Mikä on maksimi-ikä, johon asti voisitte imettää lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpä ole tullut ajatelleeksi muuten koskaan noita mielikuva-asioita =D

Mua on luultavasti itseäni imetetty alle vuoden ikäseksi, mut olis se kyl jotenkin outoa jos muistais vielä sen että on imenyt tissiä-- No onneks ei ole sellasia mielikuvia =)

Silloin kun omaansa imettää ei sitä oikein huomaa miten aika kuluu. Se kun tuntuu luonnolliselta.
Toisaalta taas tuntui oudolta kun toinen pyysi 1,5-vuotiastaan tulemaan tissille.
Meillä tuo kakkonen oli vähän yli vuoden kun mies kysyi, että joko tuo kohta riittää. Ja riittihän se.
Saa nähdä tämän kolmannen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Silloin kun omaansa imettää ei sitä oikein huomaa miten aika kuluu. Se kun tuntuu luonnolliselta. quote]

Tää on täysin totta!
Itse ennen lasta ajattelin että en mä nyt missään nimessä yli vuoden ikäistä imetä ja tuntui hassulta katsoa kun kaverin 8kk käveli tissille.. Ajattelin että en mä ainakaan kävelevää lasta imetä.. Mutta mutta, oma lapsi täyttää pian vuoden ja edelleen imetän aamuisin ja iltaisin. Tarkoituksena olisi tuossa n. kuukauden kuluttua lopettaa, vaikka haikealta tuntuukin. Erityisesti tuo ilta mietityttää..

Teoriassa varmaan siinä 1v.
+-pari kuukautta.

Käytännössä mä olen imettänyt pisimmillään 5kk hammasta purren, tämän neljännen kanssa harkitsen vakavasti pyytäväni maidonestolääkkeet jo sairaalassa.
Eli vaikea sanoa mikä se tilanne sitten oikeasti olisi, kun se imetettävä lähenisi sitä 1v.-ikää...

Alkuperäinen kirjoittaja äippänen:
[

Tää on täysin totta!
Itse ennen lasta ajattelin että en mä nyt missään nimessä yli vuoden ikäistä imetä ja tuntui hassulta katsoa kun kaverin 8kk käveli tissille.. Ajattelin että en mä ainakaan kävelevää lasta imetä.. Mutta mutta, oma lapsi täyttää pian vuoden ja edelleen imetän aamuisin ja iltaisin. Tarkoituksena olisi tuossa n. kuukauden kuluttua lopettaa, vaikka haikealta tuntuukin. Erityisesti tuo ilta mietityttää..

No elä sit lopeta :D Kerkeää sen myöhemminkin lopettamaan, vaikkapa 1,5v ikäisenä.

Itse tosin imetän vielä 1v9kk ikäistä... Varmaan vielä pitkään.

Siis voisin imettää vaikka kolmevuotiaaksi. En siis häpeäisi tai miettisi muiden ajatuksia. Mutta toisaalta sitten en varmaan haluaisi tai jaksaisi imettää niin pitkään, reilu vuoden ikäistä voisin vielä. Esikoista imetin vain kahdeksan kuukautta. Nyt jälkeenpäin kyllä kaduttaa kun pikkuinen olisi vielä halunnut ja maitoakin olisi riittänyt. Mutta kun se meni sellaiseksi että koko ajan roikkui rinnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippänen:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Silloin kun omaansa imettää ei sitä oikein huomaa miten aika kuluu. Se kun tuntuu luonnolliselta. quote]

Tää on täysin totta!

Toi on tosiaan totta. Keskimmäistä imetin 2v4kk ikäiseksi ja se oli ihan luonnollista ja olin ajautunut niin pitkään imetykseen ihan huomaamattani, se oli niin luontevaa. Samaaikaisesti kuitenkin kaverin 2v pullolapsi näytti siltä, että ois tosi outoa jos menis tissille. Vaikea selittää. Mutta luonnollista siis.

Tällä hetkellä imetän pian 2v täyttävää. Ehkä 3v ois semmonen raja.

Kysymys: Kuinka monella sosiaalinen paine vaikuttaa siihen, ettei yli yksvuotiasta halua enää imettää? Kansainväliset suositukset kuitenkin sanoo 2v ja siitä eteenpäin niin kauan ku lapselle ja äidille on hyväksi, mutta suomessa tämä vaan ei ole tapana ja tuohon yhteen vuoteen on kehittyny joku ihme myytti...

Yhteistyössä