Mikä mahtaisi olla ihannepaino 162cm pitkälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://irc-galleria.net/view.php?nick=sumppis&image_id=80429748

Tässä on mun tuorein kuva, missä näkyy jotenkin koko vartalo. Voisitko perustella Vispilä, miksei muka nuo 162/66 mitat ole mielestäsi mahdolliset? =)

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
No, tää "eräs palstalainen" vastaa, että tiedät mun mielipiteen. Ei mulla ole syytä vain kettuilla. Mutta niin, kannattaa tarkkailla painoa, ei kaikkea kannata laittaa lapsenpyöreyden piikkiin ja luottaa siihen, että kilot tippuu ja kiinteydyt sitten, kun kasvat aikuiseksi. Ei muuten ehkä pistäisi silmään, mutta olet lapseton, eikä sairauksiakaan ilmeisesti, joten joko syöt liikaa ja/tai kulutat liian vähän? Joku syy tuohon varmasti on, että olet pullea, noin kiltisti sanoen.

Siitä huolimatta olet arvioinut minut kuvieni perusteella väärin, pystytkö edes sitä myöntämään? Sanoit nimittäin, että luulit minun painavan n.75kg ja ihan oikeasti maksimissaankin olen painanut 70kg, eli viisi kiloa alle tuon painon. Koko tämän vuoden on painoni heitellyt välillä 66-67kg. Eli jos mietitään pelkkää painoindeksiä, olen normaalipainoinen tai sitten lievästi ylipainoinen. Koska olen vain 162cm, eli lyhyt, näkyy ylipaino enemmän ilmiasussani. Joka tapauksessa se on kyllä ihan fakta, että en ole lihava enkä oikeastaan edes erityisen pyöreä, jos kerran painan 66kg, siitä huolimatta että kasvoissa ja mahassa on ylimääräistä. Ja juu, harrastan liian vähän liikuntaa ja syön siihen nähden liian paljon =). Mutta irl ei minua kyllä pidetä kuin korkeintaan lievästi ylipainoisena. En ole ihmisten mielestä hoikka, mutta en kyllä todellakaan myöskään pullea :).

Hienoa, että tiedät kaikkien ihmisten mielipiteet. :) Luuletko, että ystäväsi vaikkapa sanoisivat suoraan sulle mielipiteensä? Mutta niin, hienoa, jos et itse koe vartaloasi pulleaksi. Moni teini kuvittelee vartalonsa aivan toisenlaiseksi, kuin se onkaan.

Tässä on mun tuorein kuva, missä näkyy jotenkin koko vartalo. Voisitko perustella Vispilä, miksei muka nuo 162/66 mitat ole mielestäsi mahdolliset? =)

Kaula, käsivarret, mahakin näyttää aika pullealta, hartiat ovat pyöreät ja ryhdittömät. Jaloista en saa selvää, mutta ne ei näin nopeasti katsottuna näytä hirveän pulleilta.

Kasvot ovat erittäin pulleat, ehkä se on se lapsenpyöreys, joka vielä vaikuttaa ulkonäköönkin. Otsatukka saa koko olemuksen valahtamaan. :wave:

Miksipä sinä niin paljon piittaat mun mielipiteestä? Luulin että sulla on hyvä itsetunto ja että tietäisit arvosi.

No, tää "eräs palstalainen" vastaa, että tiedät mun mielipiteen. Ei mulla ole syytä vain kettuilla. Mutta niin, kannattaa tarkkailla painoa, ei kaikkea kannata laittaa lapsenpyöreyden piikkiin ja luottaa siihen, että kilot tippuu ja kiinteydyt sitten, kun kasvat aikuiseksi. Ei muuten ehkä pistäisi silmään, mutta olet lapseton, eikä sairauksiakaan ilmeisesti, joten joko syöt liikaa ja/tai kulutat liian vähän? Joku syy tuohon varmasti on, että olet pullea, noin kiltisti sanoen.

Siitä huolimatta olet arvioinut minut kuvieni perusteella väärin, pystytkö edes sitä myöntämään? Sanoit nimittäin, että luulit minun painavan n.75kg ja ihan oikeasti maksimissaankin olen painanut 70kg, eli viisi kiloa alle tuon painon. Koko tämän vuoden on painoni heitellyt välillä 66-67kg. Eli jos mietitään pelkkää painoindeksiä, olen normaalipainoinen tai sitten lievästi ylipainoinen. Koska olen vain 162cm, eli lyhyt, näkyy ylipaino enemmän ilmiasussani. Joka tapauksessa se on kyllä ihan fakta, että en ole lihava enkä oikeastaan edes erityisen pyöreä, jos kerran painan 66kg, siitä huolimatta että kasvoissa ja mahassa on ylimääräistä. Ja juu, harrastan liian vähän liikuntaa ja syön siihen nähden liian paljon =). Mutta irl ei minua kyllä pidetä kuin korkeintaan lievästi ylipainoisena. En ole ihmisten mielestä hoikka, mutta en kyllä todellakaan myöskään pullea :).

