Mikä minussa on VIKANA, kun kukaan ei halua tutustua minuun??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerro nyt vähän vinkkiä mistä päin olet. :)
Tämä palsta on puolillaan kaltaisiasi yksinäisiä äitejä. Mäkin olen tätä kautta päässyt yksinäisyydestäni eroon ja omaan jopa melko mukavan kaveripiirin nykyään.

Mä oon huomannut sen, että minäkin yleisesti olen kaikille avoin ja tykkään ystävystyä ihmisten kanssa. Silti oon aina se kolmas pyörä kolmen naisen porukassa, mutta kyllä sopii olla kanssani.

Olen pienessä päässäni pähkäillyt asiaa ja taitaa mennä niin, että jos annat sellasen vaikutelman, että haluat ystävystyä, niin olet liian "helppo" tai jotain vastaavaa. Taas jos olet hieman arvoituksellisempi kaveriporukassa niin johan on kiinnostuneita selvittää mysteeriä.

Ärsyttää tuommoset pelit. Eikö sitä voi olla kavereita ilman mitään pelejä ja suunnitelmia.. NAISET!

Mutta tuo meni vähän ohi. Ap:lla tuntuu olevan tämän asian suhteen huono itsetunto, aivan luonnollista toki. Mutta jostain syystä sellaiset kierretään kaukaa, vaikka ei ruinaisikaan ystävyyttä.

Tai en minä tiedä. Olen niin pitkään näitä ystävyysjuttuja itsekin miettinyt, että on pää ihan sekaisin.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mutta tuo meni vähän ohi. Ap:lla tuntuu olevan tämän asian suhteen huono itsetunto, aivan luonnollista toki. Mutta jostain syystä sellaiset kierretään kaukaa, vaikka ei ruinaisikaan ystävyyttä.

Niin kai se sitten on....

Olen paljonkin miettinyt, miksi joku saa helposti ystäviä ja ei koskaan ole kauaa sinkkuna ja toisille ystävien löytäminen on kven takana eikä puolisoakaan tunnu tulevan millään vastaan. Se on kai lukemattomien asioiden summa.

Itse kuulun niihin onnekkaisiin joilla on aika laaja tuttavapiiri ja muutama todellinen sydänystävä. En osaa sanoa, miksi ihmissuhteita syntyy helposti. Syitä lienee monia.

En tiedä myöskään osaanko kertoa, miksi en haluaisi olla esim juuri sinun ystäväsi kun en tiedä sinusta mitään. Mutta voin kertoa parista ihmisestä joiden seuraa välttelen. Yksi heistä on kuolettavan tylsä. Hän ei tee mitään eikä hänelle näinollen myöskään koskaan tapahdu mitään eikä hänellä ole mitään kerrottavaa. Hän vain on lapsensa kanssa kotona. En jaksa puhua pelkästä lapsesta kaiken aikaa. Yksi on takertuva. Hän on juuri sellainen ystävää kaipaava melko yksinäinen ihminen. Ihana, mutta soittaa ja tekstailee jatkuvasti. Se on alkanut ahdistaa. Meidän tarpeemme yhteydenpidon määrästä ei kohtaa. Yksi on ärsyttävän ylimielinen, imettää, hoitaa lapsensa kotona ja tekee kaiken niinkuin Vauva-lehti neuvoo ja arvostelee äitejä jotka eivät tee niin.

Muuten minulla onkin paljon hyvin erilaisia kavereita, yksinäisempiä ja sosiaalisempia. Tietynlaista perusreiluutta ihmisiä kohtaan pitää olla, mutta ei haittaa jos on erilainen ihminen, sehän on vain kiinnostavaa.

En tiedä miten löydät ystäviä, mutta toivotan onnea. Olet varmasti ansainnut ihanan ystävän!

Mullakaan ei vuosiin oo ollu ystäviä, eikä edes kavereita. Mä en osaa pitää ihmisiin yhteyttä, ja siks oon yksin. Nykysellään ois kiva kun ois joku, jolle puhua, ja joku jonka murheita vois kuunnella. Kahvitteluseuraa, kirppisseuraa, karaokeseuraa. Ei niinkään "mammakaveria", vaan aikuista seuraa.
Tosin huomasin sen et kun alotin työkkärin kurssilla, juttuseuraa on siellä koko ajan. Mutta sen ulkopuolella, aika hiljasta...

Yhteistyössä