Mikä on maksimi-ikä, johon asti voisitte imettää lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tavoitteena on ollut 1-2v ja vieroittuminen lapsen omassa tahdissa. Esikoista imetin 10kk ja se jäi jotenkin "kesken". Kuopusta taas 1v3kk ja se meni ihan nappiin. =)

Ihan sellaisena maksimirajana pitäisin tuota 3v. Niin ja vuotta lähentelevää en enää imettäisi julkisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Teoriassa varmaan siinä 1v.
+-pari kuukautta.

Käytännössä mä olen imettänyt pisimmillään 5kk hammasta purren, tämän neljännen kanssa harkitsen vakavasti pyytäväni maidonestolääkkeet jo sairaalassa.
Eli vaikea sanoa mikä se tilanne sitten oikeasti olisi, kun se imetettävä lähenisi sitä 1v.-ikää...

tai jättää se 4 tekemäti?

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Tavoitteena on ollut 1-2v ja vieroittuminen lapsen omassa tahdissa. Esikoista imetin 10kk ja se jäi jotenkin "kesken". Kuopusta taas 1v3kk ja se meni ihan nappiin. =)

Ihan sellaisena maksimirajana pitäisin tuota 3v. Niin ja vuotta lähentelevää en enää imettäisi julkisesti.

Mä olen imettänyt julkisesti vielä 2 vuotiastakin.

1-1,5 vuotta olisi varmaan minulla se aika. Esikoiselta lopetin 1v 2kk ikäisenä, lähinnä sen takia kun rintaa käytettiin vaan unilääkkeenä aamuisin. Jos imetys olisi tapahtunut päiväsaikaan, olisin voinut vielä jatkaakin.

Mielenkiintoinen kysymys. Itselläni on moniallerginen lapsi ja käytännön syistä imetän yhä yli vuoden ikäistä. Se on tällä hetkellä ravitsevin hänen harvoista ruoka-aineistaan. Laittaa miettimään, missä vaiheessa imettäminen olisi niin "väärin", että pitäisi sekin karsia pois ja yrittää löytää joku sopiva korvike. On helppo sanoa, että lopettaisi alle vuoden ikäisen imettämisen, mutta kun muuta ruokaa tai edes korviketta ei voikaan noin vaan antaa, se laittaa imettämiskysymyksen ihan eri mittakaavaan.

Toivottavasti asia hoituu itsekseen ja lapselle alkavat ruoat sopia paremmin ja imetyksen voi lopettaa parin kolmen vuoden iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Mä olen imettänyt julkisesti vielä 2 vuotiastakin.

En häiriinny lainkaan muiden imetyksestä, mutta itse aloin tuossa vaiheessa kokea sen jo epämiellyttäväksi, lapsikin alkoi repia paitaa niin että oli vaikeampi imettää ilman että paljasta pintaa vilahti jne. Ja tietty silloin oli käytössä muitakin keinoa tarjota lapselle syötävää/juotavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Teoriassa varmaan siinä 1v.
+-pari kuukautta.

Käytännössä mä olen imettänyt pisimmillään 5kk hammasta purren, tämän neljännen kanssa harkitsen vakavasti pyytäväni maidonestolääkkeet jo sairaalassa.
Eli vaikea sanoa mikä se tilanne sitten oikeasti olisi, kun se imetettävä lähenisi sitä 1v.-ikää...

tai jättää se 4 tekemäti?

Se on kuule pikkasen myöhästä nyt.

Mulla siis on yksi tyttö joka on saanut tissiä kokonaiset 2 viikkoa. Tyttö raivosi tissillä kun maitoa ei kertakaikkiaan tullut:( Olin suunnitellut että ainakin puol vuotta imetän, mutta toisin kävi. Meikä ei siis oo mitää lypsylehmiä:) Mutta jos imetys ois sujunu hyvin, ni eihän sitä tiedä kuinka pitkää todella olis imettäny. Mutta puolisen vuotta on siis sellanen ikä mikä nyt tuntuu hyvältä....

Siihen saakka kunnes eka hammas puhkeaa.. Näin sanoin jo kun esikoista ootin. Esikoisen imetyshän ei sitten onnistunut alkuunkaan, hän ei yhtään ainutta kertaa syönyt mahaansa täyteen tissistä ja kun kotiin päästiin kieltäytyi jo kokonaan rinnasta. Kakkosta imetin sitten viitisen kuukautta, kunnes tosiaan se eka hammas tuli ja aloin olla jo muutenkin kypsä koko touhuun.

Yhteistyössä