Hienoa, että tiedät kaikkien ihmisten mielipiteet. :) Luuletko, että ystäväsi vaikkapa sanoisivat suoraan sulle mielipiteensä? Mutta niin, hienoa, jos et itse koe vartaloasi pulleaksi. Moni teini kuvittelee vartalonsa aivan toisenlaiseksi, kuin se onkaan.

Kyllä sanoisivat. Ja tässä iässä jotkut nuoret saattavat hyvinkin ilkeästi kommentoida toisten painoa, monia ystäviäni, koulukavereitani ym. on haukuttu lihavaksi, läskiksi jne, mutta minua ei koskaan :). Kaksplus-palsta on itse asiassa ainoa paikka, missä mua on pulleaksi ym. sanottu =). Edes terveydellisistä syistä ei ole käsketty terkkarilla tai muualla tarkkailla painoa. Olet puhunut kyllä itsesi pussiin, sanoit että tuo 162/66 on suht koht normaalipaino, eli olen siis mielestäsi normaalipainoinen, koska nuo oikeasti ovat mittani ;). Tiesin, että et pysty myöntämään olleesi väärässä, kun väitit painavani 75kg :whistle:. Eikä se ole mikään mielipideasia, mitä vaaka näyttää vaan fakta. En edes väitä olevani hoikka tms. vaan lähes normaalipainoinen, lievästi ylipainoinen tyttö, jonka kannattaisi kiinteyttää itseään =).

Kaula, käsivarret, mahakin näyttää aika pullealta, hartiat ovat pyöreät ja ryhdittömät. Jaloista en saa selvää, mutta ne ei näin nopeasti katsottuna näytä hirveän pulleilta.

Kasvot ovat erittäin pulleat, ehkä se on se lapsenpyöreys, joka vielä vaikuttaa ulkonäköönkin. Otsatukka saa koko olemuksen valahtamaan. :wave:

Miksipä sinä niin paljon piittaat mun mielipiteestä? Luulin että sulla on hyvä itsetunto ja että tietäisit arvosi.

Hmm, miten ryhdittömyys vaikuttaa painoon :whistle:. Käsivarret on mulla hoikat, jalatkin ihan normaalit, mahassa mulla on eniten ylimääräistä, kasvot ovat melko pyöreät, mutta eivät niin pyöreät, mitä kuvissa näyttää =).

Niin mulla onkin hyvä itsetunto :). Eikä mua sinänsä sun mielipide kiinnosta/häiritse, ärsyttää vain että väität vastaan kun on kyse faktoista..kuten siitä, etten muka mielestäsi voi painaa 66 kiloa, se kun ei ole mielipideasia =).

Niin, normaali olisi tuo 162/66. Mutta sussa on enemmän. :) Miksi myöntäisin olevani väärässä, koska mun silmät sanoo ihan toista kuin tuon 66? Miksi tuo on sulle niin arka paikka? Hoikaksi jos itseäsi väittäisit, nauraisin itseni kuoliaaksi. :D Mutta juu, teininä nuo harhakuvat kuuluvat kai asiaan ja teininä mieli on hauras toisten mielipiteille. =) Kyllä se realismi tulee kehiin sitten, kun kasvat aikuiseksi.

Niin, normaali olisi tuo 162/66. Mutta sussa on enemmän. :) Miksi myöntäisin olevani väärässä, koska mun silmät sanoo ihan toista kuin tuon 66? Miksi tuo on sulle niin arka paikka? Hoikaksi jos itseäsi väittäisit, nauraisin itseni kuoliaaksi. :D Mutta juu, teininä nuo harhakuvat kuuluvat kai asiaan ja teininä mieli on hauras toisten mielipiteille. =) Kyllä se realismi tulee kehiin sitten, kun kasvat aikuiseksi.

Mun pitää varmaan kävellä sun kotioven taakse, että voisin todistaa olevani 162cm ja 66 kg :whistle:. Nuo ovat joka tapauksessa ihka oikeat mittani eikä mulla ole mitään syytä semmoisesta valehdella =). Jos painaisin niin paljon, etten kehtaisi sitä kertoa, en varmaankaan olisi painoani täällä kertonut. Joko sun silmissä/arviointikyvyssä on vikaa tai sitten kamera saa mut näyttämään erilaiselta, kuin mitä luonnossa olen. Eikä tuo 162cm ja 66-67kg kyllä ole ihan normaalipaino, on siinä lievää ylipainoa...sitäpaitsi lihas painaa enemmän kuin läski. Mussa painaa eniten varmasti reidet ja maha, kuppikoko on B ja kasvot melko pyöreät..olen kuitenkin sen verran lyhyt, että tuo 66-67 kilon paino on aivan mahdollinen. Mutta en mä jaksa kinastella ihmisen kanssa, joka perustaa mielipiteensä mutu-tuntumaan ja olettamuksiin :whistle:. Kun kerran itse tiedän painoni ja kun se todellisuudessa on sun mielestä normaalipaino, ei mulla ole enää syytä jankata asiasta :).

Mun pitää varmaan kävellä sun kotioven taakse, että voisin todistaa olevani 162cm ja 66 kg :whistle:. Nuo ovat joka tapauksessa ihka oikeat mittani eikä mulla ole mitään syytä semmoisesta valehdella =). Jos painaisin niin paljon, etten kehtaisi sitä kertoa, en varmaankaan olisi painoani täällä kertonut. Joko sun silmissä/arviointikyvyssä on vikaa tai sitten kamera saa mut näyttämään erilaiselta, kuin mitä luonnossa olen. Eikä tuo 162cm ja 66-67kg kyllä ole ihan normaalipaino, on siinä lievää ylipainoa...sitäpaitsi lihas painaa enemmän kuin läski. Mussa painaa eniten varmasti reidet ja maha, kuppikoko on B ja kasvot melko pyörät..olen kuitenkin sen verran lyhyt, että tuo 66-67 kilon paino on aivan mahdollinen. Mutta en mä jaksa kinastella ihmisen kanssa, joka perustaa mielipiteensä mutu-tuntumaan ja olettamuksiin :whistle:. Kun kerran itse tiedän painoni ja kun se todellisuudessa on sun mielestä normaalipaino, ei mulla ole enää syytä jankata asiasta :).

Kas, huomasit itsekin, ettei ole syytä kinastella. :) :wave:

Tekisi mieli lyödä asiasta vetoa Vispilän kanssa ;). Harmi, etten jaksa Kotkaan asti tulla asiaa todistamaan.

Damn. :)

Mutta niin, painosi ei vain oikein vastaa ulkonäköäsi. Kenties sitä lapsenpyöreyttä on vielä ja rasva on mennyt epätasaisesti, saa sun pään etenkin näyttämään väsyneeltä ja lihavalta. Mutta juu, kukaan ei ole täydellinen, on mullakin laihdutettavaa reippaasti. Kilot tullu raskauksien takia. Siksi hiukan ihmettelen, miksi noin nuorella on noin paljon taakkaa kannettavana fyysisesti. Ei tule mieleen tosiaan muu, kuin että syöt liikaa ja/tai liikut liian vähän. Jos jatkat tuota linjaa, olet parin vuoden kuluttua varmaan 10-30kg painavampi.

Tekisi mieli lyödä asiasta vetoa Vispilän kanssa ;). Harmi, etten jaksa Kotkaan asti tulla asiaa todistamaan.

Damn. :)

Mutta niin, painosi ei vain oikein vastaa ulkonäköäsi. Kenties sitä lapsenpyöreyttä on vielä ja rasva on mennyt epätasaisesti, saa sun pään etenkin näyttämään väsyneeltä ja lihavalta. Mutta juu, kukaan ei ole täydellinen, on mullakin laihdutettavaa reippaasti. Kilot tullu raskauksien takia. Siksi hiukan ihmettelen, miksi noin nuorella on noin paljon taakkaa kannettavana fyysisesti. Ei tule mieleen tosiaan muu, kuin että syöt liikaa ja/tai liikut liian vähän. Jos jatkat tuota linjaa, olet parin vuoden kuluttua varmaan 10-30kg painavampi.

