Mikä on maksimi-ikä, johon asti voisitte imettää lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuoden olis maksimi. Mut kyllä musta tuo 9 kk oli aika hyvä aika lopettaa. Jos ei olis pakko ollu lopettaa tuolloin, olisin ehkä kuukauden jatkanu kuitenkaa enää..

Tjaa. No, olen imettänyt pisimpään eli 1v9kk ikäiseksi tuota kuopustani (esikoista 1v8kk). Silloin tuntui hyvältä lopettaa. En silti sano, etten voisi joskus pidempäänkin jatkaa. Mutta ehkäpä jokin 2½-vuotias alkaisi olla minulle niillä rajoilla?

En ole tätä miettinyt näin.

1 v. En oikein tykkää imetyksestä, varsinkaan nyt kun vauvani on jotenkin kauhean ponteva ja tomera eikä ole kovin hellävarainen tissillä (auts). Pienempänä oli ihan ok, mutta nyt kun voimia on tullut enempi niin ei kiva. Kauhulla odotan ensimmäisten hampaiden puhkeamista. Toisaalta onhan se ihana kun lapsi rauhoittuu rinnalle ja suloisen näköistä.

1v.
kuopus nyt 2kk ja täysimetyksellä. esikoista en imettänyt, kun ei onnistunut. nyt sujuu hyvin ja tykkään siitä mutta ihan ehdottomasti 1v on jo niin iso että sitten se viimestään loppuu. todennäkössti alan lopettelemaan joskus 10-11kk iässä vaikka surkuhan siitä varmasti itelle tuleekin

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja muua:
oho...no kyllä 1-vuotias on mun mielestä vielä ihan täysin imetettävä.

Mut juu...ikuisuusaihe täällä

Kyse oli ilmeisesti mielipiteestä. En vain näe mitään hyötyä jatkaa imetystä pidempään.

Juu ymmärsin kyllä että mielipiteestä kyse :)

Mä taas en näe, miksi olisi hyödyllisempää antaa lehmä-äidin rinnasta pumpattua, kun omankin äidin rinnasta sitä tulee

Kyllä se tuo reilu vuosi on. 13kk imetin esikoista, sitten alkoi juoda tavallista maitoa. Imetys loppui myös sen takia kun tissejä alettiin puremaan :) Myös tätä nykyistä tissittelijää meinasin imettää vuoden ikään.

Alkuperäinen kirjoittaja muua:
Juu ymmärsin kyllä että mielipiteestä kyse :)

Mä taas en näe, miksi olisi hyödyllisempää antaa lehmä-äidin rinnasta pumpattua, kun omankin äidin rinnasta sitä tulee

No sieltä lehmän utareesta saa monipuolisempia ruokia, kuten jogurtteja, viilejä, kermaa, jne. Lapsi on jo vuoden saanut äidin rintaa ja se riittää. En näe mitään hyötyä jatkaa imetystä pidempään.

Yhteistyössä