Mikä mahtaisi olla ihannepaino 162cm pitkälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Siihen vaikuttaa tietysti moni asia, mutta noin suurinpiirtein? Mä olen 162cm ja painan tällä hetkellä 66kg, paino on nyt aika kauan ollut n.66-67kg. Yritän parhaillani pudottaa painoani ja ensin olisi tavoitteena saavuttaa 60kg ja sen jälkeen vielä hiukan laihduttaa. Haluaisin painaa n. 58kg :). Olen viimeksi yläasteella painanut sen verran. Mitä te muut n.162-163cm pitkät painatte? :wave:

Tänään olen ekan kerran palstalla paljastanut painoni ja eräs palstalainen ei usko, että painan tuon 66kg, kun kuvieni mukaan olisin muka ainakin 75kg :whistle:. Oikeasti olen painanut enimmilläni 70kg viime kesänä. Taidan olla tällä hetkellä joko normaalipainoinen tai lievästi ylipainoinen, vaikka palstalla mua lihavaksi/läskiksi sanotaankin =). Nyt yritän laihtua ja ennen kaikkea kiinteytyä!! :)

Mä oon ite kans 162cm pitkä, ennen raskautta painoin 72kg, raskauden lopulla 84kg, ja nyt, vuosi synnytyksestä painan 63:) Mun tavoitteena ois vielä saada 5 kiloo pois, eli just niinkun sullakin, 58 ois se ihannepaino..Mä painoin vielä pari kuukautta sit 66kg, enkä kyl sillonkaan itteeni mitenkään erikoisen lihavaks tuntenu, et älä välitä muiden puheista, sä et todellakaan oo mikään liian lihava. Tsemppiä painon pudottamiseen:)

Kysyn nyt ihan suoraan ja haluan suoran vastauksen =). Eli näytänkö irc-galleriakuvissani kovinkin pyöreältä/lihavalta? Kun yhden vakkarin mielestä näytän niissä 75-kiloiselta, vaikka todellisuudessa painoni on ollut jo kauan väliä 66-67kg. Oikeasti en kyllä ole kovinkaan pyöreä enkä lihava vaan suht normaalipainoinen, lievää ylipainoa ja kiinteyttämisen tarvetta. Myönnän kyllä, etten ole mikään hoikka, mutta en kyllä lihavakaan =). Ihan uteliaisuudesta kysyn, että saako galleriassa olevat valokuvat mut oikeasti näyttämään lihavammalta kuin mitä olen? :) Vai onko se vain erään vakkarin kettuilua? =)

Kuulostaa hyvältä tavoitteelta. :)

Ai että rinnoista lähtee eka...? No se oiski hyvä juttu mun kohalla. Tai no ehkä ei sittenkään, sittehän ne roikkus vaan enempi. :kieh:

Tsemppiä laihdutukseen. (Yritän sitä iteki...ja tässä mässään suklaata... :ashamed: ) Muista että hiljaa hyvä tulee, kannattaa pitää koko "projektia" enempi elämäntapamuutoksena kuin laihdutuksena. Ja ne kaikki kevythömpät kannattaa unohtaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Kuulostaa hyvältä tavoitteelta. :)

Ai että rinnoista lähtee eka...? No se oiski hyvä juttu mun kohalla. Tai no ehkä ei sittenkään, sittehän ne roikkus vaan enempi. :kieh:

Tsemppiä laihdutukseen. (Yritän sitä iteki...ja tässä mässään suklaata... :ashamed: ) Muista että hiljaa hyvä tulee, kannattaa pitää koko "projektia" enempi elämäntapamuutoksena kuin laihdutuksena. Ja ne kaikki kevythömpät kannattaa unohtaa..

Kiitos :). Juu, yritänkin saada aikaiseksi elämäntaparemontin. Enemmän liikuntaa ja terveellisempi ruokavalio :).

