sitten tuli tyttö (n. 7-9v ) joka yritti myös antaa minulle ruusua josta kieltäydyin. Likka katsoi minua murhaavasti hullun kiilto silmissään ja huusi silmittömässä raivossa jotakin eri kielellä pari sanaa ja yritti tökätä minua ruusulla (varren päällä ) silmään ja kun ei onnistunut niin huitoi vain ja jatkoin matkaa :o
Äiti (? ) tuli tytön perästä ja tuijotteli minua muutaman metrin päästä, ojensi vähän ruusuaan mutta jatkoi sitten kuitenkin matkaa...

Ihme tyyppejä :o Kerjäläisiltä vaikuttivat vaatteista ja epäsiisteydestä päätellen. Luulisin, että yrittivät myydä ruusuja, mutta tuolla tyylillä se ei ainakaan onnistu :headwall: Ja sanoihan se eräs konstaapelikin tässä joskus uutisissa, että yrittävät ottaa selvää kerjäläisten aikeista eikä eiltä pidä ottaa mitään vastaan tai antaa...

Että tällästä :o

Mulla kans kokemuksia noista. Mulle anto eka poika ruusun ja otinkin ja kauniisti kiitin. Sitten kun yritin poistua, nykäisi hihasta ja näytti pahvilappua mihin oli kirjoitettu jotain että 5e kappale, menee kodittomien tueksi, olemme köyhiä, meillä ei ruokaa jne..

Samalla kävelykadulla pyöri pari muutakin lasta ja ilmeisesti vanhemmat. Näin kahvilan ikkunasta kuinka moni nainen hymyillen otti ruusun vastaan ja sitten kaik kuitenki anto ruusun takas kun näki lapun.

Kamalaa :(

Porissa tapahtui ja kyllä, oikeesti :/ :o

Mietein vaan, että jos oiskin ollu joukko jotain nuorisoa niin mitä ne ois mahtaneet tehdä... Jälkeenpäin ihan pelästyin kun ajattelin, että ne muksut ois voineet tökätä vaikka tota mun tyttöä (1v ) ruusulla kun on kuitenkin rattaissa kasvot menosuuntaan... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:
Porissa tapahtui ja kyllä, oikeesti :/ :o

Mietein vaan, että jos oiskin ollu joukko jotain nuorisoa niin mitä ne ois mahtaneet tehdä... Jälkeenpäin ihan pelästyin kun ajattelin, että ne muksut ois voineet tökätä vaikka tota mun tyttöä (1v ) ruusulla kun on kuitenkin rattaissa kasvot menosuuntaan... :|

Juu viime kesänäkin oli et lykkäs ensi kukan käteen ja sit näytti lappua. Mut silloin annoin prk sen 2 eurosen. Enää en anna ees kelleen suomalaiselle haitarin soittajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja tyty:
Mulla kans kokemuksia noista. Mulle anto eka poika ruusun ja otinkin ja kauniisti kiitin. Sitten kun yritin poistua, nykäisi hihasta ja näytti pahvilappua mihin oli kirjoitettu jotain että 5e kappale, menee kodittomien tueksi, olemme köyhiä, meillä ei ruokaa jne..

Samalla kävelykadulla pyöri pari muutakin lasta ja ilmeisesti vanhemmat. Näin kahvilan ikkunasta kuinka moni nainen hymyillen otti ruusun vastaan ja sitten kaik kuitenki anto ruusun takas kun näki lapun.

Kamalaa :(

Joo onneks en ottanut ruusua kun tiesin, että niillä on siinä joku taka-ajatus (raha) ja jos oisinkin sen sitten rahan pyytämisen jälkeen antanut takas niin mitä ne sitten ois mahtaneet tehdä :| Oltiin vielä melko sivukujalla...

mulle kävi samoin viime kesänä, iisalmessa olin vielä käymässä... maxin ovella tyttö tyrkytti ruusua ja kun en ottanu niin näytti niin stanan vihaiselle huuti vieraalla kielellä perään ties mitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Missä tämä tapahtui?? Salossa näin vastaavaa viime perjantaina.. :snotty:

mies oli melkeen peruuttanu autol yhden päälle kun oli väkisin seuranu autolle ja tyrkyttäny kukkasiaan...vaanivat kaupan ovien luona kaupasta tulijoita |O salossa siis....

Äh, tossa oli kyse huonosti käyttäytyvistä lapsista eikä kerjäläisten "pahuudesta". Suomalaiset lapset olisivat voineet käyttäytyä aivan samalla tavalla vastaavassa tilanteessa. En usko, että lapsesta on kovinkaan kivaa viettää koko päivä kaupittelemalla ruusuja...

Ja mitä tulee kerjäläisiin niin kotimaassaan heillä ei ole mitään. Jokainen yrittää selvitä ja mun mielestä toi on yksi tapa siinä missä muutkin.

Mä kanssa joskus laukkaan toiselle puolen katua kun ne pikkukukkakauppiaat lähestyy. Siis miksei kukaan virallinen taho tee mitään??? Mummut lykkää rollaattoreitaan käsilaukku sangassa, ja kuka vaann saisi sen veskan siitä napattua, etenkin jos rupeevat hyvää hyvyyttään kaivelemaan vielä kolikoita ruusunmyyjälle. :o

Alkuperäinen kirjoittaja tyty:
Juu kyllä mie ruusun takas annoin ja lähin kälppimään pojan IRVISTELLESSÄ perääni.. Ei edes mitään tapoja. Kamala jos tullut teitäki tönimään!

Jep ja vanhemmat olivat kuin eivät olisi olleetkaan vaikka mukulat käyttäytyivät niin :headwall:
Noh, ei kai ne välitä, pääasia saada rahaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Äh, tossa oli kyse huonosti käyttäytyvistä lapsista eikä kerjäläisten "pahuudesta". Suomalaiset lapset olisivat voineet käyttäytyä aivan samalla tavalla vastaavassa tilanteessa. En usko, että lapsesta on kovinkaan kivaa viettää koko päivä kaupittelemalla ruusuja...

Ja mitä tulee kerjäläisiin niin kotimaassaan heillä ei ole mitään. Jokainen yrittää selvitä ja mun mielestä toi on yksi tapa siinä missä muutkin.

Eikö sinua yhtään ihmetytä miten heillä on varaa matkustaa Suomeen?

Mietis millä ne on tänne tullu

tuttua puuhaa..aika naurettavaa viimeksi kun niitä lurpahtaneita leikkoruusuja mulle tarjosi nainen, niin puhui jotakin ihan ihme kieltä, sitten kuitenkin kun kauniisti englanniksi (luulin itse, että se sitä ymmärtäisi) sille koitin sanoa, ettei mulla ole rahaa, se uskoi ja alkoi noitua SUOMEKSI, että kuinka pihi olen :D piti lähteä äkkiä paikalta kun alkoi naurattamaan niin kauheasti..

Niin, tiedän. Mutta suomalaiset lapset eivät (toivottavasti ) joudu ilman omaa tahtoaan kauppaamaan mitään ruusuja...

Ja ymmärrän sen, että jollain keinolla sitä rahaa on pakko tehdä, mutta ei tuollainen kaupittelutyyli kyllä yhtään sitä rahansaantia edistä! :headwall: Olisivat nyt vanhemmat edes vähän puuttuneet siihen käyttäytymiseen, luulis heillä olevan edes pieni järjen hiven miten vieraita ihmisiä ("asiakkaita" ) kohdellaan...