Mikä on alhainen hb??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Oli 87 kun kävin mittauttaa, neukkatäti sanoi että vähemmästäkin on pyörrytty (kun sanoin että meinasin pyörtyä yhtenä yönä..) Kuinka nopeesti Retafer nostaa hb:n? mulla nyt kuurina 2xvrk.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03031

Miehet: 134-167 g/l
Naiset: 117-155 g/l

Tossa on viitearvot. On varmaan aika yksilöllistä kuinka nopeesti hb nouse. Muistathan sä ettei maitotuotteita pidä ottaa raudan kanssa yhtäaikaa, eli pari tuntia ennen ja jälkeen tabletin ottoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:

Tossa on viitearvot. On varmaan aika yksilöllistä kuinka nopeesti hb nouse. Muistathan sä ettei maitotuotteita pidä ottaa raudan kanssa yhtäaikaa, eli pari tuntia ennen ja jälkeen tabletin ottoa.

Mä en käytä mitään maitotuotteita muutenkaan, ja kuulin että raudan kanssa c-vitamiinia, ostin multivitat.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:

Ja jäi mainitsematta että kyse keskenmenosta, hb laski 134:stä 87:ään parissa päivässä.

Suonesta otettaessa naisilla 110 on ala-arvo, ainakin meidän labrassa. Mul on vuosia ollut anemia joten hb 100 ei tunnu mitään oireita mut menee alle 90, niin sit. Mut mun kaveria heikkottaa jo hb 120, häl on aina ollut hyvä veri.

mulla hb tippui kerran 42 :een . Tosin hitaasti tippunut , mutta varmasti. Virhe mm nauttia maitotuotteita rautaa sisältävän aterian kanssa. Sain sitten uutta verta sairaalassa.
Ja tää mun matalan hb:n paljasti vain KAMALA takaraivokipu . En muusta huomannutkaan.
Ett' se oli matala.

Nyt pysynyt oikeella ruokavaliolla normina. :)

mulla hb oli 74, kun olin lähtemässä neidin kanssa pois sairaalasta..siis synnytyksen jälkeen:)..kieltäydyin verensiirrosta ja lupasin popsia rautaa kotona..seuraavalla viikolla tuli terkka kotiin ja sai tulokseksi hb 94..ja siitä se sit nousi..

mulla aina ollut 160-164..onko se naiselle nosrmaali lukema? jos hemoglobiinini laskee alle 140 niin heti tuntuu todella järkyttävä väsymys ja huimaa. mulla myös todella alhaiset verenpaineet, mikäs se normaali verenpaine naisilla nyt olikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin mun sukulaismiehellä oli joskus hb 9!

Oliko se silloin 70-luvulla, kun hb:n pilkku oli eri paikassa? Äidillä on minua odottaessa ollut myös 9.

Minulla oli raskausaikaan hb alimmillaan 92. Retaferi aiheutti ripulin ja mahakivut, Obsidania pystyin syömään, mutta aika hitaasti hb nousi.