No mie olen suunnilleen siun pituinen ja painotavoite on näin aluksi 63. Hirmu tyytyväinen olisin, jos painoni keikkuisi siinä 60 kantturoilla, joten aika samanlaiset tavoitteet kuin siulla. Eli hyvältä kuullostaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta sinä näytät ihan normaalilta, ehkä kasvosi ovat vähän pyöreät mutta niin ovat minunkin. Mulla on aina ollu omenaposket, painosta viis.

Jep, mulla on melko pyöreät kasvot :). Nyt on tullut parin viime vuoden aikana kaksoisleukakin, mitä ei ennen ollut. Mulla on yläasteiässä ollut vielä paljon kapeammat kasvot, mutta on mulla aina ollut hiukan pyöreyttä kasvoissa.

nyt menee ihan ohi aiheen mut etkös kirjoittanutkin tänä keväänä? mitä kirjoitit ja millasin arvosanoin lähti?

Juu, viime syksynä ja tänä keväänä ollut kirjoituksia :). 31.5 pääsen sitten ylioppilaaksi =). Lopulliset arvosanat näistä kevään kirjoituksista selviävät vasta 20-25.5, mutta laitan tähän lähtevät arvosanat:

Syksy (nämä varmoja..):

Uskonto M
Biologia C

Kevät:

Äidinkieli L (voi vielä tippua E:hen..)
Psykologia E tai M
Terveystieto E tai M
Ruotsi B
Englanti A tai B

Aika moni noista on ihan kahden arvosanan rajoilla =).

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
nyt menee ihan ohi aiheen mut etkös kirjoittanutkin tänä keväänä? mitä kirjoitit ja millasin arvosanoin lähti?

Juu, viime syksynä ja tänä keväänä ollut kirjoituksia :). 31.5 pääsen sitten ylioppilaaksi =). Lopulliset arvosanat näistä kevään kirjoituksista selviävät vasta 20-25.5, mutta laitan tähän lähtevät arvosanat:

Syksy (nämä varmoja..):

Uskonto M
Biologia C

Kevät:

Äidinkieli L (voi vielä tippua E:hen..)
Psykologia E tai M
Terveystieto E tai M
Ruotsi B
Englanti A tai B

Aika moni noista on ihan kahden arvosanan rajoilla =).

Onnea tulevalle ylioppilaalle. mä ite kirjotin äikän nyt keväällä. nipin napin M:nä lähti. nyt vaan elän toivossa ettei pisteet laske eikä pisterajat nouse. Loput on tarkotus kirjottaa sitte syksyllä :)

Kysyn nyt ihan suoraan ja haluan suoran vastauksen =). Eli näytänkö irc-galleriakuvissani kovinkin pyöreältä/lihavalta? Kun yhden vakkarin mielestä näytän niissä 75-kiloiselta, vaikka todellisuudessa painoni on ollut jo kauan väliä 66-67kg. Oikeasti en kyllä ole kovinkaan pyöreä enkä lihava vaan suht normaalipainoinen, lievää ylipainoa ja kiinteyttämisen tarvetta. Myönnän kyllä, etten ole mikään hoikka, mutta en kyllä lihavakaan =). Ihan uteliaisuudesta kysyn, että saako galleriassa olevat valokuvat mut oikeasti näyttämään lihavammalta kuin mitä olen? :) Vai onko se vain erään vakkarin kettuilua? =)

Vastasiko joku jo tähän? :wave:

Se elämä on monille kuten mulle jatkuvaa painontarkkailua. Kannattaa ainakin noin nuorena kuin sinäkin varmistua siitä, ettei paino ala huomaamatta hiipiä ylöspäin. Musta tuo on vielä ihan OK lukema, mutta itselläni ainakin pikkuhiljaa hiipii ylöspäin, jollei koko ajan vahdi, ja mitä enemmän ikää tulee, sen vaikeammaksi se painonvartioiti tulee.

