Mikä mahtaisi olla ihannepaino 162cm pitkälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kommentoimpa minäkin... Mun mielestä tytsi näyttää vähän pyöreältä johtuen kasvoista ja kaksoisleuasta, vartaloltaan ei ole niin iso mitä pelkän kasvokuvan perusteella voisi luulla. Toisilla ihmisillä rasva vaan kertyy "vääriin" paikkoihin ja jos se tulee vaikka kaksoisleuaksi niin sitä onkin hankalampi alkaa laihduttamaan. Ehkä jotain kasvojumppaliikkeitä on olemassa, mutta jos on luonnostaan herkkä pyöristymään kasvoista niin ei niitä ihan laihoiks voi enää saada. Näytät tosiaan ihan erinäköiseltä muutaman vuoden takaisissa kuvissa kun kasvot on laihemmat, ehkä uusi hiustyyli vois auttaa "kaventamaan" kasvoja kuten joku jo ehdottikin? Ja kun katsoin kuvaa jossa röhnötät sängyllä, hartiat epäryhdikkäästi valuneina, se antaa kyllä vaikutelman, että olet vieläkin painavampi mitä todellisuudessa. Ryhtiä tyttö ja leuka ylöspäin=nokka pystyyn, silloin ei kaksoisleukakaan näytä niin suurelta! Kaikki ihmiset on erilaisia ja "einytpahalla", mut kutsuisin tota vartalotyyppiä mervitapola-kropaks, jalat on tikut, kädet on tikut, maha on pyöreä pulla ja kasvot pyöreät höystettynä kaksoisleualla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsilisä:
Ryhti muuten vaikuttaa tosi paljon miltä näyttää!

Tuosta Tytsin kuvasta,joka oli linkitettynä tähän ketjuun, tämä pisti silmään. Mielestäni ryhti oli kuvassa aika huono ja se taas saa ihmisen kuin ihmisen näyttämään pulleammalta kuin onkaan.
Miun mielestä tuo Tytsin painotavoite on aika sopivan kuuloinen. Itselläni on kans pieni painonpudotus meneillään, tai no, ruokailutottumusten kevennys.
Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kommentoimpa minäkin... Mun mielestä tytsi näyttää vähän pyöreältä johtuen kasvoista ja kaksoisleuasta, vartaloltaan ei ole niin iso mitä pelkän kasvokuvan perusteella voisi luulla. Toisilla ihmisillä rasva vaan kertyy "vääriin" paikkoihin ja jos se tulee vaikka kaksoisleuaksi niin sitä onkin hankalampi alkaa laihduttamaan. Ehkä jotain kasvojumppaliikkeitä on olemassa, mutta jos on luonnostaan herkkä pyöristymään kasvoista niin ei niitä ihan laihoiks voi enää saada. Näytät tosiaan ihan erinäköiseltä muutaman vuoden takaisissa kuvissa kun kasvot on laihemmat, ehkä uusi hiustyyli vois auttaa "kaventamaan" kasvoja kuten joku jo ehdottikin? Ja kun katsoin kuvaa jossa röhnötät sängyllä, hartiat epäryhdikkäästi valuneina, se antaa kyllä vaikutelman, että olet vieläkin painavampi mitä todellisuudessa. Ryhtiä tyttö ja leuka ylöspäin=nokka pystyyn, silloin ei kaksoisleukakaan näytä niin suurelta! Kaikki ihmiset on erilaisia ja "einytpahalla", mut kutsuisin tota vartalotyyppiä mervitapola-kropaks, jalat on tikut, kädet on tikut, maha on pyöreä pulla ja kasvot pyöreät höystettynä kaksoisleualla.

Tämä on totta :). Tuo kaksoisleukakin kyllä lähtee, kun laihdun, on ennenkin lähtenyt. Jep, en ole niin isokokoinen vartaloltani, mitä jotkut pään koosta päättelevät.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Minuu vaan ihmetyttää kun jotkut sinuu teiniks kutsuu. Miun veli on saman ikänen kun sie, niin kyllä se miusta on jo aikuinen mies.

Teiniksi kutsutaan 13-19-vuotiaita, koska teini-sana tulee englannin kielen TEEN-sanasta ;). Tuosta täällä palstalla aina puhutaan.

etkös sä tytsi harrasta sitä chearleadingia? eli sulla on tuollaista tanssillista peruskuntopohjaa olemassa. siihen lisäksi hiukan kestävyysurheilua (lenkkeilyä, pyöräilyä, uintia ) ja hiukan lihaskuntoa (jumppaa, kuntosalia ) niin ajan kanssa kroppasi muotoutuu oikein mukavaksi. mikään lihava kun et todellakaan ole, jätä nuo asiattomat kommentit tässä ketjussa huomiotta. :) sen lisäksi pidät huolen siitä, että syöt monta pientä ateriaa päivässä NORMAALIA TÄYSIPAINOISTA RUOKAA ja herkuksi luokiteltavia juttuja vain yhtenä päivänä viikossa, niin tadaa: siinä on uusi upea tytsi! ja sitten laitat kuvas tänne niin me kaikki tullaan päivittelemään miten upea olet! :D

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Minuu vaan ihmetyttää kun jotkut sinuu teiniks kutsuu. Miun veli on saman ikänen kun sie, niin kyllä se miusta on jo aikuinen mies.

Teiniksi kutsutaan 13-19-vuotiaita, koska teini-sana tulee englannin kielen TEEN-sanasta ;). Tuosta täällä palstalla aina puhutaan.

No miun silmissäni sie olet aikuinen :)

Mä olen 161 cm ja painan tällä hetkellä 58-59 kg. Ja musta siinäkin on muutama kilo liikaa. Ainakin, kun katon itteeni peilistä. Mut tähän ei taida auttaa muu kuin liikunta. :ashamed: Tällä hetkellä en kuitenkaan stressaa painostani tai edes ulkonäöstäni; olen sen näköinen kuin olen ja sillä siisti.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppari:
etkös sä tytsi harrasta sitä chearleadingia? eli sulla on tuollaista tanssillista peruskuntopohjaa olemassa. siihen lisäksi hiukan kestävyysurheilua (lenkkeilyä, pyöräilyä, uintia ) ja hiukan lihaskuntoa (jumppaa, kuntosalia ) niin ajan kanssa kroppasi muotoutuu oikein mukavaksi. mikään lihava kun et todellakaan ole, jätä nuo asiattomat kommentit tässä ketjussa huomiotta. :) sen lisäksi pidät huolen siitä, että syöt monta pientä ateriaa päivässä NORMAALIA TÄYSIPAINOISTA RUOKAA ja herkuksi luokiteltavia juttuja vain yhtenä päivänä viikossa, niin tadaa: siinä on uusi upea tytsi! ja sitten laitat kuvas tänne niin me kaikki tullaan päivittelemään miten upea olet! :D

Kiitos kannustuksesta! =) Lopetin cheerleadingin vähän aikaa sitten, nyt haluaisin aloittaa jonkun tanssin ja mahdollisesti joogan :).

Kiva kuulla :D.

Siihen vaikuttaa tietysti moni asia, mutta noin suurinpiirtein? Mä olen 162cm ja painan tällä hetkellä 66kg, paino on nyt aika kauan ollut n.66-67kg. Yritän parhaillani pudottaa painoani ja ensin olisi tavoitteena saavuttaa 60kg ja sen jälkeen vielä hiukan laihduttaa. Haluaisin painaa n. 58kg :). Olen viimeksi yläasteella painanut sen verran. Mitä te muut n.162-163cm pitkät painatte? :wave:

