Kun on kahdestaan lapsen kanssa, niin ei ole perhe?

varmaan aikamoni sinkku kokee asian noin. eikai kovin moni aikuinen omillaan asuva luettele perheekseen vanhempiaan ja sisaruksiaan joilla jo ne omat perheet.. vai??

Näin minäkin ajattelisin. Lapsuusajan perhe on sitten muuttunut sukulaisiksi :)

Perhe – Wikipedia

Wikipedia (noh, wikipediahan ei ole sopiva korkeakoulujen lähteeksi, mutta varmasti käy näin arkielämään) määrittelee perheen sillai, että siinä on oltava vähintään kaksi yhdessä elävää henkilöä.

Viimeksi muokattu:
Ihan hyvä käsitys on se, että on PERHE kun siinä on kaksi vanhempaa ja lapsi/lapsia. En osaa mieltää yksinhuoltajan ja yhden lapsen "yksikköä" perheeksikään, koska oma mielikuva on että perheessä on enemmän ihmisiä.

Toisaalta taas, moni on kavereidensa kanssa yhtä perhettä, monella perheeseen kuuluu muutakin sukua ja lisäksi ystäviä. Kahden ihmisen "perhe" kuulostaa jotenkin surulliselta.

Perhe lienee miten sen kukin määrittelee ja milloin. Jo kysytään keskellä viikkoa, siihen voi kuulua esim. vaimo tai mies ja 2 lasta. Viikonloppuna baarissa sitä ei ole ollenkaan ;)

Oikeesti, onko sillä niin väliä? Mun äidiltä jos kysyy, ketä hänen perheeseensä kuuluu, hän varmaan vastaa 2 tytärtä, 1 poika, 4 lastenlasta ja 1 lastenlastenlapsi. Hän on kuitenkin virallisesti leski, mutta ei perheetön.

Anna Anka taas on ääliö ;)

miks perhe vaatis kaksi aikuista. entäs jos perheessä on äiti, isä ja kaksi lasta. isä kuolee onnettomuudessa niin loppuperhekö lakkaa oemasta perhe kun siinä ei enää sitä isää ole :O

me oltiin mun miehen kanssa pieni perhe jo ennen avioliittoa jalapsia kun yhdessä asuttiin. mun veli elää avoliitossa, heillä ei ole vielä lapsia. kyllä mä pidän heitä perheenä. ystävällä on miehensä kanssa sekä yhteisiä että miehen omia lapsia, kyllä mä pidän heitä perheenä. naapuri jäi leskeksi ja elää kahden tyttärensä kanssa, kyllä hekin ovat perhe. äitini elää avioeronsa jälkeen kahdestaan alaikäisen siskoni kanssa, he ovat perhe..
minun perheeseeni kuuluu nyt mies ja kaksi lasta

ja kuitenkin jos mun äidiltä kysyy hän vastaa että hänen perheeseensä kuuluu, kaksi tytärtä, poika ja lapsenlapset..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä