Mikä ehkäisy??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mitä ehkäisyä suosittelet? Kierukkaa suunnittelin, mutta kun olen lukenut kokemuksia siitä, ei taida kovin hyvä olla?! Oisko sitten pillerit? Sais ainakin menkkoja siirrettyä helposti... ;) Mitä pillerimerkkiä käytät?

Ennen raskautta käytössä Nuvaring ja toimi minulla hyvin, mennkojen siirto onnistui loistavasti, itse käytin niitä toista vuotta ja ja pidin niitä lähes jatkuvasti ja tyhjennysvuotopäivät pidin noin 3-4 kertaa vuodessa. Tämä siis gynekologin suositus!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 10:24 vieras kirjoitti:
Ennen raskautta käytössä Nuvaring ja toimi minulla hyvin, mennkojen siirto onnistui loistavasti, itse käytin niitä toista vuotta ja ja pidin niitä lähes jatkuvasti ja tyhjennysvuotopäivät pidin noin 3-4 kertaa vuodessa. Tämä siis gynekologin suositus!
Kyseessäkö rengas? Onko käyttö helppoa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 10:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 10:24 vieras kirjoitti:
Kyseessäkö rengas? Onko käyttö helppoa?

Periaate sama kuin pillereissä, eli 21 päivää rengas "sisällä" ja sitten viikoksi pois jolloin vuoto tulee. Minusta se oli helppo, ei vaikeuksia asettamisessa, eikä tunnu, yhdynnän ajaksi voi ottaa pois tai sitten ei, riippuu ihmisestä, itse otin. Pikkuhiljaa voi siirtyä siihen, että voi pitää rengasta yhteenputkeenpari-kolme kuukautta ja siis vaihtaa vaan uuteen 21 päivän välein ja ottaa sitten viikoksi pois tyhjennysvuodon ajaksi ja aloittaa taas alusta renkaan yhteenputkeen käyttämisen!
Rengas on pehmeää silikonis ja n. 5 cm halkaisijaltaan ja tosiaan helppo!
Kannattaa ainakin kokeilla, pitäisi olla matalahormoninen tuote!

Mä en henk.koht. suosittelisi mitään hormonaalista ehkäisyä, koska omien kokemusten mukaan elämä on huomattavasti ihanampaa ilman... (meillä kumitellaan toistaiseksi, vaikka seksielämä onkin vilkasta - mielikuvitustakin voi käyttää ;) ). Käytin kuitenkin ehkäisylaastaria reilun vuoden ja sitä kannattaa kokeilla. Kätevä ja helppo käyttää, ei tartte popsia mitään (jos kierukkakin on liian pitkäaikainen vaihtoehto).

Minulla ei hormonikierukan aikana tullut kuukautisia käytännössä lainkaan. Silloin kun ne ns. olivat, pärjäsi pelkillä pikkuhousunsuojilla =)

samoin on kyllä nytkin kun käytän minipillereitä...

Laastari on näppärä, jos sopii. Rengas on näppärä, jos sopii. Ehkäisykapseli vasta näpsä onkin, jos sopii, hormonikierukka tai kuparikierukka on hyvä, jos ei tule tulehduksia... Minulle mikään ei sopinut :(

Mulla on hormonikierukka ollut nyt vasta kuukauden, mutta tyytyväinen olen. Eka viikko oli inhottava, kun ne langat tuntui, mutta sitten vetäytyivät itsestään, joten nyt ihan huomaamaton.

Laiton jälkeen pientä tuhruvuotoa tuli päivän verran ja seuraavalla viikolla sitten alkoi kuukautiset ja vuotoa tuli normaalin 5 päivän sijaan 9 päivää. Vuoto oli todella niukkaa ja kahtena päivänä käytin sidettä, muuten pikkuhousun suojaa. Usein hormonikierukan käyttäjillä vuoto loppuu n. vuoden kuluttua kokonaan ja sitä päivää odotan :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 12:45 Toivoliini kirjoitti:
Mulla on hormonikierukka ollut nyt vasta kuukauden, mutta tyytyväinen olen. Eka viikko oli inhottava, kun ne langat tuntui, mutta sitten vetäytyivät itsestään, joten nyt ihan huomaamaton.

Laiton jälkeen pientä tuhruvuotoa tuli päivän verran ja seuraavalla viikolla sitten alkoi kuukautiset ja vuotoa tuli normaalin 5 päivän sijaan 9 päivää. Vuoto oli todella niukkaa ja kahtena päivänä käytin sidettä, muuten pikkuhousun suojaa. Usein hormonikierukan käyttäjillä vuoto loppuu n. vuoden kuluttua kokonaan ja sitä päivää odotan :)
Sattuko laittaminen? Eikös kierukka laiteta kuukautisten aikana? Otetaanko ennen sitä papa -koe? Kammoksun ajatusta kierukasta, mutta on siinä vissiin jotain hyviä puolia jos se vain sopii.

Yhteistyössä