Mikä HIV:ssä oikein pelottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9994
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Ensimmäiset AIDS-tapaukset ilmaantuivat 1970-luvulla ja pian siitä tuli maailmanlaatuinen ongelma. Asiantuntijat olettivat, että HIV-tartunta on peräisin vihreästä apinasta Afrikassa. AIDS alkoi kuitenkin samanaikaisesti Yhdysvalloissa, Haitissa, Brasiliassa ja Keski-Afrikassa, joten tuon vihreän apinan on täytynyt olla suihkukonelentäjä! Vihreän apinan solujen geenirakenteen tutkimus onkin osoittanut, ettei ole geneettisesti mahdollista siirtää AIDS-virusta luonnollisella tavalla apinoista ihmiseen.

Vuonna 1987 tapahtui suuri paljastus. Arvostettu sanomalehti "London Times" kirjoitti 11.5. etusivulla: "Isorokkorokote pani alulle AIDS-viruksen." HIV-tartunnat vastasivat täysin WHO:n rokotusohjelmaa Haitissa, Brasiliassa ja Afrikassa, jossa Zairessa eniten rokotuksia saaneena oli myös eniten HIV-tartuntoja. Artikkeli sai alkunsa siitä, kun WHO itse alkoi epäillä, oliko sen rokotusohjelmalla yhteyttä AIDS-epidemiaan. Se vuokrasi ulkopuolisen tutkijan ottamaan asiasta selvää. Tutkija löysi selvän yhteyden HIV-tartuntojen ja rokotusohjelman välillä. WHO kuitenkin salasi tutkimusraportin, jolloin tuo tutkija kääntyi "London Times" -lehden puoleen. Paitsi Lontoossa, sokkiuutinen joutui täydelliseen uutispimentoon, eikä sitä julkaistu päätiedotusvälineissä missään muuallapäin maailmaa."

http://www.pakkotoisto.com/yleinen-keskustelu/36379-aids-ihmisen-luoma-apinatauti/

...ei siis välttämättä ole apinoista, mutta mitään todellista alkuperää ei siis tiedetä.

Jokatapauksessa pidän aidsia edelleen sairautena jota en itselleni halua ja en pidä pahana asiana sitä, että minulla on "80 luvun käsitys asiasta".

HIV on kuolemaan johtava sairaus. Joutuu lääkkeillä elämään loppuelämänsä. Eikös se ole sairaus joka heikentää vastustuskykyä. Tavallinen sairaus voi olla vaarallinen. Jos haluaa lapsen, täytyy ottaa riski, että lapsi voi saada HIVin ja tietysti samalla puoliso. Todennäköisesti olisin lapseton (todennäköisesti puolisoni ei myöskään haluaisi hankkia vaarallista tautia itselleen ja lapselleen).

Onneks mulla ei ole HIV:iä.

Kaikki eivät tarvitse lääkitystä ollenkaan ja jos virusarvot ovat tarpeeksi alhaiset, niin HIV ei tartuta ollenkaan.

Tässä on esimerkiksi Jake Glaser, joka ei tarvitse lääkitystä. Hän syntyi HIV-positiivisena vuonna 1984.

[video=youtube;hPrRyiT_B-0]http://www.youtube.com/watch?v=hPrRyiT_B-0[/video]

[QUOTE="minä";26806418]Saako udella miten sait viruksen?

Ja uskon ettei yksikään HI-viruksen kantaja halunnut virusta elimistöönsä - siksi HIV ja sen tarttuvuus pelottaa minua.[/QUOTE]

Sain Hivin suojaamattomassa seksikontaktissa.
En tietenkään virusta halunnut itselleni, mutta, nyt kun se on sen kanssa on vain elettävä. Eikä se normaaliin arkeen vaikuta. itselläni ei ole vielä aloitettu lääkitystä, joten siinäkään mielessä ei asiaa tule päivittäin edes ajateltua. Aivan normaali elämää vietän, enkä koe olevani mitenkään vaaraksi ympäristölle :)

Harva itsestään huolehtiva ihminen sairastuu HIViin. Eri asia, jos työskentelee jossain Afrikassa ja saa sieltä veren välityksellä. HIV kertoo usein siitä, että on harrastanut seksiä ilman kumia jonkun tuntemattoman kanssa.

HIV on muistaakseni tullut ihmisille kun jotkut paneskeli apinoita. Oliskohan afrikasta lähtöisin. HIV on sairaus jonka saattaa saada tuliaiseksi Thaimaan matkalta kun on siellä on niitä tilausvaimoja tai turkista, missä on tilausmiehiä. He kun tuskin ehkäisyä käyttävät ja tauteja on monia.

En harrastaisi seksiä HIV positiivisen kanssa. ystävä voisin olla toki henkilölle jolla kyseinen sairaus on. Jos olisin HIV positiivinen eläisin yksin selibaatissa, koska pelkäisin sairastuttavani toisen ihmisen. saattaisin adoptoida kuitenkin lapsia.

"kuka vain tavallinen ihminen" ...HIV:iltä voi säästyä jos haluaa.

"On se niin uskomatonta, että joku krooninen sairaus voi olla niin iso tabu 2000-luvun hyvinvointivaltiossa." - HIV vaikuttaisi mun elämääni tosi paljon. Huonontaisi elämänlaatua todella paljon, koska en haluaisi tartuttaa muita. Musta ainoastaan itsekäs ihminen harrastaa seksiä jos on HIV. Jos kaikki tekisivät niin, HIV ei leviäisi ja häviäisi maailmasta. Musta sitä kannattaakin pelätä.

Itse en näin nelikymppisenä vielä selibaattiin suostu. Oikeilla seksitavoilla seksin harrastaminen on aivan turvallista, eikä riskiä toisen sairastuttamisesta ole. Ei se seksuaalisuus mihinkään hivin myötä katoa.

Mä en ymmärrä hysteeristä pelkoa, mutten kyllä tuon taudin vähättelyäkään. Jollekin perusterveelle länsimaalaiselle se onkin ehkä ihan hoidettavissa oleva perustauti, joka tosin maksaa yhteiskunnalle muistaakseni keskimäärin 1500€/kk. Mutta maailmanlaajuisesti se on edelleen tappava tauti ja yhteiskunnallisestikin iso ongelma.
Ja valitettavan usein kai nämä esim. suomalaiset miehet ovat sen joltain Thaimaanmatkalta saaneet, ja siellä sitä aika huolettomasti myös eteenpäin jakavat. Kun eihän se tapa ja han kivaa elämää sen kanssa voi viettää.

Yhteistyössä