Jos joskus näet minut irl, huomaat, että en näytä täysin samalta kuin kuvissa :). Kuvissa mm. kasvojen pyöreys, kaksoisleuka ym. korostuvat eivätkä siten ole ihan todellisuutta vastaavia. Mulla on oikeastaan keskivartalolihavuutta ja siksi en ole malliltani kovin pyöreä, kun jalat ja kädet ovat aika hoikat..nilkat ovat jopa sirot, jalkakokonikin on vain 37-38. Kaksoisleuka ja vatsa ovat ne, jotka pyrin saamaan pois. Harmittavaa, että laihduttaessa saattaa kuppikoko laskea A:han :|. Mulla ei todellakaan ole rasva kerääntynyt tasaisesti, sitä on kasvoissa, reisissä ja mahassa..takapuoli on suht pieni.

Normaalipainoiselta näytät. Ylimääräistä on jonkin verran, mutta ei mitenkään vaarallisesti terveyden kannalta. Että ei mitään hätäpäivää, mutta ei pahastakaan ole painon pudotus. :)

Sivu profilissa et näytä mielestäni yhtään lihavalta, mutta kasvojen/kaulan alueella on ylimääräistä. Itse olen 165cm, ja painan 58kg, mutta hoikka en kyllä ole, eli ylimääräistä löytyy multakin.

Mielestäni oot hieman pyöreä, katsoen kuviasi tai iha vaa painoasi. Ite oon 169/67 ja mielestäni sais lähteä noin kolmisen kiloa vaikka näinkin on oikein hyvä. Eli jos saman verran painetaan ja pituuseroa löytyy niin kyl mu mielest noil mitoil ois jo pudotettavaa.

Ja mitä lapsen pyöreytee tulee ni sitä en pidä mitenkään mahdollisena koska tuossa iässä ei kyllä lapsenpyöreys enää mitään vaikuta. Itse olin hoikka sillo joskus pienenä ja paino alko nousta jotain 18-20 -vuotiaana kun liikuntaakaan en harrastanu enää nii paljon. Mut kuten sanottua, tuos iässä ei kyl lapsenpyöreyteen voi enää yhtään vedota kuten joku tais sanoo jotain siitäkin (ei tytsi mut joku muu).

Onkohan mun silmissä jotai vikaa sitten, ku näen ihan normaalin tytön kuvissa. En mä näe ylimääräistä roikkuvaa läskiä tai paksua mahaa. Mitä tulee kasvoihin, niin joillain vaan on pyöreän malliset kasvot. Tiedän monia laihoja joilla kasvot ovat vähän pyöreät. Ja kun katsoin kuvaa, jossa oli mummosi ja sinä, niin mummosi näyttää hyvinkin hoikalta ja SILTI hänellä on samanlainen leuka ku sulla. Eli älä huolehdi liikaa ulkonäöstäsi, näytät hyvältä. :)

No johan on! Minä olen 159 pitkä ja painanut enimmilläni 61 kg ja kukaan ei voinut parhaalla tahdollakaan sanoa minua edes pulleaksi. Johtuuko lienee lihasmassasta vai mistä, tiedä häntä, liikkunut olen koko elämäni. Joten on mielestäni aivan mahdollista, että kuvien tyttö painaa 66 kg, mutta kilot kertyvät vain eritavalla kuin esim minulla. Sitä olisin hämmästellyt jos tytsi väittäisi painavansa 10 kg vähemmän....
Tytsi: olet ihan normaalikokoinen nuori nainen, mutta tee lihastreeniä paljon, jos haluat kiinteyttä lihaksiin. Esim Bodypump voisi olla sinulle hyvä laji; siinä tulee sekä aerobista että lihaskuntotreeniä.

mtv 3 etusivulla on se laskuri.. ite laitoin sinne et haluaisin olla 50.. siis tavoite.. mut se laitto siihen et 53kg on minimissään terveellinen paino.
Tosin en taida päästä siihen 53 kiloon kun aloin käymään salil ni parilla kilolla se paino täs nousi..

Eniten ärsyttää, että laihtuessa ensin lähtee ylimääräistä rinnoista :headwall:. Kuinkahan pieniksi rinnat voi laihdutuksen seurauksena kutistua :|.

Mulla on ihan sama mitä painan, tissit on ja pysyy vaikka soisin niiden pienenevän. Multa katoaa naamasta ekana ja poskipäät ja solisluut törröttää kauan ennen kuin takapuoli on kutistunut sopuisiin mittoihin

Jos sä tytti haluat tuohon kasvojen pyöreyteen muutosta (En oo ihan varma onko tarpeellista, mutta...) niin käy ammattitaitoisella kampaajalla harkitsemassa täysin erilaista kampausta. Toi roikkuva otsatukka tekee susta väsähtäneen näköisen.

Yhteistyössä