No jos ihan rehellisiä ollaan, niin mä olen aina ajatellut, et siä oot hieman "pyöreä"

:whistle:

Se elämä on monille kuten mulle jatkuvaa painontarkkailua. Kannattaa ainakin noin nuorena kuin sinäkin varmistua siitä, ettei paino ala huomaamatta hiipiä ylöspäin. Musta tuo on vielä ihan OK lukema, mutta itselläni ainakin pikkuhiljaa hiipii ylöspäin, jollei koko ajan vahdi, ja mitä enemmän ikää tulee, sen vaikeammaksi se painonvartioiti tulee.

Joo, olen myös huomannut, että paino saattaa ihan yhtäkkiä nousta. Tässä iässäkin jo lihoaa helpommin kuin nuorempana. Olen ollut hoikka tyttö yläasteikään saakka, ala-asteella jopa alipainoinen, mutta murrosiän alkaessa alkoi paino nousta vähän liikaakin.

No, tää "eräs palstalainen" vastaa, että tiedät mun mielipiteen. Ei mulla ole syytä vain kettuilla. Mutta niin, kannattaa tarkkailla painoa, ei kaikkea kannata laittaa lapsenpyöreyden piikkiin ja luottaa siihen, että kilot tippuu ja kiinteydyt sitten, kun kasvat aikuiseksi. Ei muuten ehkä pistäisi silmään, mutta olet lapseton, eikä sairauksiakaan ilmeisesti, joten joko syöt liikaa ja/tai kulutat liian vähän? Joku syy tuohon varmasti on, että olet pullea, noin kiltisti sanoen.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

No jos ihan rehellisiä ollaan, niin mä olen aina ajatellut, et siä oot hieman "pyöreä"

:whistle:

Eri ihmisillä on tietty eri käsitys pyöreydestä, mutta mä en kyllä oikeasti ole malliltani pyöreä :). Ylimääräistä löytyy mahasta ja hiukan reisistä, kädet ja jalat muuten kohtuullisen hoikat :). Suurin osa rasvasta kerääntyy mulla mahaan, jos kiinteytyisin siitä, putoisi paino varmaan monta kiloa. Kuvissa naamani myös näyttää pyöreämmältä, mitä se todellisuudessa on..hieman se on pyöreä oikeastikin, mutta kuvat silti jotenkin vielä "korostavat" sitä ominaisuutta. Olen normaalipainoinen, lievää ylipainoa löytyy, mutta en kyllä ole pyöreän mallinen :).

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
No, tää "eräs palstalainen" vastaa, että tiedät mun mielipiteen. Ei mulla ole syytä vain kettuilla. Mutta niin, kannattaa tarkkailla painoa, ei kaikkea kannata laittaa lapsenpyöreyden piikkiin ja luottaa siihen, että kilot tippuu ja kiinteydyt sitten, kun kasvat aikuiseksi. Ei muuten ehkä pistäisi silmään, mutta olet lapseton, eikä sairauksiakaan ilmeisesti, joten joko syöt liikaa ja/tai kulutat liian vähän? Joku syy tuohon varmasti on, että olet pullea, noin kiltisti sanoen.

Siitä huolimatta olet arvioinut minut kuvieni perusteella väärin, pystytkö edes sitä myöntämään? Sanoit nimittäin, että luulit minun painavan n.75kg ja ihan oikeasti maksimissaankin olen painanut 70kg, eli viisi kiloa alle tuon painon. Koko tämän vuoden on painoni heitellyt välillä 66-67kg. Eli jos mietitään pelkkää painoindeksiä, olen normaalipainoinen tai sitten lievästi ylipainoinen. Koska olen vain 162cm, eli lyhyt, näkyy ylipaino enemmän ilmiasussani. Joka tapauksessa se on kyllä ihan fakta, että en ole lihava enkä oikeastaan edes erityisen pyöreä, jos kerran painan 66kg, siitä huolimatta että kasvoissa ja mahassa on ylimääräistä. Ja juu, harrastan liian vähän liikuntaa ja syön siihen nähden liian paljon =). Mutta irl ei minua kyllä pidetä kuin korkeintaan lievästi ylipainoisena. En ole ihmisten mielestä hoikka, mutta en kyllä todellakaan myöskään pullea :).

Yhteistyössä