Mikä kipu pahempaa kuin synnytyskipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pojanäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
herranjestas...mietin vaan että oletteko synnyttäneet ollenkaan kun löytyy noin paljon kovempia kipuja kuin synnytys...
miusta synnnytys on ylivoimasesti pahinta kipua maailmassa, se on sellasta tuskaa että hyvä kun hengissä kestää....hammasärky ja suonen veto on pikkusia juttuja tohon verrattuna.....
ihmeellistä miten erilaisia kaikki kivut voivat ihmisillä olla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Astralberry:
herranjestas...mietin vaan että oletteko synnyttäneet ollenkaan kun löytyy noin paljon kovempia kipuja kuin synnytys...
miusta synnnytys on ylivoimasesti pahinta kipua maailmassa, se on sellasta tuskaa että hyvä kun hengissä kestää....hammasärky ja suonen veto on pikkusia juttuja tohon verrattuna.....
ihmeellistä miten erilaisia kaikki kivut voivat ihmisillä olla ;)

Kyllä synnytyksen kesti siitä kauheasta kivusta huolimatta ja se on aikalailla unohtunut, mutta peräaukon kivut repeytymien takia oli aivan järkyttäviä ja niitä ei niin vain unohda.

Stentin laitto virtsarakon kautta munuaiseen ilman puudutusta tai mitään lievityksiä :X Sitä edelsi helvetilliset tuskat selässä munuaisten kohdalla melkein viikon ajan, ei voinut nukkua koko hiton aikana. Sairaalassa kävin pariin otteeseen ja ehdoteltiin keskenmenoa (olin raskaana) ja käskettiin mennä kotiin odottamaan vuotoa. Kolmannella kerralla lääkäri tajusi koputella selkää ja syy löytyi.

Synnytyksessä olen ollut tajuissani, mutta polven eturistisiteen katkeaminen sai mut tajuttomaksi kivusta. Hetkellinen kipu oli varmasti kovempi, mutta synnytyksessä sitä kipua tulee tasasen tappavasti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Ei ole kokemusta synnytyskipua kovemmasta kivusta. Mulla on kyllä ollut murtumia ja palohaavoja, muttei ne vedä vertoja synnytykselle.

juu samajuttu.
oli sen varran kovat tuskat et huh huh-

ja joku kirjotti jälki supistuksista. Ne ei sattunu ollenkaan. Tuntui kyllä mut ei sattunu.

täysi peesi!

hammaslääkäri..?
iteltä porattu yhdestä lohjenneesta hampaasta hermoja pois ilman puudutusta..
samoin viisaudenhammas kiskottu myös.. ilman puudutusta.
tippa tuli silmakulmaan mutta tuskin silti synnytystä voittaa..

:hug:
VOIMIA teille synnyttäneille!

Mulla on kokemusta synnytyskivusta, jälkisuppareista ja myös keisarinleikkauskivusta, viisauden hampaatkin on poistettu leikkauksella luun sisältä, suu turvoksissa useita päiviä niin, että pikkulusikka mahtui suuhun ja elin siis lihaliemellä ja jugurtilla.

Mutta kaikista pahin kipu on ollut, kun keskisormeni jäi myrskyssä kiinni lentävän oven väliin, sillä seurauksella, että sormen päässä oli murskamurtuma, veri pakkautui kynnen alle, eikä päässyt sieltä pois. Sormen pää sykki kipua, ja minä vain itkin ja itkin. Se kipu oli aivan hirmuinen.

sappikivitaudin kipu! se on helvetillinen! mikään muu kokemani kipu ei ole ollut yhtä kauhea!!!

se on semmonen että viiltää ja polttaa ylävattaa niin että pitää oksentaa ja oksentaa ja oksentaa ja se polte vetää ihmisen kaksinkerroin, verenpaine nousee, pulssi nousee, hikikarpalot otalla halaat vessanpönttöä, heijaat eestaas ja suorastaan moukaroit mahaa niin että ne kivet liikahtais ja nesteet pääsis virtaamaan ja kipu hellittäis...

miun migreenit ei onneksi ole vielä niin pahoja että ne voittais esim. synnytyskivut.

Alkuperäinen kirjoittaja sesattu:
reiteen pystyyn jäänyt puu.

niin no.... ei sekään kyllä kivalta tuntunu ku istahin kannon päälle niin että puukko uppos reiteen... mutta ei se niin kauhea kipu ollu ku tuo aiemmin mainitsemani kipu.