Tänään olen ekan kerran palstalla paljastanut painoni ja eräs palstalainen ei usko, että painan tuon 66kg, kun kuvieni mukaan olisin muka ainakin 75kg :whistle:. Oikeasti olen painanut enimmilläni 70kg viime kesänä. Taidan olla tällä hetkellä joko normaalipainoinen tai lievästi ylipainoinen, vaikka palstalla mua lihavaksi/läskiksi sanotaankin =). Nyt yritän laihtua ja ennen kaikkea kiinteytyä!! :)

Mielestäni 58kg on ihan sopiva mut ei 65kg liikaa viel oo. Eikä sitä ulkomuodosta aina voi sanoo mitä toinen painaa. Mulla sit taas käy niin päin että kukaan ei usko ett painan niinki paljon ku painan ku en näytä nii isolta kuulemma. Mut nyt raskauden jäljiltä painoo on siitäki enempi viel..mut lähtee se sit ajallaa, en ota stressiä. Oon 163cm pitkä ja oon tyytyväinen kunhan alle 70kg pysyis.

Jos joskus näet minut irl, huomaat, että en näytä täysin samalta kuin kuvissa :). Kuvissa mm. kasvojen pyöreys, kaksoisleuka ym. korostuvat eivätkä siten ole ihan todellisuutta vastaavia. Mulla on oikeastaan keskivartalolihavuutta ja siksi en ole malliltani kovin pyöreä, kun jalat ja kädet ovat aika hoikat..nilkat ovat jopa sirot, jalkakokonikin on vain 37-38. Kaksoisleuka ja vatsa ovat ne, jotka pyrin saamaan pois. Harmittavaa, että laihduttaessa saattaa kuppikoko laskea A:han :|. Mulla ei todellakaan ole rasva kerääntynyt tasaisesti, sitä on kasvoissa, reisissä ja mahassa..takapuoli on suht pieni.
Painosi voi olla kuten sanot. Kasvosi tosiaan näyttävät pyöreiltä muuhun vartaloon nähden. Eli olet laihempi kuin kasvoistasi voisi päätellä. Hieman ylimääräistä sinulla on, eli olet täysin keskiverto suomalainen. 60kg voisi olla sopiva sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
No jos ihan rehellisiä ollaan, niin mä olen aina ajatellut, et siä oot hieman "pyöreä"

:whistle:

Eri ihmisillä on tietty eri käsitys pyöreydestä, mutta mä en kyllä oikeasti ole malliltani pyöreä :). Ylimääräistä löytyy mahasta ja hiukan reisistä, kädet ja jalat muuten kohtuullisen hoikat :). Suurin osa rasvasta kerääntyy mulla mahaan, jos kiinteytyisin siitä, putoisi paino varmaan monta kiloa. Kuvissa naamani myös näyttää pyöreämmältä, mitä se todellisuudessa on..hieman se on pyöreä oikeastikin, mutta kuvat silti jotenkin vielä "korostavat" sitä ominaisuutta. Olen normaalipainoinen, lievää ylipainoa löytyy, mutta en kyllä ole pyöreän mallinen :).

Siä kysyit suoraa vastausta ja annoin sellasen

Kiitos kannustuksesta! =) Lopetin cheerleadingin vähän aikaa sitten, nyt haluaisin aloittaa jonkun tanssin ja mahdollisesti joogan :).

hyvä hyvä, aloita ihmeessä! ovat molemmat ihan loistavia lajeja painonhallintaan! sitten vaan vähän sitä kestävyysliikuntaa lisäksi. lenkkeily (aluksi vaikka kävellen, myöhemmin hölkäten ) on helppoa ja nopeaa ja sujuu millon ja missä vaan.

ja hei, nyt kun niihin pääsykokeisiin luet niin muista liikunta! saat happea aivoihin ja muistikin toimii paremmin. :)

Kiva kuulla :D.

