Mikä mahtaisi olla ihannepaino 162cm pitkälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä olen monesti tuuminut että miten jotkut sanotaan vaikka 165cm pitkät näyttää normaalipainoisilta ja painavat esim.52kg. Minä itse painan 59kg ja voisin tietenkin vähän vielä laihtuakin mutta 52kg painoisena olisin suorastaan surkea näky. Mistähän johtuu? Rakenteesta?

Ihan normaalipainosen näkönen se joka linkitti irc kuvansa tänne, pelkästä kasvokuvasta vois luulla, että olis pullukka muutenki. Mutta se kuva missä istuu niin näkee, että varmallakin on ihan normaali mitoissa :)

Mä olen 162 cm pitkä ja painoin 19-vuotiaana 52 kg. Se oli silloin sopiva minulle. Sitten iän myötä paino lähti nousuun (tuli enemmän juhlia, ravintolakeikkoja, ulkona syömistä, vähemmän liikuntaa... ). Pitkään (21-26 v.) olin painossa 56-57 kg joka on minulle sopiva ihannepaino- olen siinä painossa kiinteä ja silti naisellisen muodokas. Paino pääsi pikkuhiljaa humpsahtamaan tuonne 66-67 kun olin ulkoimailla töissä ja se tuntui ehdottomasti liialta. Laihdutinkin sitten ja alimmillani painoin 32 v. 52-52 kg, se ei taas näyttänyt enää tuon ikäisenä hyvältä. Nyt tavoite taas tuo 56-57 kg kunhan tämä raskaus ohi ja sen tuomat kilot saan pois, ikää nyt 37 v.

Eli ap, kannattaa tarkkailla painoa nyt kun olet normaalipainon ylärajoilla jo noin nuorena. Yleensä painolla on taipumusta nousta, ainakin hieman, iän myötä.

En tiedä, miten eri ihmiset määrittelevät lihavan ja pyöreän. Itse olen tarkoittanut aina pyöreällä sellaista oikeasti pyöreän (pallon..) muotoista vartaloa. Kun mulla sitten taas on hoikat jalat ja kädet, keskiruumiissa vatsan kohdalla ylimääräistä sekä hieman pyöreyttä kasvoissa sekä kaksoisleuka. Taidan näyttää kuvissa erilaiselta kuin luonnossa :|. Koska ei ne mun kasvotkaan nyt niiin pyöreät ole luonnossa kuin noissa kuvissa näyttää. Ja oikeasti painan 66-67 kg, mikä on mielestäni normaalipainon rajoilla. Kiinteytettävää mulla on ja muutama kilo pudotettavana. On se jännää, miten erilaisia ihmiset ovat vartaloltaan, mun kaveri painaa mua 2-3 kiloa enemmän ja on lähes saman pituinen, mutta silti tosi hoikka, hänellä kun on lihaksikas vartalo, lihashan painaa enemmän kuin läski :).

minä olen 163cm ja 45kg, mutta aika pikkunen ja tosi siro luinen... Minusta näytät noissa kuvissa ihan normaali painoiselta... Sinä olet vielä muodokas... Jossain se raja toki tulee vastaan milloin muodokas muuttuu lihavaksi, mutta ei vielä sinulla...

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
En tiedä, miten eri ihmiset määrittelevät lihavan ja pyöreän. Itse olen tarkoittanut aina pyöreällä sellaista oikeasti pyöreän (pallon..) muotoista vartaloa. Kun mulla sitten taas on hoikat jalat ja kädet, keskiruumiissa vatsan kohdalla ylimääräistä sekä hieman pyöreyttä kasvoissa sekä kaksoisleuka. Taidan näyttää kuvissa erilaiselta kuin luonnossa :|. Koska ei ne mun kasvotkaan nyt niiin pyöreät ole luonnossa kuin noissa kuvissa näyttää. Ja oikeasti painan 66-67 kg, mikä on mielestäni normaalipainon rajoilla. Kiinteytettävää mulla on ja muutama kilo pudotettavana. On se jännää, miten erilaisia ihmiset ovat vartaloltaan, mun kaveri painaa mua 2-3 kiloa enemmän ja on lähes saman pituinen, mutta silti tosi hoikka, hänellä kun on lihaksikas vartalo, lihashan painaa enemmän kuin läski :).

Minusta pyöreä on sellainen hieman pulska, muttei lihava. Mutta onko sillä Tytsi väliä, että pitääkö joku sinua pulskana tai lihavana? Toivottavasti ei :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:

Minusta pyöreä on sellainen hieman pulska, muttei lihava. Mutta onko sillä Tytsi väliä, että pitääkö joku sinua pulskana tai lihavana? Toivottavasti ei :)

No ei, mutta kyllä minua harmittaa jos oikeasti näytän kuvissa selvästi lihavammalta, mitä oikeasti olen :). Esim. tuo, että muka painaisin 75kg, eli 9 kiloa enemmän mitä oikeasti :o. Jos pelkkää painoindeksiä tuijottaa niin olen suht normaalipainoinen, mutta vartalossa on kyllä paljon kiinteytettävää, maha on pahin. Näytän joskus siltä, että olisin raskaana :whistle:.

No ei, mutta kyllä minua harmittaa jos oikeasti näytän kuvissa selvästi lihavammalta, mitä oikeasti olen :). Esim. tuo, että muka painaisin 75kg, eli 9 kiloa enemmän mitä oikeasti :o. Jos pelkkää painoindeksiä tuijottaa niin olen suht normaalipainoinen, mutta vartalossa on kyllä paljon kiinteytettävää, maha on pahin. Näytän joskus siltä, että olisin raskaana :whistle:.

No itsehän sinä kuitenkin tiedät, minkä verran painat ja miltä sinä näytät. Paino on vain numeroita, ei sillä ole merkitystä jos on muuten tyytyväinen.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=sumppis&image_id=53329754

Tässä kuvassa myös näkyy melko hyvin vartalo, tosin jalkoja ei kun on hame päällä.

Siis vaatteilla voi peittä paljon. Mäkin näytän ihoa myöten menevässä paidassa sivulta päin kuin olisin puolessavälissä raskautta :ashamed: . Mulla näkyy kilot OITIS ja heti ensimmäiseksi vatsassa |O .

Mie oon kans tuon 162cm ja painan about 62kg ja tunnen kyllä olevani hiukan ylipainoinen. Pitäs saada siinä 5kg pois, mut nyt ei vielä pysty, ku koulus on nii raskasta ;) seli seli..

Yhteistyössä