Mikä kipu pahempaa kuin synnytyskipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pojanäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Ei ole kokemusta synnytyskipua kovemmasta kivusta. Mulla on kyllä ollut murtumia ja palohaavoja, muttei ne vedä vertoja synnytykselle.

juu samajuttu.
oli sen varran kovat tuskat et huh huh-

ja joku kirjotti jälki supistuksista. Ne ei sattunu ollenkaan. Tuntui kyllä mut ei sattunu.

Mulla ainakin ne jälkisupistukset oli pahemmat kuin synnytyssupistuksetkaan. Ja esikoiseni vasta sain. Toisilla niitä ei kai pahemmin olekaan. Mietin vaan kauhulla, et kuinka kovat ne on sitten seuraavista, kun kai alkaa vaivatakin vasta seuraavien lasten jälkeen.

mul oli kans ihan järkyt jälkisupistukset vaik oli eka.. itkin niitä pari päivää synnytyksestä vaikka sain niihin kyl kunnon lääkkeetki. ja sama pelko, miten pahoja ne on seuraavalla kertaa jos ne kerta pahenee kerta kerralta?!

et joo, ne oli kyllä vähintäänki yhtä kovia ku synnytyskivut.. tuntui ehkä kovemmilta koska niistä ei synny mitää, toisin ku synnytyksessä.

umpisuolentulehdus ja lähes sairaalahoitoon johtanut paha migreenikohtaus (ollut muutaman kerran elämän aikana)

Juu, umpparitulehduksen allekirjoitan mäkin. Kaksinkerroin istuin päivystyksessä ja toivoin, että lääkärille pääsisin äkkiä.

umpisuolentulehdus ja lähes sairaalahoitoon johtanut paha migreenikohtaus (ollut muutaman kerran elämän aikana)

Juu, umpparitulehduksen allekirjoitan mäkin. Kaksinkerroin istuin päivystyksessä ja toivoin, että lääkärille pääsisin äkkiä.

umppari oli pahempi.
aamulla soitin abulanssin 6 ja leikkaukseen pääsin klo 19.00.
etsin asennon missä vähiten sattui ja makasin siinä 11 tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:

umppari oli pahempi.
aamulla soitin abulanssin 6 ja leikkaukseen pääsin klo 19.00.
etsin asennon missä vähiten sattui ja makasin siinä 11 tuntia.

Mä raahauduin päivystykseen aamupäivällä ja vasta seuraavan yönä aamuyöstä leikattiin. Välillä olo oli parempi ja välillä taas sellainen, että mä kuolen. No onneks nyt on se murhe pois, niin ei tartte sitäkään enää miettiä koskaan :)

No synnytyskivut on kovat ja tuskalliset mutta helpottavaa niissä on se että synnyttäjä tietää että niillä kivuilla on merkitys.Jokainen supistus tuo vauvan lähemmäksi syntymää ja omien vanhempien rakastavaa syliä.Siksi synnytyskivut on aika helppo kestää.Vaikka ei ne kivoja ole.

Kaikki muu kipu taas on siksi vaikeaa kun sillä kivulla ei ole oikein mitään merkitystä.Mulla oli raskauden aikana alaselässä, melkein pehvassa, sellanen "kaksonen" joka oireili ja tulehtui ja sit se piti tyhjentää kun sinne kertyi mätää.No eihän siihen voinut puudutetta käyttää kun ei mikään puudu kun oli mätää sisällä :x Siispä kirurgin veitsellä iho auki ja sitten puristettiin mätää pois.Toinen joutui pitämään musta kiinni ja välillä piti olla vähä taukoa kun ei meinannu tajunta pysyä mukana...Voin sanoa että sillon mua sattui |O

Mulla on tällä hetkellä jalka kipeä, kipu ei ole niin kova kuin synnytyksessä, mutta kun tuota kipuilu on alkanut jo heinäkuussa. Se loppu pariksi viikoksi, mutta alko uudestaan. Pari kertaa olen saanut siihen kortisonia ja mulla on burana 600. Kun loppuis tuo kipuilu, välillä kävellessä vihlaisee niin kipeästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mulla on tällä hetkellä jalka kipeä, kipu ei ole niin kova kuin synnytyksessä, mutta kun tuota kipuilu on alkanut jo heinäkuussa. Se loppu pariksi viikoksi, mutta alko uudestaan. Pari kertaa olen saanut siihen kortisonia ja mulla on burana 600. Kun loppuis tuo kipuilu, välillä kävellessä vihlaisee niin kipeästi.

ootko saanu selvyyden tuohon jalan kipuun, että mikä aiheuttaa. Satuin oleen täällä sillon ja muistan sen ketjun, kun kerroit siitä.

Synnytyskipu oli kyllä voimakasta...mutta mulla on neurologinen sairaus(hortonin syndrooma)ja se kipu joka iskee tuohon päähän kun sattuu päälle tulemaan on myös jotain todella kamalaa :'(

Yhteistyössä