Minusta teini on 13-19 jo määritelmänsä mukaan. Nuori aikuinen on sitten 18-29. 30-49 on keski-ikäinen, 50-69 varttunut ja 70 eteenpäin vanhus :)

Heeei!

takapuolesta saa pyöreämmän jumpalla. Ja samalla kuluu rasvaa muualta.
Samoin voi kutistuvia rintoja paikata lisäämällä rintalihasten massaa.

Eli treenaamaan vaan, siinähän kaikki hyöty tulee samalla eikä tarvitse niin hirmusti vähentää syömisiäänkään. Kunhan vaan jättää turhat herkut :ashamed: (paraskin puhumaan) pois.

(joojoojoo, ja nyt sitten miljoona kiljumaan että hyvä sun on sanoa kun plaaplaaplaaplaa... en huomioi, turha yritys, varauduin etukäteen :saint: )

hyvä hyvä, aloita ihmeessä! ovat molemmat ihan loistavia lajeja painonhallintaan! sitten vaan vähän sitä kestävyysliikuntaa lisäksi. lenkkeily (aluksi vaikka kävellen, myöhemmin hölkäten ) on helppoa ja nopeaa ja sujuu millon ja missä vaan.

ja hei, nyt kun niihin pääsykokeisiin luet niin muista liikunta! saat happea aivoihin ja muistikin toimii paremmin. :)

Joo, lenkkeilyn olenkin jo aloittanut :). Lisäksi yritän tehdä vatsalihaksia päivittäin, se tahtoo kyllä välillä unohtua :D.

Haluat rehellisen vastauksen, kyllä, näytät pyöreältä ja se johtuu nimenomaan kasvoistasi mitkä on pyöreät ja jotenkin "massiiviset."

Ja siis sanoin tämän, koska halusit rehellistä mielipidettä meiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
(joojoojoo, ja nyt sitten miljoona kiljumaan että hyvä sun on sanoa kun plaaplaaplaaplaa... en huomioi, turha yritys, varauduin etukäteen :saint: )

:D Ihana :laugh:

Tytsi on minusta ehkä hieman pyöreä, mutta ei lihava. Ylipainoa on jonkin verran, minusta sellainen ihminen on pyöreä eikä lihava. Ja kyllä minä itse näytin aika pyöreältä silloinkin, kun olin normaalipainon ylärajalla. Se kuitenkin oli minulla sellainen hyvänolon paino, kun vertaisin suurempaan tai pienempään painoon. Tai ainakin minulla oli silloin kaikkein paras olla =)

Alkuperäinen kirjoittaja keski-ikäinen:
Minusta teini on 13-19 jo määritelmänsä mukaan. Nuori aikuinen on sitten 18-29. 30-49 on keski-ikäinen, 50-69 varttunut ja 70 eteenpäin vanhus :)

Minusta nuoren aikuisen jälkeen tulee aikuinen, joka on ikäluokkaa 30-40v. Sen jälkeen tuli keski-ikäinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja 31v.:
30-49 on keski-ikäinen

MÄ EN OLE KESKI-IKÄINEN!!!!! |O |O

Minä olen 31 ja kyllä olen. EN ole enää mikään nuorukainen vaan vastuullinen vakaa vanhempi. Ehkä meillä on eri sisällöt tolle sanalle ;)

mun mielestä keski-ikä on n. 45-55v. itseni lasken ihan vaan aikuiseksi.

Mun mielestä näytät jopa kevyemmältä, kun ottaa tosiaan huomioon, miten kuvat vääristää hiukka. Mutta kyllähän sun kannattaa yrittää hieman pienentää painoa 66:sta. Koska luultavasti esim.lasten syntymien yms myötä kuitenkin lisää painoa tulee. Ja liika painohan vaikuttaa verenpaineisiin yms terveyteen.

Mä olen sentin aapeetä lyhyempi ja painan tällä hetkellä n. 50 kg ja olen tyytyväinen. Sanotaanko, että mulla 55 kg on jo liikaa. Mutta eikös se itselle sopiva paino ole silloin kun siihen on itse tyytyväinen...

Yhteistyössä