Tälleen nopeesti mietittynä...keskimmäisen synnytys oli aika karu..mutta unohtumattomin tuska on tainnut (tähänastisista) olla munatorven repeytyminen kohdunulkopuolisessa raskaudessa... Takana 3 synnytystä, tatuointi, poistettu 8 pysyvää hammasta, vuosien oikomishoidot, katkennut solisluu, migreeni...jne.. "tekevälle sattuu" B)

Alkuperäinen kirjoittaja nyynä harmaana:

niin no.... ei sekään kyllä kivalta tuntunu ku istahin kannon päälle niin että puukko uppos reiteen... mutta ei se niin kauhea kipu ollu ku tuo aiemmin mainitsemani kipu.

hyi,silti karmeeta joku puukko jalassa..mulla toi puu meni takaa reidestä läpi ja edestä ulos noin paksuudeltaa normaali ranteen vahvuinen ja vielä hemmetin tikkuinen..voi usko et mua sattu ja verta tuli ku esteri sieltä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nyynä harmaana:

hyi,silti karmeeta joku puukko jalassa..mulla toi puu meni takaa reidestä läpi ja edestä ulos noin paksuudeltaa normaali ranteen vahvuinen ja vielä hemmetin tikkuinen..voi usko et mua sattu ja verta tuli ku esteri sieltä..

uson ihan varmasti että sattu!!! kyllä tuo siun kuvailema varmaan nuitten sappikivikipujen kanssa samalle viivalle mänöö...

Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
Juuri tuo ap:n mainitsema tatuoinnin laitto.

3tuntia sitä ihoon hakattiin, ei todellakaan ollut mitään mannaa.

Synnytyksessä sai kuitenkin puudutukset, tatuoinnin laitossa ei.

mihkä sulle laitettiin kun noin sattu? mul on kaheksan kuvaa ympäri kroppaa niin luun kuin lihaksenpäällä, arin paikka tais olla nivunen tai säären etuosa, eikä mikään niistä kyllä vetäny vertoja synnytykselle. ja mun molemmat synnytykset on ollut ns.helppoja.

tatskojen kohal oon aina sanonu, et kivun ja nautinnon raja on häilyväinen.. :D

Synnytys on pahin kokemistani. Ylivoimasesti pahin. Ja mää olen kokenu monen sortin kipua. Ei se ollu enää kipua, se oli jo jotain ihan muuta, ylitti kivun rajan. Nooh, hätäsektioon sitä mentiinki ja paljo muutaki sattu ja tapahtu siinä tohinassa. Henki jäi, onneksi.

Henkinen kipu on kans aika kovaa, mutta erilaista. Se raastaa, viiltää, tukehduttaa eri lailla. Kiduttaa, mutta jättää henkiin.

Tulehtunut viisaudenhammas, sen poistaminen kirurgisesti sekä leikkauksen jälkeinen kipu ja haamusärky. Ja sitä paitsi, minusta synnytyskipu ei edes ole kipua!

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Tulehtunut viisaudenhammas, sen poistaminen kirurgisesti sekä leikkauksen jälkeinen kipu ja haamusärky. Ja sitä paitsi, minusta synnytyskipu ei edes ole kipua!

Niinkö..?

Kyllä vain näin on.. kivun kokeminen on hyvin henkilökohtainen juttu, minä henkilökohtaiseti en kokenut synnytyksessä kipua, sillä pidin kokemusta niin hienona ja ainutlaatuisena juttuna elämässäni, ettei siihen liittynyt mitään negatiivista asiaa kuten kipu. Heittäydyin mukaan siihen sisälläni vellovaan alkukantaiseen myllerrykseen ja kävin sen läpi ja palkintona siitä sain käsivarsilleni oman lapseni! Hammassärkyyn liittyvä kipu taas on mielestäni jo valmiiksi hyvin negatiivinen asia joten sen kivun koin ehkä myös siksi enemmän tuskaisena kuin mitä se olikaan. Tosin tulehtunut hammas on kivulias juttu. Se miten kipuun suhtautuu henkisesti vaikuttaa aika paljon. Lisäksi mulla on muutenkin korkea kipukynnys yleisesti ottaen, eli suhtaudun kipuun itsessään positiivisesti.

Yhteistyössä