Lasta tulee imettää kouluikään asti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvä äiti

Vieras
En ymmärrä, miksi vanhempien lasten imettämisestä ollaan tehty niin ihmeelinen asia. Meillä on kaksi lasta, nuorin 1v 2kk ja vanhin nyt 4v. Täysimetän pienempää, ja vanhempaa 4-vuotiasta aamuin ja illoin. Toimii hyvin. Imettäminen on 4-vuotiaalle rauhoittumiskeino nro 1. Aion imettää lastani varmasti kouluikään asti. Kumpikaan lapsista ei juuri ole ollut kipeänä.

hahah. Mun kumpaakaan lasta ei oo imetetty. Ei päivääkään.
Ei maito noussu, ja toinen rinta on sellanen etten pysty imettää.
Ja vanhin on nyt kolme. eipä ole kipeänä ollu.

Veikkaan tätä provoksi.....

eikös ne ole jonkun tutkimuksen tehnyt,että varsinaista hyötyä ei ole lapselle puolen vuoden imetyksen jälkeen.

Näinhän se on ja ap:kin mainitsi tuossa, että on rauhoittumiskeino. Minusta kuitenkin on jokseenkin hullunkurista työntää rinta isolle lapselle suuhun ihan vain huvin vuoksi!!! Mutta ehkä mä olen sit huono äiti, kun en tempase 5 vuotiasta syliin ja ala toimimaan hänen huvituttinaan. Etenkin kun niistä tuteistakin on luovuttu jo useampi vuosi sitten :)

Näinhän se on ja ap:kin mainitsi tuossa, että on rauhoittumiskeino. Minusta kuitenkin on jokseenkin hullunkurista työntää rinta isolle lapselle suuhun ihan vain huvin vuoksi!!! Mutta ehkä mä olen sit huono äiti, kun en tempase 5 vuotiasta syliin ja ala toimimaan hänen huvituttinaan. Etenkin kun niistä tuteistakin on luovuttu jo useampi vuosi sitten :)

Nii rauhoittumiskeino 4v penikalle,mut ei siitä mitään hyötyä ole pienemmälle jota muka täysimettää. Lapsen elimistö vaatii kiinteämpää ruokaa viimeistään 8-9kk ikäisenä.

Mulle tuli tästä heti mieleen uusimman kaksplussan toimittajan kirjoitus... :D

Jokainenhan tekee tavallaan, mut mun mielestä lause "kun tulen töistä kotiin, poika pyytää maitoa." kiteytti kaiken..Jotain hassua siinä vaan on että lapsi tulee viereen ja pyytelee äidiltään josko tissiä sais... :D

Älkääkä nyt suuttuko tästä, tää on vaan mun mielipide..

Mulle tuli tästä heti mieleen uusimman kaksplussan toimittajan kirjoitus... :D

Jokainenhan tekee tavallaan, mut mun mielestä lause "kun tulen töistä kotiin, poika pyytää maitoa." kiteytti kaiken..Jotain hassua siinä vaan on että lapsi tulee viereen ja pyytelee äidiltään josko tissiä sais... :D

Älkääkä nyt suuttuko tästä, tää on vaan mun mielipide..

Täysin samaa mieltä. Ei jotenkaan kuulu mun mielestä asiaan, että lapsi aikuisena muistaa hetket äitin tissillä...

[QUOTE="vieras";23324410]Ei näin. Vaan että yli puolen vuoden täysimetyksestä voi olla jopa haittaa.[/QUOTE]

Tämä nyt ei pida paikkansa laisinkaan.

Imetystuki ry kertoo teille miten asian laita on.

Alkuperäinen kirjoittaja höpsistä;23324658:
Tämä nyt ei pida paikkansa laisinkaan.

Imetystuki ry kertoo teille miten asian laita on.

Muistin tosiaan väärin. Se olikin niin, että vasta 9kk tai pitempi täysimetys lisää allergiariskiä. Yli 6kk:n täysimetys ei taas tehosta allergiasuojaa. Sen vuoksi suositus onkin, että täysimetystä 6kk asti.

Yhteistyössä