Ä
Äityli
Vieras
Olen huolissani 4,5-vuotiaan poikani käyttäytymisestä. Vastasyntyneestä asti hän on ollut mielestäni "erilainen" kuin toiset lapset. Ensimmäiset 5 kk hän itki todella paljon, eikä viihtynyt sylissä. Hän heräsi tunnin välein, söi ja alkoi itkemään, rauhoittui kyllä nukkumaan heti kun pääsi omaan sänkyyn, mutta heräsi taas tunnin päästä. Vaunussa nukkui vain 30m-1h ja jos yritettiin ottaa hänet meidän sänkyyn, niin sai aivan hysteerisen huutokohtauksen (ei ole muuten suostunut nukkumaan meidän vieressä kuin n.5 kertaa ikinä) Kun hän aloitti tarhan 2,5 vuotiaana, hän ei puhunut mitään aikuisille ensimmäisen vuoden aikana, ei myöskään suostunut käymään vessassa muualla kuin kotona ja meidän mökillä. Valitti usein, että vaatteiden laput hankaa ja ne piti leikata pois. Ei nykyään valita enää lapuista, mutta on muuten tosi tarkka pukeutumisesta. Ei koskaan juokse sisällä pelkissä alusvaatteissa, eikä ilman sukkia, vaan koko ajan pitää olla housut ja pusero tai pitkälahkeinen yöpuku ja sukat. Puhuu todella pajon kotona ja nyt jo tarhassakin, mutta puhe on vielä epäselvää. Vieraille ei yleensä edes vastaa, korkeintaan nyökkäilee. Olemme käyneet nyt laulukerhossa 3 kertaa, eikä poika ole avannut suutansa kertaakaan, ei tee myöskään käsiliikkeitä, seisoo vaan. Silti kotona tykkää heti näyttää äidille mitä kerhossa tehtiin ja laulettiin. Muuten on kyllä taitava fyysisesti, tosin sanoo todella usein: minä en osaa, minä en pysty jne. Onkohan tuo nyt ihan normaalia ?