Alhainen hb synntyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipinä

Vieras
Hei, onkos täällä sellaisia joilla synnytyksen jälkeen hb on romahtanut esim. verenhukan vuoksi? Itselläni tipahti n.140:stä 80:een, kun menetin verta 2,8litraa.

Kauanko olette mahdollisesti syöneet rautaa synnytyksen jälkeen ennen kuin hb palautui ennalleen?

Mulla oli jälkitarkastuksessa jo 140 ja lopetin raudan, mutta parin viikon päästä aloitin uudestaan, kun iski hirveä voimattomuus. Nyt synnytyksestä kohta 6kk ja mietin et uskaltaisko lopettaa raudan syönnin. Mulle sanottiin että hb:n palatuminen ennalleen kestää kuukausia.

58 oli hb synnytyksen jälkeen, sain lisäverta jolla nous johki 90 ja sitte söin rautalisää varmaan 5kk, mut mulla on muutenkin alhanen hb et pitäis syödä vissiin muutenkin sitä rautaa

Hengästy ulkoillessa ainakin kerran päivässä, syö kokojyväviljaa, pinaattia, punajuurta, nokkosteetä ja lihaa jos olet lihansyöjä, ja selvitä lääkärissä onko muuta syytä anemiaan. Mulla nousi todella nopeasti synnytyksen jälkeen alhainen hb, lisärautaa en käyttänyt koska aiheutti itelle ja vauvalle mahavaivoja. Mieti ruokavalio jne. Tsemppiä!!!

joo,olen koko raskauden ajan syönyt mut ei ole auttanut ja viim.kuukauden ajan käynyt kerran vkos äitipolilla raudan tiputuksessa mut sekään ei ole nostanut..ja l.a 1.9 :/ monesti oon pyytäny et selvitettäs et miksei imeydy ja vastaus on aina et joillain ei vaan imeydy...ja et nousee ku vauva syntyy..paitsi jos menetän paljon verta synnytykses ni huhheijaa vaan..taitaa jäädä ekaks ja vikaks raskaudeks.

No minä söin ihan paketin loppuun joka oli jäänyt raskausajoilta, ei ole mitattu sen jälkeen muttaihan ok. Mulla jo raskausaikana nousi hyvin muutamalla rautatabulla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
joo,olen koko raskauden ajan syönyt mut ei ole auttanut ja viim.kuukauden ajan käynyt kerran vkos äitipolilla raudan tiputuksessa mut sekään ei ole nostanut..ja l.a 1.9 :/ monesti oon pyytäny et selvitettäs et miksei imeydy ja vastaus on aina et joillain ei vaan imeydy...ja et nousee ku vauva syntyy..paitsi jos menetän paljon verta synnytykses ni huhheijaa vaan..taitaa jäädä ekaks ja vikaks raskaudeks.

Yhellä tutulla vei keliaakia rauta-arvot ja niitä ei saanut ylös millään, kolmannen lapsen jälkeen oikein tutkittiin ja syyksi tuli tuo keliaakia ja sen jälkeen on rauta-arvot pysyneet ok muissa raskauksissa

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
58 oli hb synnytyksen jälkeen, sain lisäverta jolla nous johki 90 ja sitte söin rautalisää varmaan 5kk, mut mulla on muutenkin alhanen hb et pitäis syödä vissiin muutenkin sitä rautaa

Mäki sain lisäverta ja sairaalsta lähtiessä hb oli 110.

Alkuperäinen kirjoittaja :-):
Hengästy ulkoillessa ainakin kerran päivässä, syö kokojyväviljaa, pinaattia, punajuurta, nokkosteetä ja lihaa jos olet lihansyöjä, ja selvitä lääkärissä onko muuta syytä anemiaan. Mulla nousi todella nopeasti synnytyksen jälkeen alhainen hb, lisärautaa en käyttänyt koska aiheutti itelle ja vauvalle mahavaivoja. Mieti ruokavalio jne. Tsemppiä!!!

No eipä tuo rautaa iahn gutaa munkaan mahalle tee. :/ Vaihdoin kyl Obsidanista Retaferiin, joka ei oo läheskään niin paha.

Syön kyl pinaattia, viljaa ja lihaa paljon. :) Lapsen täysimetys 6kk on päättymässä, joten sekään ei sitten niin pahasti kuluta mun rautavaroja enää.

Yhteistyössä